۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۴۴۰۲۵۰
اثر آیت الله آقا مجتبی تهرانی؛

جلد چهارم کتاب «اخلاق الاهی: مباحث قوه شهویه ـ آفات زبان» به چاپ هجدهم رسید

چاپ هجدهم جلد چهارم کتاب «اخلاق الاهی: مباحث قوه شهویه ـ آفات زبان» وارد بازار نشر شد.
 انتشارات فرهنگ و اندیشه اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از انتشارات فرهنگ و اندیشه اسلامی، چاپ هجدهم «کتاب اخلاق الاهی: (جلد چهارم) مباحث قوه شهویه ـ آفات زبان (بخش یکم) وارد بازار نشر شد.

 

جلد چهارم با عنوان آفات زبان تدوین شده که بخش یکم آن از فصل های زیر سامان یافته است: فصل یکم: «غیبت»؛ فصل دوم: «دروغ»؛ فصل سوم: «بهتان»؛ فصل چهارم: «تهمت»؛ فصل پنجم: «مراء»؛ فصل ششم: «جدال»؛ فصل هفتم: «خصومت»؛ فصل هشتم: «لعن و نفرین»؛ فصل نهم: «شماتت»؛ فصل دهم: «فحش»؛ فصل یازدهم: «فرو رفتن در باطل»؛ فصل دوازدهم: «استهزاء و سخریّه»؛ فصل سیزدهم: «سخن چینی»؛ فصل چهاردهم: «بیهوده گویی».

 

از دیرباز، محفل اشراقی دروس اخلاق و عرفان استاد آیت الله مجتبی تهرانی، کانون تجمع طیف طالب طهارت و معرفت است و هزاران جوان از سرچشمه صافی تعلیمات شرقانی استاد سیراب و سرشار می شوند و بوته انفاس قدسی و مواعظ بالغه او، جان ها و دل های گداخته را تزکیه می دهد. دروس معنوی استاد، اخلاق نظری انتزاعی متعارف نیست و نیز بازگفت تقلیدی اخلاق فلسفی و یونانی نیز نمی باشد؛ همچنین تعلیمات سلوکی ایشان با عرفان مسلکی نسبتی ندارد؛ زیرا دروس استاد آمیزهای از اخلاق نبوی و عرفان علوی است که با اتکا به منطق اجتهاد، از زلال آیات و روایات برگرفته و با رعایت نیاز نسل امروز، سامان یافته است.

 

مجموعه دروس اخلاق و عرفان استاد تاکنون از دوهزار درس فراتر رفته است و همچنان نیز این کوثر فیض در جریان است. این مجموعه مباحث اخلاقی به­ صورت حدود سی مجلد با عنوان اخلاق الاهی در دست تدوین و انتشار است که تاکنون چهار مجلد از این مجموعه گرانبها با عناوین آفات زبان و پیوندها و حقوق به زیور طبع آراسته گردیده است.

 

این کتاب در شمارگان 300 نسخه، 356 صفحه و قیمت 18000 تومان از سوی سازمان انتشارات فرهنگ و اندیشه اسلامی بازچاپ شده است./998/د102/ق

ارسال نظرات