۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۴۴۰۶۴۳
مدیر حوزه علمیه شهداد:

جذابیت کاذب ویژگی فرهنگ غربی است

مدیر حوزه علمیه شهداد گفت: غرب در برنامه های خود مردم را طوری فریب می دهد که مردم فکر می کنند تمام زندگی برای غربی ها است در صورتی که فرهنگ غرب فقط جذابیت اولیه را دارد و در آخر با بدبختی مساوی است.
فرهنگ غرب

حجت الاسلام مهدی بذرکار مدیر حوزه علمیه شهداد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: یکی از مهم ترین ویژگی‌های فرهنگ اسلامی این است که تمام ابعاد زندگی انسان ها را در نظر گرفته است.

 

وی افزود: دین اسلام دین کاملی بوده و برای تمام کارهای دنیا برنامه ریزی خاصی را در پرتو کمال کرده است که انسان با انجام دادن دستورات دین اسلام به خدا نزدیک شود.

 

حجت الاسلام بذرکار با توجه به این که دین هایی همچون بهایی و مسیحی به پای اسلام نمی رسند، ابراز داشت: انسان زمانی می تواند دین کاملی را در زندگی خود داشته باشد که کارهای دنیوی خود را بر اساس اسلام برنامه ریزی کند.

 

وی بیان داشت: متأسفانه مردم امروز جامعه، طوری شدند که فقط در کارهای خود شعار می دهند ولی عمل نمی کنند همچون این که می گویند امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دین بوده ولی در زمان عمل کاری را انجام نمی دهند تا واجب خود را انجام دهند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که شعار دادن را باید از کار خود حذف کرده و عمل به واجبات را مقدم هر کاری بدانیم، ابراز داشت: مردم و مسؤولان از حرف زدن و امضاء کردن کاغذ بیرون آمده و فکری برای انجام و عمل کردن این قانون ها کنند که چه طوری می توانیم کشوری سالم داشته باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: نخبگان کشور همچون مسؤولان، روحانیان، دانشجویان و دیگر مراکز باید اول از خودشان شروع کنند و زندگی خود را دینی کنند تا مردم ببینند که دین اسلام را باید به زندگی های خود دعوت کنیم.

 

مدیر حوزه علمیه شهداد با توجه به این که مردم بدانند فرهنگ غربی فقط جذابیت کاذب دارد، اظهار داشت: غرب در برنامه های خود مردم را طوری فریب می دهد که مردم فکر می کنند تمام زندگی برای غربی ها است در صورتی که فرهنگ غرب فقط جذابیت اولیه را دارد و در آخر با بدبختی مساوی است.

 

وی ادامه داد: رسانه های غربی برای ایجاد کردن فرهنگ خودشان در کشورهای دیگر به شدت کار می کنند اما متأسفانه رسانه ایران کار زیادی برای فرهنگ اسلامی نکرده و فقط به فکر فیلم ها و موسیقی های خود است.

 

حجت الاسلام بذرکار با تأکید بر این که شبیخون فرهنگی زنگ خطر از طرف مقام معظم رهبری بود، اظهار داشت: وزارت ارشاد آیا در قبال اسلام و انقلاب کاری را کرده است یا کارهای او بر ضد این مملکت صورت گرفته است.

 

استاد حوزه علمیه یادآور شد: در بحث های اقتصاد مقاومتی و حقوق های نجومی دولت باید دست از حرف زدن بردارد و با عمل این برنامه ها را عملی کند.

 

وی در پایان گفت: مردم سعی کنند که زیاد به مسؤولان نگاه نکنند و فرهنگ اسلامی را در زندگی خود اجرایی کنند تا زندگی سعادت مندانه ای داشتن باشند./302/9707/ب1

ارسال نظرات