۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۴۳۹۶۳۴
بیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد؛

اعزام تروریست به ایران توسط کنسولگری عربستان در شمال عراق/ چشم‌انداز و سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب اجرایی نشده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه چرا چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری اجرایی نشده است، گفت: اگر سیاست‌های نظام و رهبری اجرایی نشود، ضمن افزایش بیکاری و تبعیض، نقایص و ضعف‌های زیادی وجود خواهد داشت.
محسن رضایی

به گزارش خبرگزاری رسا در البرز، سرلشگر محسن رضایی در همایش سیاسی استانی سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز اظهار داشت: درود می‌فرستیم بر شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهدای باغیرت مدافع حرم و به همه پاسداران و بسیجیان استان البرز سلام و ارادت خودم را اعلام می‌کنم.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس افزود: سپاه کرج و استان البرز از قدیمی‌ترین سپاه‌های ایران اسلامی است که از همان روزهای اول پیروزی انقلاب تشکیل شد که لشکر و سپاه استان البرز، کارنامه بسیار خوبی دارند و شهدایی چون آجرلو، کلهر و احسانی‌نژاد و شهدای مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده است و در عملیات‌های زیادی پاسداران کرج شرکت داشتند که در نزدیک به نوزده یا بیست عملیات لشکر 10 سیدالشهدا(ع) شرکت داشت.

وی افزود: ما پاسداران انقلاب که وارد سپاه شدیم خیلی بحث بود که چه روزی را به‌عنوان روز پاسدار انتخاب کنیم که در سال اول انقلاب، هر نهاد و سازمانی یک روز را انتخاب می‌کرد و پیشکسوتان سپاه، روز میلاد امام حسین(ع) را انتخاب کردند و متعهد شدند که تا آخر حسینی بمانند و ما خستگی‌ناپذیر هستیم چون تعهدی حسینی به جمهوری اسلامی، مردم و ولایت فقیه داده‌ایم و خستگی ناپذیری مهمترین ویژگی سپاه است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز این موضوع "امروز می‌خواهیم روی نظام جمهوری اسلامی گفتگویی داشته باشیم، ارزش‌ها و دشمنانش را بشناسیم و ببینیم کجای تاریخ ایستاده‌ایم" گفت: باید بار دیگر نگاه کنیم به پشت سرمان و ارزش‌هایمان را بشناسیم، مخصوصاً وقتی نگاه می‌کنیم که اخیراً ترکیه برای پنجمین بار با کودتا مواجه شده است و اوضاع اسفناک در سوریه، عراق، بحرین، افغانستان و همچنین دموکراسی ترکیه و پادشاهی عربستانی را می‌بینیم، و این موقعیت خوبی است که جمهوری اسلامی را بار دیگر بشناسیم.

وی افزود: اخیراً با کودتای ترکیه، غرب‌زده‌ها در خودشان فرو رفته‌اند که چرا با جمهوری اسلامی مخالفت می‌کنیم، در حالی که ثبات سیاسی و دموکراسی جمهوری اسلامی مثال‌زدنی است، امنیت و رفتار درست در روابط بین الملل ایران مورد تأیید بسیاری از ملت‌ها و کارشناسان است و باید جمهوری اسلامی را از منظر ارزش‌ها و دستاوردها دوباره ارزیابی کرد و این میراث امام را دوباره نگاه کنیم.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) گفت: جمهوری اسلامی چند ارزش مهم در خود دارد که در نگاه به بیرون، ما چند حرف مهم داریم، نخست اینکه مرزهای بین‌الملل را به رسمیت بشناسید و با جنگ و خونریزی وارد کشورها نشوید زیرا همه مرزهای بین الملل محترم هستند و ما به همین دلیل با جنگ‌ها مخالفیم و دلیل اصلی ما برای مخالفت با عربستان حمله عربستان به یمن و تجاوز به حقوق یک ملت است.

وی خاطرنشان کرد: اصل دومی که ما دنبال می‌کنیم، احترام به انتخاب مردم است زیرا  ما مردم‌سالاری را قبول داریم و کودتاگری مانند کودتای ترکیه را قبول نداریم و از اصول حمایت می‌کنیم زیرا باید به انتخاب مردم احترام گزارد و آل خلیفه باید به مردم خودش احترام بگزارد.

این مقام مسئول با رد صحبت‌های اخیر دولت بحرین ابراز کرد: ما در بحرین دخالتی نکردیم اما انتقاد که می‌توانیم بکنیم که چرا هر بحرینی یک رأی ندارد و تبعیض مذهبی در بحرین را قبول نداریم.

دبیر تشخیص مصلحت نظام  گفت: مسئله سوم استقلال کشورهاست، سوریه استقلال دارد، عراق استقلال دارد و ما به این دولت‌ها که از ما کمک خواسته‌اند کمک می‌کنیم، چون دولت‌های مشروع کمک خواسته‌اند، در عین حال  کنسولگری عربستان در شمال عراق به‌منظور مداخله در امور ایران و عراق به حزب کومله کمک می‌کند و تروریست به ایران اعزام می‌کند که با هوشیاری نیروهای انقلاب، با شکست مواجه شده است و ما این اعتقادات را داریم اما عربستان که به این اصول متعهد نیست و سعودی‌ها شرورترین حکومت روی زمین هستند و با جنون خود منطقه را به آشوب می‌کشند.

