۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۴۳۹۶۳۷
رییس دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان جنوبی خبرداد؛

اجرای طرح اوقات فراغت در ۳۵۰ کانون فرهنگی و هنری خراسان‌جنوبی

رییس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به طرح اوقات فراغت گفت: طرح آسمانی‌ها در ۳۵۰ کانون فرهنگی و هنری شهری و روستایی خراسان جنوبی اجرا شد.
رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام ابراهیم سبزه‌کار ظهر امروز در مراسم بازدید از کانون‌های اوقات فراغت استان اظهار داشت: با آغاز فصل تابستان دبیرخانه کانون‌های مساجد استان  با کانون‌های مساجد تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کرد‌.

وی با بیان اینکه در این تفاهم‌نامه برنامه‌های کانون‌ها در ایام تابستان به طور کلی تعیین می‌شود، افزود: در تفاهم‌نامه امسال نیز تعهداتی برای کانون‌ها در بازه زمانی 20 تیرماه تا 20 شهریورماه اجرا می‌شود.

رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی بیان کرد: طرح آسمانی‌ها با رویکرد‌های برنامه‌های نشاط پایه، گروهی، تربیتی و آموزشی همراه بافعالیت‌های متنوع فرهنگی برگزار می‌شود.

سبزه‌کار با اشاره به اینکه همچنین دبیرخانه استان ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی را نیز در دستور کار خود دارد، تصریح کرد: در این راستا تاکنون این دبیرخانه جشنواره‌های فرهنگی ورزشی، مسابقات هنری و مسابقات کتابخوانی را برای تابستان امسال برگزار کرده است.

وی با اشاره به اعزام 7 روحانی از قم به سطح کانون‌های مساجد استان برای برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت خاطرنشان کرد: این تعداد روحانی به شهرستان سربیشه، شهرستان‌های بشرویه(روستای ارسک)، خوسف(روستای گل فریز) و بیرجند(روستای چاج) اعزام شده‌اند.

رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به موضوعاتی که در این طرح مورد توجه قرار می‌گیرد، اظهار داشت: توجه ویژه به ترویج و ارتقای سطح معلومات و دانش دینی مخاطبان در موضوعات قرآنی، اعتقادی، اخلاق و نماز از جمله موضوعاتی است که در این طرح مورد توجه قرار می‌گیرد.

سبزه‌کار یادآور شد: همچنین با توجه به مناسبت‌های مذهبی و فرهنگی مقارن با ایام اوقات فراغت، برنامه‌ریزی جذب حداقل 25 عضو جدید در مقاطع مختلف، برگزاری حداقل 2 برنامه فرهنگی ورزشی و برگزاری حداقل 2 مسابقه فرهنگی از دیگر موارد مورد توجه در این طرح است.

وی افزود: فراهم کردن فضای کتابخانه‌ای و تشویق اعضا به کتابخوانی و تقویت مطالعه مفید، برگزاری کلاس و مسابقه طرح قرآنی 1450 در سطح کانون‌ها  و برگزاری کارگاه و کلاس برای عموم به ویژه خواهران با موضوعات (اقتصاد مقاومتی، امر به معروف و نهی از منکر، بصیرت افزایی، جمعیت، خانواده و کارآفرینی) مورد توجه است.

رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: به موضوعات نماز، حجاب، عفاف و احیای نظام زن و خانواده در این برنامه‌ها باید توجه ویژه شود.

مربی طرح اوقات فراغت کانون‎های فرهنگی هنری مسجد قبای شهرستان بیرحند نیز در این بازدید اظهار داشت: کانون فرهنگی هنری مسجد قبا سال 93 با 83 نفر طرح اوقات فراغت را شروع کرد.

سید حمید موسوی اول بیان کرد: سال 94 با رشد چشمگیر مواجه شد و 138 نفر اوقات فراغت را آغاز کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشت.

وی با اشاره به تعداد افراد ثبت نام شده در این مکان تصریح کرد: امسال نیز 220 نفر دختر و پسر و 30 نفر از خواهران و مادران طرح اوقات فراغت را آغاز کردند.

مربی طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مسجد قبای شهرستان بیرجند افزود: این مرکز به دلیل وجود در حاشیه شهر و نبود مرکز فرهنگی ظرفیت بسیار بالایی دارد.

مسئول برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت کانون مسجد صدیقه طاهره شهرستان بیرجند نیز در این بازدید خاطرنشان کرد: جمعیت این کانون 250 نفر است که در کلاس‌های اوقات فراغت شرکت کردند همچنین ممکن یک فرد در چندین کلاس نیز شرکت داشته باشد.

طیبه برزگر اظهار داشت: با توجه به فرموده رهبر معظم که امسال را سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نامگذاری کردند تصمیم گرفتیم در کنار کلاس‌های قرآنی کلاس‌های هنری را نیز برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های هنری شامل شیرینی‌پزی، چرم‌دوزی، عروسک‌بافی و خیاطی است، افزود: در این کانون کلاس‌های زبان نیز برگزار می‌شود و برای آقایان کلاس‌های ورزشی نیز برگزار می‌شود.

مسول برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت کانون مسجد صدیقه طاهره شهرستان بیرجند خاطرنشان کرد: از مسولان درخواست داریم با توجه به امکانات محدود و بضاعت پایین و ظرفیت بالای این محله در زمینه تجهیز این کانون با ما همکاری کنند.

برزگر اظهار داشت: نیروی کار در این محله بسیار بالا است و ما باید نیروی پشتیبانی داشته باشیم که ما را در این امر یاری کند./922/101/ب3

ارسال نظرات