۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۴۴۰۷۶۴
امام جمعه خرم آباد:

استمرار نظام اسلامی در بیداری و جلوگیری از نفوذ دشمن است

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر ضرورت هوشیاری در برابر توطئه های دشمن و حفظ وحدت در جامعه، گفت: استمرار و تداوم نظام جمهوری اسلامی در گرو جلوگیری از نفوذ دشمن است.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، در خطبه های نماز جمعه این هفته با تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع)، گفت: دوران امامت امام صادق(ع) بیش از دوران امامت هر یک از ائمه بوده و به مدت 34 سال طول کشیده است.

 

وی دوران امامت امام صادق(ع) را دوران شکوفایی علوم و معارف اهل بیت(ع) خواند و افزود: این دوران در اصلاح ساحتار فکری و فرهنگی جهان اسلام نقش مهمی داشته است.

 

علم و دانش در جامعه به برکت وجود امام صادق(ع) است

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که امام صادق(ع) در سه جبهه و سنگر علم و دانش، جهل و نادانی و مبارزه با گروه های نفاق و انحرافی ایستادگی کرد، خاطرنشان کرد: علم و دانش در جامعه به برکت وجود امام صادق(ع) است.

 

وی با بیان این که زندگی امام صادق(ع) برای ما الگو است، اظهار داشت: امروز همچون دوران امام صادق(ع) سه جبهه استکبار، ارتجا، نفاق و گروه های تکفیری تروریستی در برابر انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی یادآور شد: هدف از ایستادگی سه جبهه استکبار، نفاق و گروه های تروریستی تکفیری جلوگیری از نفوذ انقلاب اسلامی در منطقه و دنیا است.

 

وی با اشاره به این که جبهه استکبار در پی ترویج اسلام آمریکایی است، بیان داشت: این جبهه می خواهد علمای اسلام و چهره های انقلابی را در جهان اسلام حذف کند.

 

هدف استکبار حذف علمای اسلام و مقاومت اسلامی در جهان اسلام است  

امام جمعه خرم آباد با اشاره به جنایات آل سعود در به شهادت رساندن علمای جهان اسلام، زندانی و مجروح کردن این علما، بیان داشت: این اقدامات توطئه های استکبار علیه علمای اسلام برای حذف آنان و حذف مقاومت اسلامی در جهان اسلام است.

 

وی تصریح کرد: استکبار جهانی بداند هر گونه اقدام برای حذف علمای اسلام نه تنها به مقاومت اسلام ضربه ای نمی زند بلکه پایه های حکومت آنان را متزلزل می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه با اشاره به آغاز دهه کرامت و ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)، بیان داشت: فاطمه معصومه(س) بانوی کرامت و بافضیلت، دختر امام و ولی خدا، خواهر و عمه امام و ولی خدا است.

 

وی حضرت فاطمه معصومه(س) را الگوی دختران جامعه خواند و گفت: علم و عبادت این بانوی بزرگ اسلام برای دختران جامعه الگو است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که دختران نیازمند علم، عبادت، عفت و پاکدامنی هستند، اظهار داشت: این ارزش ها باید در جامعه تقویت شود.

 

دهه کرامت فرصتی برای ترویج فرهنگ رضوی است

خطیب جمعه این هفته نمازجمعه خرم آباد کرامت را فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ و سیره رضوی خواند و افزود: در روابط اجتماعی نیازمند اخلاق، کرامت، عزت نفس، معرفت، مهربانی و مهرورزی هستیم، وباید اخلاق رضوی را سرمشق قرار دهیم.

 

حقوق بشر؛ شعاری توخالی در دست کشورهای قدرتمند دنیا

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به 14 مرداد و نام گذاری روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی بیان داشت: حقوق بشر مسأله ای مهم و اساسی است که امروز به شعاری توخالی در دست کشورهای قدرتمند دنیا قرار گرفته است.

 

وی تصریح کرد: حقوق بشر منبعی است که می تواند حقوق افراد و صاحبان حق را تأمین کند و امروز ابزاری در دست آمریکا برای ظلم و فساد شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در بخشی دیگر از سخنان خویش به سالروز نهضت مشروطه اشاره کرد و گفت: نهضت مشروطه از نهضت های مهم تاریخ ایران اسلامی است که مایه عبرت است.

 

وی با یادآوری به این نکته که نهضت مشروطه به رهبری علما پیروز شد و سرانجام با شکست رو به رو شد، اظهار داشت: علت شکست این نهضت نفوذ دشمن در درون نهضت بود.

 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در زمینه هوشیاری علیه نفوذ دشمن و حفظ وحدت، خاطرنشان کرد: تداوم نهضت انقلاب اسلامی در گرو بصیرت، هوشباری و حفظ وحدت است.

 

وی استمرار نهضت را در بیداری و جلوگیری از نفوذ دشمن در جامعه خواند و گفت: در هر عرصه و زمینه ای باید نسبت به توطئه های نفوذ دشمن هوشیار باشیم./9459/201/ب2

ارسال نظرات