رضایی افزود: در داخل ارزش نظارت دینی، اولین ارزش است، مردم‌سالاری دینی یک ارزش است، شورای نگهبان وظیفه نظارت بر انتخابات را به‌عهده دارد، اگر کسی به این مردم‌سالاری اعتراض ساختارشکن داشته باشد در مقابل جمهوری اسلامی قرار می‌گیرد و کسانی که این ارزش را به‌صورت غیرقانونی مخدوش کنند، جمهوری اسلامی در مقابلشان می‌ایستد اما کسانی با ما دوست هستند که ارزش‌های ما را حفظ می‌کنند.

وی  با اشاره به مسئله استقلال کشور گفت: با هر کسی که بخواهد نفوذ و ما را وابسته کند، دشمن هستیم و اگر یک گروهی بخواهند به‌خلاف استقلال گام بردارند، نمی‌پذیریم.

محسن رضایی عدالت را سومین ارزش جمهوری اسلامی در داخل دانست و خاطرنشان کرد: اگر حقوق های چند ده‌میلیونی داده شود و عده‌ای محتاج نان شب باشند، از عدالت به‌دور است و  مبارزه با ظلم، فقر، فساد نیز از ارزش‌های ما است.

سردار سرلشگر محسن رضایی با اظهار اینکه نکته اساسی این است که ولایت فقیه هم از مهمترین ارزشها است و هم پاسدار ارزشها است، گفت: این ارزش‌ها توسط ولایت فقیه حفظ می‌شود، هم ارزش‌های بیرونی و هم ارزش‌های درونی در وهله اول توسط امام و رهبری حفظ شده است.

رضایی با بیان اینکه عصا و بازوی رهبری نیروهای انقلابی سپاه و بسیج هستند خاطرنشان کرد: از سوریه و یمن تا داخل کشور، پاسداران انقلاب هستند که از ارزش‌ها دفاع می‌کنند و از دستاوردهای انقلاب در مقابل انحرافات ایستادگی می‌کنند.

وی با مقایسه دستاوردهای جمهوری اسلامی با کشورهای منطقه گفت: بعضی می‌گفتند که نظام ترکیه بهتر از نظام ایران است، چون اقتصاد پیشرفته‌تری دارد، حالا ببینند که در کودتا دهها نفر کشته شدند و دستگیری‌های ترکیه از بیست هزار نفر گذشته است و معلوم نیست کی به ریل قبل برگردند.

دکتر رضایی در ادامه گفت: در سال 88 بسیج و سپاه مجروح داد اما کمترین آسیب به مردم رسید اما  در ترکیه ببینید چه شده است، اختناق عربستان را ببینید، در داخل کشورهای دوست غرب ببینید چه دیکتاتوری‌ای در کار است که  در مقایسه با اطراف از نظر ثبات سیاسی و رعایت اصول ارزشی خودش، ما سر هستیم و بسیار جلوتریم.

وی گفت: امنیت و اقتدار از جمله مهم‌ترین دستاوردها بوده است  که  برای مذاکره با ایران پنج شش کشور با ما سر یک میز می‌نشینند، در زمان  قدیم فقط کشورهایی مثل  الجزایر با ما طرف می‌شدند و این تحقیر بود اما  در برجام همه قدرت‌ها آمدند و با ما بر سر میز مذاکره نشستند و این عزت و سربلندی برای ایران است.

سردار سرلشگر رضایی گفت: ما الآن با منفورترین دشمنان بشر می‌جنگیم، دشمنی که  12ساله را سر می‌برد و خلبان اردنی را در قفس به آتش می‌کشد، ما با منفورترین‌ها می‌جنگیم، ما با آمریکایی روبه‌رویی هستیم که دروغ می‌گوید و پشتیبان عربستان و رژیم کودک‌کش اسرائیل است و  در اردوگاه‌های سوریه، بسیاری از کودکان بدون پدر و مادر آواره‌اند.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) افزود: نیروهای انقلاب در اقتصاد کشور کجا وارد شده‌اند؟ از ابتدای انقلاب دولت‌ها تحت تأثیر دیگران، اقتصاد را به نیروهای انقلاب نداده‌اند و اگر به جمهوری اسلامی در اقتصاد ایراد وارد می‌کنند ما این را نمی‌پذیریم چون ما در تحریم بودیم و با کارشکنی لیبرال‌ها و تکنوکرات‌ها مواجه بوده‌ایم و مقاومت منفی‌ای که حالا نیز موجب رکود شده است نتیجه کارشکنی داخلی و تحریم بیرونی و بی‌عرضگی مدعیان ترقی و غرب‌زده است که این عوامل با هم مانع رشد اقتصاد ما شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  با اشاره به رهنمودهای رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: چرا چشم‌انداز و سیاست‌های کلی رهبری اجرایی نشده؟ اگر اینها اجرا می‌شد، پیشرفت اقتصاد ما ده برابر می‌شد، اگر این سیاست‌های نظام و رهبری اجرایی نشود، بیکاری و تبعیض به جای خود باقی می‌ماند و جایی که نمی‌گذارند رهبری و نیروهای انقلاب وارد شود، نقایص و ضعف‌ها زیاد است.

وی با اشاره به گله‌مندی از دولت‌ها در مسئله اجرای اقتصاد مقاومتی بیان داشت: ما از دولت‌ها گله‌مند هستیم و امیدواریم که روزی برسد که همانند دفاع و اقتدار، در اقتصاد و فرهنگ هم شکوفا شویم، الحمد لله با همه کارشکنی‌ها پیشرفت خوبی داشته‌ایم، اما پیشرفتی که در حالت محاصره و کارشکنی‌های داخلی بوده است و نتیجه می‌گیریم جمهوری اسلامی ایران، بهترین نظام سیاسی برای ملت ایران و منطقه خواهد بود. ما پاسداران از بهترین ارزش‌ها دفاع می‌کنیم.922/101/ب3

ارسال نظرات