۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۴۰۷۹۱
نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

طرح تقویت مبانی اعتقادی به گفتمان و فرهنگ عمومی تبدیل شود

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در مقام تبیین ‌گری چهره ناب اسلام است تا همه سبک ‌ها و روش‌هایی که باید بر زندگی ما حاکم شود را مشخص کند، گفت: این طرح باید به یک گفتمان و فرهنگ عمومی تبدیل شود.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه ‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد، با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: اهل تقوا همواره این سؤال را از خود دارند که سبک و روش حاکم بر زندگی ‌شان از کجا نشأت می ‌گیرد.

 

وی با اشاره به 9 مردادماه روز اهدا خون تصریح کرد: اهدای خون اهدای زندگی است و این کار هم برای اهدا کننده خون مفید است و هم به گیرنده خون زندگی می‌بخشد.

 

نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین به دوم مرداد سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اشاره و بیان داشت: این شورا امروز به دلیل مدیریت آیت ‌الله جنتی توانسته است در برخی از موارد حساس نقش ‌آفرین باشد و این جای تشکر دارد.

 

این مقام مسؤول با اشاره به نقش شورای هماهنگی تبلیغات اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای یاری نظام و در عرصه ‌های مهم و حساس توانسته با هوشیار کردن مردم راهگشا باشد.

 

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه به  25 شوال سالروز شهادت رییس مذهب شیعه، امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ‌ترین اقدامات و فعالیت‌های امام صادق(ع) تشکیل یک دانشگاه عظیم تبیین گری برای اسلام در شرایطی که دشمنان با تمام وجود به جان اسلام افتاده بودند و یک اسلام مخدوش، اشرافی گری و مادی گرایانه به جامعه ارائه می‌دادند، بود.

 

امام جمعه شهرکرد شرایط امروز جهان اسلام را مشابه با شرایط دوران امام صادق(ع) دانست و تصریح کرد: امروز هم دقیقا نظام جمهوری اسلامی و جهان اسلام با کار شیطنت آمیز بنی‌امیه ‌ها و بنی‌عباس‌ های عصر اعم از چهره‌های داخلی و خارجی مواجه است که در زیر سایه استکبار دست به دست هم داده اند تا چهره اسلام را مخدوش کنتد و یک چهره اشرافی‌ گری و سازش‌ کارانه و گاهی یک چهره خشن از اسلام به جهان عرضه کنند.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که جامعه ما امروز رسالت جعفری دارد، تصریح کرد: امروز ما وظیفه داریم با پیروی از امام جعفر صادق(ع)، چهره زیبای اسلام ناب را با علم و عمل خود تبیین‌گر باشیم و اجازه ندهیم دشمنان به مقاصد شومی که در پی آن هستند، برسند.

 

نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اسلام با ذلت سازگار نیست و اجازه نمی‌ دهد که دیگران را تحقیر کنند، افزود: طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در مقام تبیین ‌گری چهره ناب اسلام است تا همه سبک ‌ها و روش‌هایی که باید بر زندگی ما حاکم شود را مشخص کند؛ این طرح باید به یک گفتمان و فرهنگ عمومی تبدیل شود.

 

وی با اشاره به اینکه در آستانه آغاز دهه کرامت هستیم، ادامه داد: در این دهه که با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) آغاز و به سالروز ولادت امام رضا(ع) ختم می ‌شود، نام‌گذاری و مناسبت شایسته ‌ای وجود دارد و آن روز دختر است؛ دختران، زنان و حتی مردان باید از الگوی زیبایی چون حضرت معصومه(س) پیروی کنند.

 

وی با بیان اینکه ولایتمداری نکته ‌ای بسیار مهم است که در فرمایشات امام رضا(ع) و امام صادق(ع) عدم غفلت از ولایت ولی خدا مشهود است، خاطرنشان کرد: شهادت شیخ فضل ‌الله نوری در 11 مرداد 1288 نشانگر عدم اعتقاد به ولایت هویدا است که به عنوان یک درس عبرت باید مد نظر باشند.

 

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه گاهی برخی بی‌حیایی ‌هایی در معاصی خدا دیده می ‌شود، تصریح کرد: در خیابان‌ها و مجالس معصیت و پرده‌ دری هایی دیده می‌شود که سبب ایجاد گناهانی چون ساز و آوازهای ناشایست، رساندن صدای این ساز و آوازها به گوش دیگران، مزاحمت‌های شهری برای دیگران، خراب کردن چهره شهر و قبح شکنی معاصی می‌شود./9457/201/ب2

ارسال نظرات