۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۴۳۹۶۲۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

دولت ها با مسأله حجاب معامله سیاسی می کنند

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این‌که متأسفانه حجاب در دولت‌های مختلف ابزار سیاسی قرار گرفته است، گفت: در برخی دولت‌ها این تفکر غلط رایج شد که اگر نکند ما با این مسأله برخورد کنیم، ممکن است رأی نیاوریم.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جلسه ستاد شئون فرهنگی که با موضوع عفاف و حجاب برگزار شد، گفت: حجاب در چهارچوب مباني اعتقادي ديني و معيارهاي معارفي که بر اساس دستورات اسلام است براي يک زن مسلمان واجب شده است.

 

وي با اشاره به اين که زنان مسلمان براساس مباني اعتقادي ملزم به رعايت حجاب هستند، افزود: فطرت انسان‌ها با برهنگي سازگار نيست و اديان الهي و توحيدي هم بر اين نگاه فطري تأکيد داشته و اصل پوشش در تمام اديان پذيرفته شده‌ است.

 

مديرکل تبليغات اسلامي مازندران با بيان اين که اسلام دين اکمل و آخرين آیين آسماني است، خاطرنشان کرد: اسلام در همه عرصه‌ها و زمينه‌ها کامل‌ترين نظر و برنامه را داشته و همچنين کامل‌ترين نگاه را در حجاب عرضه کرده‌ است.

 

حجت‌الاسلام شکریان با بیان اين که جايگاه امروز حجاب بين بانوان برخواسته از اعتقادات و انتخاب آنها است، بيان کرد: متأسفانه در زمينه حجاب در استان از طرف دستگاه‌هاي ذي ربط و به ویژه بخش فرهنگي هيچ اقدام اساسي صورت نگرفته است و همين ميزان حجاب حداقلي که رعايت مي‌شود مبني بر رعايت خود مردم استان است.

 

وی با اشاره به اين که متأسفانه در استان کمتر برنامه‌هاي عميق، ريشه‌اي و مؤثر در راستاي توسعه و گسترش حجاب انجام شده است، تصريح کرد: در اين زمينه خانواده‌ها خوشبختانه توانسته‌اند تا حدودي اقدامات خوب و مؤثري را انجام دهند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بيان اين که در زمينه رعايت حجاب بايد از دو منظر فرهنگي و برخورد عمل كرد، اظهار داشت: منظر فرهنگي به‌ عنوان عامل اصلي و فراگير و برخورد هم نگاه حداقلي به افرادي که مغرضانه و سازماندهي شده به بحث بي‌حجابي و بدحجابي روي آورده اند، داشته باشيم.

 

وي با اشاره به اينکه در فرهنگ عمومي بايد شرايط لازم براي سخن حق و حکم قرآني در زمينه حجاب و عفاف آماده شود، بيان کرد: بايد در اين راستا فرهنگ عمومي از خودش مقاومت نشان بدهد.

 

حجت الاسلام شکریان با بيان اين که عفاف و حجاب در آيات قرآني، روايات و سيره و سنت حضرت محمد(ص) و اهل بيت(ع) جايگاه ويژه و ممتازي را دارد، ادامه داد: اسلام ناب با تأکید بر مسأله عفاف و حجاب به زن کرامت و جایگاه والایی بخشید.

 

وي با بیان اين که انقلاب ما انقلابي فرهنگي بود و با پيش زمينه‌هاي فرهنگي و هدف گذاري و چشم انداز فرهنگي پيروز و استمرار يافته است، تصريح کرد: يکي از عوامل پيدايش انقلاب در ايران به رهبری امام راحل وضعيت زشت و زننده بي حجابي و بي بند و باري در قبل از انقلاب بود که روحانيت و مراجع از بي بند و باري و فحشاي حاکم بر جامعه آن روز به ستوه آمدند و حاکميت اسلام و به ویژه حاکميت عصر حجاب و عفاف را مطالبه کردند.

