۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۴۴۰۶۷۶
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری:

فرهنگ غلط پشت‌ میزنشینی میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اصلاح شود

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری از رایج شدن فرهنگ پشت‌میزنشینی و تصدی شغل دولتی میان تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی انتقاد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی، نماینده مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جریان بازدید از نمایشگاه مهارت‌های کهن فرهنگی در تبریز، اظهار داشت: در مراجعات شغلی به اینجانب سردرگمی جوانان در انتخاب مسیر و شغل به خوبی دیده می شود.


وی از رایج شدن فرهنگ پشت‌میزنشینی و تصدی شغل دولتی میان تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی انتقاد کرد و با تأکید بر ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی برای همه اقشار جامعه، خاطرنشان کرد: وجود مهارت در زنان سرپرست خانوار و دیگر اعضای خانواده موجب تحکیم بنیان این کانون گرم و نیز مودت میان همسران خواهد شد.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به طرح‌های مختلف خودکفایی از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد و غیردولتی، افزود: نقش زنان در خانواده و مساعدت آنان در کنار همسران در امر اداره منزل با بکارگیری مهارت های زندگی بسیار مهم و موجب تعالی جایگاه خانواده خواهد شد.


حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی با بیان این‌که آشنایی جوانان با مهارت‌های مختلف آنان را به سمت کارآفرینی سوق می دهد، افزود: در بازدید امروزم مشاهده کردم که با فراگیری دانش و مهارت کسب، کارآفرینی امکان پذیر بوده و بنده نیز من بعد جوانان را به سوی مهارت آموزی توصیه خواهم کرد.


عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در بسیاری از موارد درخواست کنندگان شغل از بنده جوانان بیکار تحصیل‌کرده هستند که با گذراندن سطوح بالای علمی توانایی کسب شغل را ندارند که امیداواریم با طرح های ارتقای مهارت در میان این جوانان شاهد ورود آنان به بازار کار شویم.


وی در پایان از تلاش های کارکنان و مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای در امر ارائه آموزش های مهارتی تقدیر و تشکر کرد و گفت: سعی خواهم کرد در فرصت های پیش رو در مجلس خبرگان رهبری و نیز دیدار با مقامات و مسؤولان کشوری به این امر تاکید کرده و اهتمام مسؤولان به امر گسترش آموزشهای مهارتی را توصیه کنم.


گفتنی است، نمایشگاه مهارت‌های کهن فرهنگی در تبریز تا 11 مرداد ماه جاری در پارک ایل گلی تبریز برای بازدید عموم علاقه‌مندان دایر است./935/202/ب2

 

ارسال نظرات