۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۴۴۰۶۷۳
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

نگاه غرب به زن ابزاری است

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: نگاه غرب به زن ابزاری است
طه محمدی

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از حوزه، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان در دیدار با انجمن زنان و دفاع مقدس با اشاره به جایگاه زنان در جامعه اظهار داشت: انجام کار و فعالیت در زمینه زنان بسیار سودمند است اما متاسفانه دیر شروع شده است.

 

وی با بیان این که باید در حوزه های مختلف نسبت به امور زنان رسیدگی شود ابراز داشت: زنان و دفاع مقدس منحصر در یک جبهه است ولی باید در زمینه بانوان به صورت چند بعدی فعلایت شود.

 

امام جمعه همدان در ادامه خاطر نشان کرد: از زمان های دور هم در دوران اسلام و پبش از دوران اسلام چون زنان قادر به هماوردی با مردان نبودند معمولا مظلوم واقع می شدند و در طول تاریخ تا اکنون نیز مظلوم بوده اند.

 

وی با اشاره به اهمیت توجه به جایگاه زنان در جهان تصریح کرد: در دنیای کنونی زن مظلوم واقع شده است و امروز در فرانسه به اصطلاح متمدن مردم تظاهرات می کنند که حقوق زن ها در این کشور رعایت نمی شود البته در ایران حقوق زنان رعایت می شود.

 

آیت الله طه محمدی افزود: پیش از اسلام زن را به عنوان کالا در جامعه می فروختند وامروز هم این تجارت ادامه دارد تا جایی که سود قاچاق زنان از سود قاچاق مواد مخدر بیشتر است و در  غرب به زن  نگاه ابزاری دارند.

 

امام جمعه همدان افزود: یکی از مشکلات جامعه زنان این است که نه حوزه و نه دانشگاه در باره زنان تحقیق و پژوهش کارآمد عمیق نکرده است و از طرفی خود زنان هم حقیقت خود را کشف نکرده اند./836/د102/ل

ارسال نظرات