۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۴۴۰۷۸۷
امام جمعه پردیسان قم:

نباید به بهانه دوستی با دنیا اصول انقلابی حذف شود

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که پیام اسلام و اهل بیت(ع) پیام دوستی و محبت بین انسان ها است، گفت: دوستی با دنیا به معنی دست برداشتن از اصول و مبانی اسلامی و انقلابی نیست زیرا می شود با استکبار ستیزی هم با مردم دنیا دوست بود.
حجت الاسلام قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با تسلیت شهادت امام صادق(ع) اظهار داشت: تقوا باعث می شود که انسان در قیامت با صادقین باشد زیرا صادقین یک گروه برتر هستند که ما را به سر منزل واقعی مان می رسانند.

 

وی با بیان این که شاگردان امام صادق(ع) در مثل فردایی در مدرسه فیضیه قتل عام شدند، افزود: کسانی که تقوا داشته باشند از هیچ چیز نمی ترسند مانند امام خمینی(ره) که فرمود« والله نترسیدم» و اگر انسان تقوا نداشته باشد از همه چیز می ترسد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به روایاتی از امام صادق(ع) در رابطه با تقوا ابراز داشت: ایشان فرمود خدا هر کسی را از ذلت معاصی به عزت تقوا برساند بدون ثروت غنی است و بدون خاندان عزیز است و بدون انیس و همنشین وحشتی ندارد و تنها نیست.

 

وی با اشاره به مناسبت های هفته آینده از جمله روز جهانی شیر مادر و روز ملی اهدای خون، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) شاگردان زیادی در زمینه طبابت تربیت کرد و با علم خدادادی خود مریض ها را درمان می کرد و در زمینه تغذیه دستوراتی داده است که طبیب ها معتقدند اگر این دستورات را رعایت کنیم هیچ گاه به دکتر نیازی پیدا نخواهیم کرد.

 

امام جمعه پردیسان با اشاره به اهمیت شیر مادر در اسلام و روایات زیادی که در رابطه با توصیه مادران به شیر دادن به فرزندان وجود دارد، اذعان کرد: وقتی شیخ فضل الله نوری را می خواستند اعدام کنند به او گفتند که چرا فرزندت این گونه لا ابالی شده است؛ گفت ما در نجف بودیم و مادرش شیر نداشت و به او شیر خشک دادیم و بعد متوجه شدیم که این شیر خشک از اسرائیل بوده است و این رفتار فرزندم ناشی از همان شیری است که خورده است.

 

وی با بیان این که مؤسسه ای در پردیسان برای طب اسلامی در حال تأسیس است، گفت: طب اسلامی مظلوم واقع شده است و وزارت بهداشت نه تنها حمایت نمی کند بلکه گاهی محدودیت ایجاد می کند؛ در دولت های قبلی معاون طب اسلامی وجود داشت ولی در این دولت معاونت را هم برداشته اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که توجه به طب اسلامی باعث افزایش معرفت انسان به اهل بیت می شود، اظهار داشت: وقتی معرفت انسان زیاد شد محبت هم زیاد می شود و با افزایش محبت اطاعت هم زیاد می شود؛ این ها یک سلسله مراتب است و باید پیرو امامان باشیم.

 

سیره امام صادق ترویج پیام دوستی و محبت است

وی با بیان این که فردا روز جهانی دوستی است و باید فردا همه دوستی خود را به هم ثابت کنند، گفت: امام صادق(ع) بسیار به دوستی اهمیت می داد به یکی از اصحاب خود که اهل بحث بود فرمود در مناظرات خود اخلاق را رعایت کن و احترام طرف مقابل را حفظ کن زیرا بد رفتاری تو به نام ما تمام می شود.

 

امام جمعه پردیسان به شیعه هراسی که در دنیا به راه افتاده است اشاره کرد و افزود: این دو جوان خامی که اخیرا در وزارت دفاع و وزارت خارجه زمام کار را در عربستان به دست گرفته اند گفته اند که ما تمام توان خود را به کار می گیریم تا از نفوذ ایران جلوگیری کنیم و به صورت علنی با اسرائیل همکاری می کنند تا جلو نفوذ ایران را بگیرند.

 

تبعیت از اهل بیت ظالمان را هراسان کرده است

وی اظهار داشت: ایران به خاطر تبعیت محض از اهل بیت(ع) دنیا را هراسان کرده است و این زن و مردی که در آمریکا می خواهند روی کار بیایند هر دو می گویند که ما اگر بیاییم ایران را محدود می کنیم؛ شما نمی توانید کاری بکنید زیرا ایران در سایه عنایات امام زمان(عج) است و مسیر خود را رو به جلو ادامه می دهد و هر کس بیاید باید مقابل ایران زانو بزند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که پیام دوستی ایران هیچ منافاتی با انقلابی بودن و انقلابی ماندن ندارد، گفت: می شود با دوستی و انتقاد دوستانه این انقلاب را با تمام ارزشها و استکبار ستیزی ها و حمایت از مستضعفان و همان مبانی الهی حفظ کنیم و با هم دوست باشیم.

 

به بهانه دوستی با دنیا نباید اصول انقلابی خود را حذف کنیم

وی خطاب به اصلاح طلب ها خاطرنشان کرد: نباید به بهانه دوستی مبانی و اصول انقلاب را حذف کنیم و مثل غربی ها باشیم و حقوق بشر غربی را داشته باشیم و از مبارزه با ظلم و استبداد دست برداریم؛ نه، نیازی نیست بلکه ما باید با همین پیام انقلاب که برای تمام جهان نسخه شفا بخش است راه خود را ادامه دهیم و اگر امروز رفراندومی در دنیا شکل بگیرد همه دنیا به مبانی اسلامی ما رأی خواهند داد.

 

امام جمعه پردیسان در خطبه اول با توصیه نماز گزاران به تقوا اظهار داشت: پیرمردی به نام عنوان بصری که سنی مذهب بوده در 94 سالگی به دلش می افتد که در محضر علم امام صادق(ع) بیاید و تلمذ کند و به دنبال این بود که برای ادامه عمر خود کاری کند که عاقبت به خیر شود.

 

وی با بیان این که امام صادق به عنوان بصری فرمودند که من را رها کن زیرا من تحت کنترل هستم، گفت: دل عنوان بصری شکست ولی امام را رها نکرد و به محضر ایشان رفت؛ امام فرمود علم به کثرت کلاس و مطالعه نیست بلکه علم نور است و مقدمه آن عبودیت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی در بیان لوازم عبودیت ابراز داشت: اولین ویژگی عبودیت قائل نشدن ملکیتی برای خود است و دوم این که بنده خدا برای خود مصلحت اندیشی و تدبیر و مدیریت نمی کند و سوم این که تمام ذهنش منحصر به اوامر و نواهی خداوند باشد و اگر این سه کار را انجام دهیم عبودیت را به دست می آوریم و خود به خود علم می آید./843/پ201/ج1

ارسال نظرات