۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۴۳۹۴۴۶
قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

برجام چهره واقعی آمریکا را نشان داد/ جهان اسلام به داد مسلمانان مظلوم کشمیر برسد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: برجام و کارشکنی‌های دولت آمریکا درزمینه اجرای آن، چهره واقعی این کشور را برای آن دسته از افرادی که به بدعهدی و پیمان‌شکنی شیطان بزرگ شک داشتند، روشن کرد.
حجت الاسلام یعقوبی - نماز جمعه بجنورد حجت الاسلام یعقوبی - نماز جمعه بجنورد حجت الاسلام یعقوبی - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به کارشکنی‌های آمریکا در روند اجرای برجام، اظهار کرد: اجرای این توافق هسته‌ای و کارشکنی‌های شیطان بزرگ در روند اجرای آن، چهره واقعی دشمن دیرینه ملت و نظام جمهوری اسلامی را برای همه روشن کرد.

 

وی با بیان اینکه پیش از اجرای برجام گروهی به بدعهدی آمریکا شک داشتند، ادامه داد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب چهره آمریکا را از همان ابتدا به خوبی شناخته بودند اما پس اجرای توافق‌نامه هسته‌ای و پس از آن نقض برجام از سوی آمریکا، به همه ثابت کرد که این کشور گرگ بوده و هیچ تغییری در رویه خود ایجاد نکرده است.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد تصریح کرد: در صورت تداوم بدعهدی آمریکا در اجرای برجام، ایران نیز غنی‌سازی 20 درصدی را مجدداً شروع کرده و بار دیگر اقتدار و عظمت خود را به رخ جهانیان می‌کشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه آمریکا در همه برنامه‌های خود نابودی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران را هدف گرفته است، خاطرنشان کرد: برای آمریکا نه حقوق بشر و نه امنیت جهانی اهمیت دارد بلکه تنها هدف سران این کشور تأمین منافع سرمایه‌داران و مستکبران است.

 

کودتای ترکیه زنگ خطری برای دیگر کشورهای منطقه است

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بجنورد، با اشاره به کودتای نافرجام ارتش در ترکیه، اظهار کرد: اگرچه ماهیت این کودتا چندان روشن نیست اما حداقل این موضوع را نشان داد که در هر کشور، مردم تعیین‌کننده سرنوشت خود هستند.

 

وی با بیان اینکه کودتای ترکیه زنگ خطری برای همه کشورهایی است که به نظر مردم اهمیت نمی‌دهند، تصریح کرد: این کودتا اثبات کرد که مسؤولان کشورها نباید گمان کنند اگر مردم ساکت هستند، این سکوت به معنای رضایت آن‌ها از حکومت است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: مسؤولان باید هوای مردم را داشته باشند و آن‌ها را فراموش نکنند؛ زیرا فراموش کردن ملت عواقب جبران‌ناپذیری برای دولت‌ها و حکومت‌ها دارد.

 

جهان اسلام به داد مسلمانان مظلوم کشمیر برسد

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان با گرامیداشت سالروز پیروزی عملیات غرورآفرین مرصاد، اظهار کرد: بعد از پذیرش قطع‌نامه، رژیم بعث عراق گمان می‌کرد نیروهای ایرانی آمادگی خود را از دست داده‌اند به همین دلیل دست به حمله دوباره به ایران زد اما رزمندگان اسلام با پیاده کردن تاکتیک‌های جانانه شکست سختی را به رژیم بعث تحمیل کردند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با اشاره به کشتار مسلمانان و شیعیان مظلوم کشمیر به دست نیروهای هندوستان با تأکید بر اینکه باید جهان اسلام به فریاد این مسلمانان برسد، افزود: متأسفانه فریاد مردم مظلوم کشمیر را کسی نمی‌شوند و حتی در منابع رسمی کشور ما نیز به این موضوع به صورت مناسب پرداخته نمی‌شود./201/9314/ب1

ارسال نظرات