۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۴۳۹۴۹۱
آیت الله قبلان:

اندیشه صهیونیستی در گروه‎های تکفیری متبلور شده است

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، ذبح نوجوان فلسطینی را نشان دهنده حاکمیت قانون جنگل و تبلور اندیشه صهیونیستی میان گروه‎های تکفیری توصیف کرد.
شيخ قبلان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از النشره، آیت الله عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه امروز بیروت که در ساختمان این مجلس برگزار شد با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی علیه شهروندان در جنگ 33 روزه سال 2006 گفت: آثار تروریسم صهیونیستی در این جنگ همچنان وجود دارد و ابزارهای جنگی دشمن با تخریب ساختمان ها و زیرساخت ها بر پرونده سیاه خود در زمینه جنایت بیفزایند.

 

وی افزود: تجاوز رژیم صهیونیستی علیه خاک لبنان و  تهدید به تخریب زیرساخت ها همچنان ادامه دارد و علاوه بر آن شاهد تبلور اندیشه صهیونیستی در میان تکفیری ها هستیم.

 

آیت الله قبلان ذبح نوجوان 12 ساله فلسطینی در سوریه را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: باندهای تکفیری با روحیه صهیونیستی به استفاده از تروریسم جهت تسلیم مردم می پردازند و به همین دلیل قتل و جنایت در جوامع ما افزایش یافته است.

 

این عالم لبنانی تصریح کرد: ذبح عبدالله عیسی فلسطینی یک اقدام تروریستی بزدلانه بود که حتی کودک شیرخوار را نیز پیر می کند و ما را به یاد قانون جنگل می اندازد که هیچ توجهی به ارزش ها و عرف انسانی ندارد.

 

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان خاطرنشان ساخت که قتل این کودک دلیل جدیدی بر توحش تروریست هایی است که از سوی برخی به عنوان گروه معتدل نامیده می شود. اگر اعتدال بدین معناست پس چه انتظاری از گروه تروریستی داعش و همپیمانان آن می توان انتظار داشت؟

 

وی جهانیان را به مبارزه جدی با تروریسم فراخواند و گفت: تروریسم دشمن همه بشریت است و بر اساس وظیفه دین، اخلاقی و انسانی باید جهت ریشه کن شدن این پدیده و منبع حمایتی آن تلاش کنیم. مسؤولان کشورهای عربی و اسلامی نیز باید اختلافات را کنار گذاشته و خطر این تروریسم که از مدارس فکری تندرویی نشأت می گیرد که خون مردم را مباح شمرده و به مقدسات تجاوز می کند، را جدی بگیرند.

 

آیت الله قبلان در پایان بیان داشت: ما در لبنان به فضل همبستگی قهرمانانه ملت، ارتش و مقاومت توانستیم تروریسم را شکست داده و هم اکنون باید با انتخاب رییس جمهور از کشور محافظت کنیم./980/ب902/د

ارسال نظرات