۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۴۳۹۸۱۸

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

برگزاری دوره توانمند‌سازی ویژه مسابقات قرآن دانش‌آموزی در اراک، اعزام ۲۹ دانش‌آموز پسر استان مرکزی به مرحله کشوری مسابقات قرآن، حضور ۸۳ نفر از حفاظ قرآن استان مرکزی در مرحله دوم طرح اعطای مدرک و ساوه میزبان همایش ملی فرهنگی، زبانی و ادبی برخی از عناوین اخبار کوتاه در استان مرکزی است.
چند خبر کوتاه از استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، دوره دو روزه توانمند‌سازی ویژه سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در بخش آوایی، با حضور دانش‌آموزان دختر استان مرکزی و همدان از روزهای جمعه و شنبه اول و دوم مردادماه به میزبانی دارالقرآن الکریم امام خمینی(ره) اراک برگزار شد.


سید محمد‌سجادی کارشناس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی با اعلام این خبر، گفت: این دوره با حضور ۱۹ دانش‌آموز از استان مرکزی و ۲۱ دانش‌آموز از استان همدان برگزار شد.


وی ادامه داد: دانش‌آموزان خواهر شرکت‌کننده در این دوره در چهار رشته قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ عمومی، حفظ ویژه مهارت‌های لازم را زیر نظر برترین اساتید کشوری و استانی کسب کردند تا بتوانند با آمادگی و شرایط بهتری نسبت به سال‌های گذشته در مسابقات شرکت کنند.


کارشناس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: برای تدریس مهارت‌های هر رشته از اساتید مطرحی چون؛ سعیدی، میر‌غیاثی، آقایی و... استفاده کردیم، این دوره به همت اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی و به میزبانی دارالقرآن‌الکریم امام خمینی(ره) اراک برگزار شد.

 

اعزام ۲۹ دانش‌آموز پسر استان مرکزی به مرحله کشوری مسابقات قرآن

دانش‌آموزان پسر استان مرکزی امروز، سوم مردادماه به بخش آوایی سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن، ‌عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور به استان همدان اعزام شدند.


سید مجتبی طباطبایی، مسؤول اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی با اعلام این خبر گفت: در این دوره از مسابقات ۲۹ پسر از استان مرکزی شرکت می‌کنند که با دانش‌آموزان سراسر کشور در بخش‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ویژه پنج جزء، ده جزء، ‌بیست جزء و حفظ کل، ‌اذان و مداحی به رقابت خواهند پرداخت.


وی ادامه داد: این دوره از مسابقات از یکشنبه، سوم مردادماه شروع و به مدت سه روز ادامه دارد که برگزیدگان هر رشته در مراسم اختتامیه که چهارشنبه، ششم مردادماه برگزار می‌شود تجلیل خواهند شد.


مسؤول اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی در پایان با بیان اینکه برای دانش‌آموزان پسر شرکت‌کننده در مسابقات قبل از اعزام به مرحله کشوری دوره توانمندسازی با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار می‌شود گفت: دانش‌آموزان امسال با آمادگی بیشتری و به صورت حرفه‌ای‌تر به مسابقات اعزام شدند.


لازم به ذکر است‌: بخش خواهران این مسابفات از جمعه، ۸ مردادماه شروع و تا دوشنبه،۱۱ مردادماه به میزبانی استان همدان برگزار می‌شود که از استان مرکزی تعداد ۱۹ دانش‌آموز دختر شرکت می‌کنند.

 

حضور ۸۳ نفر از حفاظ قرآن استان مرکزی در مرحله دوم طرح اعطای مدرک

با اعلام نتایج مرحله کتبی آزمون طرح اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم، از ۱۹۶ شرکت کننده استان مرکزی ۸۳ نفر به مرحله شفاهی که شهریورماه برگزار می‌شود راه یافتند.

 

نتایج مرحله اول(کتبی) آزمون طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم استان مرکزی، که روز جمعه ۲۴ اردیبهشت‌ماه در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری اراک برگزار شده بود اعلام شد.


بنابراین گزارش؛ از ۱۹۶ نفرشرکت‌کننده استان ۸۳ نفر موفق به اخذ نمره قبولی در این مرحله شدند که از این تعداد ۶۲ نفر خواهر و ۲۱ نفر برادر می‌باشند، این آزمون مرحله شفاهی نیز دارد که قبول‌شدگان، هفته اول شهریورماه باید در این مرحله حضور پیدا کنند.


پس از قبولی دراین مرحله گواهی مدرک تخصصی حفاظ قرآن براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با امضا وزیر ارشاد و ریاست سازمان تبلیغات اسلامی کشور صادر خواهد شد.

 

ساوه میزبان همایش ملی فرهنگی، زبانی و ادبی

نخستین همایش ملی فرهنگی، زبانی و ادبی با همکاری موسسه آموزش عالی دانشستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه برگزار می‌شود.

 

این همایش با محوریت تأثیر مشاهیر ساوجی در گسترش و تحکیم فرهنگ ایرانی اسلامی از سده‌های اول هجری تا پایان قاجاریه است؛ همایش ملی فرهنگی، زبانی و ادبی ١٦ دی‌ماه امسال برگزار می‌شود.

 

معرفی و نقد آثار مشاهیر ساوجی، تأثیر مشاهیر ساوجی بر فرهنگ ایرانی اسلامی و تأثیر مشاهیر ساوجی در گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی در خارج از مرزها به ویژه در هند، نقش مشاهیر ساوجی در حکومت‌های عادل‌شاهیان و قطب‌شاهیان، تأثیر مشاهیر ساوجی در رشد و گسترش زبان و ادبیات فارسی، نقش مشاهیر ساوجی در رواج تاریخ‌نگاری و تأثیر مشاهیر ساوجی در ترویج و رشد علم از محورهای این همایش است.

 

علاقمندان به شرکت در این همایش تا ٣١ شهریورماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

 

برگزاری همایش سبک زندگی اسلامی با محوریت آشنایی با زندگی و سیره امام رضا(ع)، اجرای نمایش طنز، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، مسابقه قرار دیدار، خاطره‌نویسی نماز، عصر شعر دختر خورشید ویژه شاعران جوان و ... بخشی از این برنامه‌هاست.

 

برگزاری همایش تئاتر خیابانی با موضوع هفته دفاع مقدس و همایش حماسه ماندگار نیز از برنامه‌های شهریورماه این اداره به شمار می‌رود./303/842/ب1

ارسال نظرات