۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۴۳۹۴۳۶
آیت‎الله طباطبایی‎نژاد:

روحیه انقلابی و وحدت سبب امنیت کشور شده است

آیت‎الله طباطبایی‎نژاد با اشاره به این که روحیه انقلابی و الهی و وحدت سبب امنیت کشور شده است، گفت: لازمه این امر همراهی دولت و ملت است و امیدواریم که همواره ملت و دولت در کنار هم و در برابر دشمنان بایستند.
 آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیتالله سیدیوسف طباطبایینژاد، در خطبههای این هفته نماز جمعه اصفهان که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به این که روحیه انقلابی و الهی و وحدت سبب امنیت کشور شده است، گفت: لازمه این امر همراهی دولت و ملت است و امیدواریم که همواره ملت و دولت در کنار هم و در برابر دشمنان بایستند.

 

وی با بزرگداشت برگزاری نخستین نماز جمعه توسط آیتالله طالقانی، گفت: نماز جمعه در میان دستورات اسلام از اهمیت خاصی برخوردار است، پیامبر اکرم(ص) میفرماید بیاعتنایی به نماز جمعه که یکی از نمازها و اجتماعات مهم اسلام است، سبب قبول نشدن سایر اعمال میشود، در حدیث دیگر هم هست که هیچ کس قدمی در راه نماز جمعه برنمیدارد مگر این که خداوند آتش را بر بدن او حرام میکند.

 

امام جمعه اصفهان همچنین با یادآوری روز پیروزی امیرالمؤمنین(ع) بر عمربنعبدود در جنگ خندق، اظهار کرد: این جنگ به نام جنگ احزاب نیز نامگذاری شده است، این پیروزی در واقع پیروزی اسلام در برابر تمام کفر بود زیرا پیامبر اکرم(ص) فرمود تمام اسلام در برابر تمام کفر ایستاده است، اگر این پیروزی واقع نمیشد وضعیت مسلمانان تغییر بسیاری مییافت.

 

وی همچنین به جنگ مرصاد اشاره کرد و گفت: بعد از این که جمهوری اسلامی قطعنامه 598 را پذیرفت، طرف مقابل ایران افراد بیتعهد و لاقید بودند و در حالی که صلح اتفاق افتاده بود، آنان حملهای ناجوانمردانه به ایران کردند و جوانان ما آنان را مردانه و با شجاعت کامل از مرزهای کشور بیرون راندند.

 

آیتالله طباطبایینژاد خاطرنشان کرد: پیش از جنگ مرصاد صدام حملهای شدید از سمت جنوب و از خوزستان به ایران انجام داد و حتی آنان تا جاده بین اهواز و خرمشهر هم پیشروی کردند، در این جنگ رهبر معظم انقلاب هم که در آن زمان امام جمعه تهران بود، حضور داشتند و با حضور شجاعانه رزمندگان اسلام نیروهای بعثی تا مرزهای خودشان با ذلت عقبنشینی کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: پس از این حمله، منافقان از طرف غرب به ایران حمله کردند، آنان همه تهماندههایشان را جمع کردند و به سمت مهران آمدند و هدف شان این بود که به مهران تا 48 ساعت برسند، آنجا هم نبرد سنگینی صورت گرفت و بسیاری از شهرهای ما را خراب کردند و نیروهای ما با شجاعت کامل به سمت غرب حرکت کردند و دشمن را سر جای خود نشاندند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نبرد مرصاد نبرد آبرومندانهای بود، بیان کرد: با حضور رزمندگان اسلام، هزاران نفر از منافقان در یک دره محاصره و کشته شدند، نبردهایی که در عملیات مرصاد انجام شد، نبردهای جانانهای بود، نباید نبرد مرصاد فراموش شود، زیرا درسهای بسیاری در این برهه از تاریخ برای مردم وجود دارد./914/پ201/ج

ارسال نظرات