۱۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۴۳۹۸۷
خطيب جمعه موقت نجف:

عراق متعلق به گروه يا مذهب خاصي نيست

رسا ، سرويس بين الملل _ حجت الاسلام و المسلمين سيد ياسين موسوي حضور فعال همه مردم را در صحنه هاي مختلف کشور خواستار شد و گفت: عراق متعلق به گروه يا مذهب خاصي نيست.
عراق متعلق به گروه يا مذهب خاصي نيست

به گزارش خبرگزاري رسا ، حجت الاسلام و المسلمين سيد ياسين موسوي مسؤول دفتر مجلس اعلاي اسلامي سدير بغداد، در خطبه‌هاي نماز جمعه شهر مقدس نجف که روز گذشته در حسينيه فاطميه برگزار شد با اشاره به کشمکش‌هاي سياسي پيرامون قانون انتخابات شوراها در پارلمان عراق گفت: نزاع‌هاي سياسي که درباره تصويب قانون انتخابات شوراها در پارلمان برقرار است، ممکن است به وحدت و انسجام عراق خدشه وارد کند.

و ي عراق را متعلق به همه مردم دانست و افزود: مردم و همه گروه‌هاي سياسي بايد در ساخت عراق نوين حضوري فعال و مستمر داشته باشند و کشور را متعلق به گروه يا مذهبي خاص تلقي نکنند.

سيد ياسين موسوي از عمليات نيروهاي امنيتي عراق در استان دياله ياد کرد و اظهار داشت: اين عمليات با هدف سركوب کردن تروريست‌ها و بازماندگان حزب بعث صورت مي‌گيرد و مردم بايد جهت برقراري امنيت در استان‌شان دست به دست دولت دهند و آنها را در اين عمليات ياري کنند.

خطيب جمعه موقت نجف با اشاره به عمليات تروريستي در حق زائران امام موسي کاظم(ع) تصريح کرد: به شهادت رساندن زائران حرم مطهر امام موسي کاظم(ع) با هدف بازگرداندن عراق به آشوب و هرج و مرج‌هاي گذشته صورت مي‌گيرد.

وي تأکيد کرد: عراق اکنون به آرامش و ثبات نسبي رسيده است و هيچ گروه و فردي توانايي به آشوب کشيدن اين کشور را ندارد.

ارسال نظرات