 

وی با اشاره به اين که در قانون اساسي جمهوري اسلامي به صراحت به حاکميت فضائل اخلاقي و گسترش فضيلت هاي ديني که شامل حجاب و عفاف است تاکيد شده است، خاطرنشان کرد: بزرگترين عامل حجاب و عفاف پيش زمينه هاي تحقق و پيروزي و استمرار انقلاب است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که حجاب و عفاف مقوله اي شرعي و قرآني است و جزء زيرساخت هاي فرهنگي به حساب مي‌آيد، چرا که برهنگي فرهنگي جامعه را به بي بند و باري و فساد مي کشاند، اظهار داشت: فرهنگ برهنگي نيز منجر به برهنگي فرهنگي مي شود.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این اين که برهنگي فرهنگي و فرهنگ برهنگي هر دو از مقوله هاي متقابل با اصول اخلاق اسلامي و اهداف فرهنگي نظام اسلامي است، افزود: حجاب و عفاف از شاخص هاي مطرح به حساب مي آيد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که پوشش و حجاب در درجه اول يک امر انساني است و بعد از آن يک مسأله شرعي و ديني است، گفت: دين مبين اسلام براي رشد انسانيت انسان آمده است تا جامعه بالنده انساني را بسازد، از اين رو مجموعه دستورات و احکام و موازين ديني با فطرت انساني همراه است.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که مسأله عفاف و حجاب موجب ارتقاي سطح معنوي، الهي و انساني جامعه می شود، ادامه داد: علاوه بر این ترویج فرهنگ عفاف و حجاب امنیت اجتماعی را در جامعه به ارمغان خواهد آورد.

 

وی افزود: دشمنان اسلام و انقلاب با همه ظرفیت‌های تبلیغاتی آمده اند تا جلوی حجاب بایستند و فضای مجازی را در این مسیر قرار داده اند و امروز شاهد هستیم  وسیع‌ترین مسأله در این فضاها حجاب است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این‌که متأسفانه حجاب در دولت‌های مختلف ابزار سیاسی قرار گرفت، اظهار داشت: در برخی دولت‌ها این تفکر غلط رایج شد که اگر نکند ما با این مسأله برخورد کنیم ممکن است رأی نیاوریم، با حجاب معامله سیاسی می‌کنند که یک ابزاری برای رأی آوردن یا نیاوردن باشد.

 

وی با اشاره به نحوه برخورد مسؤولان گذشته با مسأله حجاب، گفت: متأسفانه در دولت‌های گذشته و این دولت خیلی جدی با مسأله حجاب برخورد نمی‌کنند و خیلی جدی به میدان نمی‌آیند، ادامه داد: انتظار همه مردم مؤمن و انقلابی کشورمان از دولت و مجلس توجه ویژه و جدی به مسأله عفاف و حجاب در جامعه است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران مسأله عفاف و حجاب را امري مهم دانست و تأکيد کرد: اين موضوع شوخي‌بردار نيست و نمي‌شود در جامعه اسلامي و ارزشي با آموزه‌هاي والاي اهل بيت(ع) نسبت به مسأله حجاب و عفاف بي‌اهميت بود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به ناملایمات موجود در جامعه اداری، گفت: برخی از مسائل سبب صدمه به نظام می‌شود و مسؤولان بیشتر باید رعایت کنند، مقام‌ معظم رهبری فرمود: اگر کاری موجب کاسته شدن اعتماد مردم نسبت به نظام شود فاجعه بزرگی است.

 

وی با اشاره به هشت توصیه مقام معظم رهبری در مورد چگونگی برخورد با صاحبان فیش های نجومی، گفت: انتظار ما از مسؤولان قوه مجریه و قضائیه و مسؤولان دستگاه‌های نظارتی فرمان مقام معظم رهبری را به صورت کامل عمل کنند تا اعتماد مردم به نظام همواره پابرجا باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر شفاف سازی مسؤولان نسبت به موضوع فیش های حقوقی نجومی، گفت: علاوه بر این باید با همه عاملان این مسأله در دولت‌های قبلی و فعلی برخورد و به اطلاع مردم رسانده شود./950/202/ب2

ارسال نظرات