۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۴۳۹۶۳۹
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه:

نخستین همایش ملی فرهنگی، زبانی و ادبی در ساوه برگزار می‌شود

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه از برگزاری نخستین همایش ملی فرهنگی، زبانی و ادبی در این شهرستان خبر داد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حسین محمودی‌فر رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه بعد از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه در ساوه بیان کرد: نخستین همایش ملی فرهنگی، زبانی و ادبی با همکاری موسسه آموزش عالی دانشستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه برگزار می‌شود.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه تصریح کرد: این همایش با محوریت تأثیر مشاهیر ساوجی در گسترش و تحکیم فرهنگ ایرانی اسلامی از سده‌های اول هجری تا پایان قاجاریه برگزار می‌شود.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه معرفی و نقد آثار مشاهیر ساوجی، تأثیر مشاهیر ساوجی بر فرهنگ ایرانی اسلامی و تأثیر مشاهیر ساوجی در گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی در خارج از مرزها به ویژه در هند، نقش مشاهیر ساوجی در حکومت‌های عادل‌شاهیان و قطب‌شاهیان، تأثیر مشاهیر ساوجی در رشد و گسترش زبان و ادبیات فارسی، نقش مشاهیر ساوجی در رواج تاریخ‌نگاری و تأثیر مشاهیر ساوجی در ترویج و رشد علم را از محورهای این همایش اعلام کرد.

 

محمودی‌فر با بیان اینکه علاقمندان به شرکت در این همایش تا 31 شهریورماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند، ادامه داد: همایش ملی فرهنگی، زبانی و ادبی 16 دی‌ماه امسال برگزار می‌شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت تصریح کرد: برگزاری همایش سبک زندگی اسلامی با محوریت آشنایی با زندگی و سیره امام رضا(ع)، اجرای نمایش طنز، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، مسابقه قرار دیدار، خاطره‌نویسی نماز، عصر شعر دختر خورشید ویژه شاعران جوان بخشی از این برنامه‌هاست.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه خاطرنشان کرد: برگزاری همایش تئاتر خیابانی با موضوع هفته دفاع مقدس و همایش حماسه ماندگار نیز از برنامه‌های شهریورماه این اداره به شمار می‌رود./842/102/ب3

ارسال نظرات