۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۴۰۶۴۴
امام جمعه رفسنجان:

برخی اقدامات وزارت ارشاد متناسب با فرهنگ اسلامی نیست

امام جمعه رفسنجان با بیان این که وزارت ارشاد جلوی فساد را در کشور بگیرد، گفت: برخی از کارهای وزارت ارشاد متناسب با فرهنگ اسلامی نیست زیرا مجوز دادن برای اجرای کنسرت دور از شأن وزارت ارشاد اسلامی است.
امام جمعه رفسنجان

حجت الاسلام عباس رمضانی امام جمعه رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: مردم شناخت خودشان را نسبت به فرهنگ دینی بالا برده تا بتوانند فرهنگ اصیل اسلامی را در زندگی اجرایی کنند.

 

وی افزود: مردم با وسایلی همچون ماهواره و اینترنت فریب فرهنگ غربی را نخورند و زمانی که انسان توانست فرهنگ اسلامی را بشناسد در این صورت دیگر نگاهی به فرهنگ غرب نمی کند.

 

حجت الاسلام رمضانی با توجه به این که فرهنگ پوشیدن لباس و رفتن به سمت رفاه طلبی از خصوصیات بارز فرهنگ غرب محسوب می شود، ابراز داشت: اسلام کاملا با رفاه طلبی و خوشگذرانی مخالف بوده که انسان در دنیا فقط به فکر راحت طلبی باشد.

 

وی بیان داشت: جامعه اروپا به این نتیجه رسیده اند که فرهنگ غربی کشور را به نابودی کشانده و فرهنگ اسلامی را بهترین فرهنگ برای خود دانسته اند.

 

امام جمعه رفسنجان با اشاره به این که مردم کشور های غربی از فرهنگ ایران استفاده می کنند و زندگی خود را با فرهنگ ایران می سازند، خاطرنشان کرد: متأسفانه مردم ایران از قرآن و نهج البلاغه فاصله گرفته اند و درست نمی توانند از فرمایشات اهل بیت استفاده کنند.

 

وی بیان داشت: قرآن بهترین فرهنگ برای مردم ایران بوده تا بتوانند مشکلات خود را با فرمایشات خدا حل کنند زیرا دین اسلام برای تمام کارهای انسان، برنامه ریزی کرده است.

 

حجت الاسلام رمضانی با توجه به این که هیچ دانشگاهی به دانشگاه امام صادق نمی رسد، ابراز داشت: مردم دانشگاه امام صادق را بیشتر بشناسند چرا که امام صادق با بیشترین حدیث توانسته فرهنگ اسلام را به مردم معرفی کند.

 

وی خاطرنشان کرد: تأثیرگذارترین کاری که مردم ایران به سمت زندگی غربی رفته اند این است که مردم فکر کرده اند که زندگی غربی تمام نیاز انسان ها را جواب می دهد همچون این که بعضی از والدین بچه های خود را برای درس خواندن به کشورهای خارج می فرستند و فکر می کنند ایران جای خوبی نیست.

 

حجت الاسلام رمضانی با توجه به این که دولت از فرهنگ اسلامی حمایت کند، یادآور شد: دولت به تنهایی نمی تواند فرهنگ اسلامی را در کشور اجرایی کند بلکه تمام مردم و مسؤولان باید با همکاری هم فرهنگ دینی را در جامعه رونق دهند.

 

وی اظهار داشت: دولت مردان در کارهای خود فرمایشات مقام معظم رهبری را الگوی کار خود قرار دهند و بدانند که اگر به فرمایشات رهبری عمل کنند کشور از وضعیتی که دارد نجات پیدا می کند.

 

برخی از کارهای وزارت ارشاد متناسب با فرهنگ اسلامی نیست

امام جمعه رفسنجان با بیان این که وزارت ارشاد جلوی فساد را در کشور بگیرد، ابراز داشت: برخی از کارهای وزارت ارشاد متناسب با فرهنگ اسلامی نیست زیرا مجوز دادن برای اجرای کنسرت دور از شأن وزارت ارشاد اسلامی است.

 

وی با اشاره به این که اگر وزارت ارشاد به کارهای خود همینطور ادامه دهد باید کلمه اسلامی بودن را از خود حذف کند، ابراز داشت: چرا وزارت ارشاد با بهانه هایی همچون آرامش و شادی مردم مجوز کنسرت می دهد، کنسرتی که جوانان ایرانی در آن به گناه کشیده می شود.

 

حجت الاسلام رمضانی ابراز داشت: دولت به شعار خود که تدبیر و امید است، اهمیت بیشتری دهد زیرا کارهای آنان در جامعه با تدبیر بودن سازگاری ندارد.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: حل مشکلات معیشتی مردم باید اولویت اول دولت باشد و روزانه بیش از 10 نفر از مردم به دفتر آمده که مشکلات مالی و روحی دارند و دولت باید فاصله طبقاتی را در جامعه حذف کرده و به فکر فقیران باشد.

 

وی در پایان با اشاره به این که فرهنگ از اقتصاد مهم تر است، گفت: همه مردم به ارزش های اسلام احترام گذاشته و نباید هیچ موقع این ارزش های را به دشمن بفروشند./302/9707/ب1

ارسال نظرات