۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۴۳۹۷۶۹
در حرم حضرت معصومه مطرح شد؛

قرآن کریم شناسنامه اهل بیت

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که قرآن شناسنامه اهل بیت(ع) است و بیش از 80 آیه درباره فضائل امیرمؤمنان(ع) دارد، گفت: تاریخ جنگ های صدر اسلام بیانگر فضائل و رشادت های حضرت علی(ع) است و جنبه تربیتی دارد.
حجت الاسلام شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شاهرودی، مبلغ حوزه علمیه، ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که در شش صورت سجده سهو واجب است، ابراز داشت: در صورت وقوع کلام سهوی در نماز، سلام بی جا و سهوی، تشهد فراموش شده، سجده فراموش شده، شک بین چهار و پنج و یک مورد هم اختلافی است که در هر جایی که اضافه و یا نقیصه ای در نماز اتفاق افتد سجده سهو واجب است که امام خمینی(ره) مورد اخیر را قبول ندارند.

 

وی با بیان این که سجده یک شیرینی خاصی دارد، ابراز داشت: از رسول الله(ص) نقل شده است که شخصی از ایشان سؤال کرد که خدا را بخوان تا من مشمول شفاعت شما و همنشین شما در بهشت باشم و پیامبر(ص) در جواب فرمودند که من را کمک کن با طولانی کردن سجده.

 

حجت الاسلام شاهرودی با اشاره به شهادت امام صادق(ع) در هفته آینده افزود: ایشان فرمودند که از سنت کسانی که بسیار توبه می کنند سجده طولانی است.

 

وی در بخش دیگر از سخنان خود با بیان این که مطالعه جنگ های صدر اسلام مروری بر فضائل امیر مؤمنان(ع) است، گفت: روز قیامت که از حقایق سؤال می کنند در رأس حقایق ولایت امیرمؤمنان(ع) است و پیامبر(ص) هم فرمودند که بهترین نحله و گروه در میان امت من علی(ع) و شیعیان او هستند.

 

مبلغ حوزه علمیه با بیان این که علما قائلند که بیش از 80 آیه از قران در شأن حضرت علی(ع) است، خاطرنشان کرد: اگر چه که تمام قرآن در شأن علی(ع) و فرزندان او هست و قرآن شناسنامه اهل بیت است و خود حضرت علی(ع) می فرمود من قرآن هستم و اگر انسان بذون تعصب به قرآن نگاه کند این حقیقت را درک می کند.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: از آیاتی که در قرآن مربوط به حضرت علی(ع) است آیات سوره احزاب است که جنگ خندق را روایت می کند؛ وقتی یهودیان بنی نظیر شکست خوردند و به مکه باز گشتند با کفار مکه قرار داد بستند که بیایید با هم ائتلاف کنیم و با مسلمانان بجنگیم.

 

وی با بیان این که تمام طایفه ها و قبایل جمع شدند و بالغ بر ده هزار نفر به سمت مدینه حرکت کردند، ابراز داشت: پیامبر(ص) یاران خود را جمع کردند تا در رابطه با جنگ مشورت کنند؛ سلمان گفت که خندق بکنیم و تصویب شد و سه روز مانده به رسیدن کفار به مدینه کار کندن خندق به اتمام رسید.

 

وی با اشاره به رجز خوانی عمر ابن عبدود در پشت خندق و مبارز طلبیدن او، گفت: یکی از فضائل حضرت علی(ع) در این جنگ رقم خورد که پیامبر(ص) فرمودند ضربه علی(ع) در روز خندق افضل از عبادت جن و انس است./843/پ202/س

ارسال نظرات