۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۴۴۰۸۲۰
یکی از علمای سنی لبنان:

تغییر دشمن از اسرائیل به ایران فاجعه‎ای بزرگ است

رییس اتحادیه علمای مقاومت، تلاش برخی نظام های عربی برای تغییر دشمنی از رژیم صهیونیستی به سوی ایران را فاجعه ای بزرگ توصیف کرد.
شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه علمای مقاومت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از المنار، شیخ ماهر حمود از علمای اهل تسنن و رییس اتحادیه علمای مقاومت در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد قدس صیدای لبنان از تلاش کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرد و گفت: برخی نظام های عربی تب ارتباط با رژیم صهیونیستی به عنوان مقدمه صلح و اعتراف کامل به این رژیم و کوتاه آمدن از مساله فلسطین را دارند.

 

وی افزود: این مساله از 40 سال پیش و با امضای قرارداد کمپ دیوید آغاز شد، مخالفت خود را در آن زمان با این قرارداد اعلام کردیم اما برخی مدعی شدند که مصر با سه جنگ طاقت فرسا مواجه بوده و ملت و اقتصاد آن به شدت ضربه خورده است. ما این توجیه را نمی پذیریم اما سوال ما اینست که اگر توجیه شما برای مصر درست باشد چه توجیهی برای عادی سازی روابط از سوی عربستان دارید؟

 

شیخ ماهر حمود تصریح کرد: عربستان چه چیزی برای فلسطین تقدیم کرده و چه جنگ هایی را پشت سر گذاشته است که درصدد عادی سازی روابط با صهیونیست ها بوده و از این راه به چه چیزی می خواهد دست یابد؟

 

این عالم اهل تسنن اظهار داشت: فاجعه بزرگ اینجاست که نظام های عربی ادعا می کنند که اعراب باید از اسرائیل یاری بگیرند تا بتوانند در برابر پروژه گسترش تشیع فارسی جلوگیری کنند. متأسفانه بسیاری از مردم فریب این ادعا را خورده اند.

 

وی عادی سازی روابط را در مرحله انتقال از عادی سازی سعودی به عادی سازی اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: پس از نامه سرسپردگی محمد مرسی به رژیم صهیونیستی شاهد دیدار رییس حزب نور مصر با یکی از وزیران سابق رژیم بودیم.

 

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت از هجمه اتحادیه عرب علیه ایران به شدت انتقاد کرد و گفت: نظام های عربی از فردی تکریم می کنند که به حمایت از جنگ علیه غزه پرداخته و او را به عنوان دبیرکل اتحادیه عرب برگزیدند. آیا فردی غیر از مزدور حسنی مبارک وجود نداشت که به عنوان دبیرکل انتخاب شود؟

 

شیخ ماهر حمود، ملت مصر را مخالف عادی سازی روابط با صهیونیست ها خواند و تصریح کرد: نماینده پارلمان مصر به دلیل دیدار با سفیر صهیونیستی اخراج شد، گردان های قسام در حال حفر تونل و آماده سازی موشک هستند، جنبش جهاد از امتلاک موشک هایی جهت ضربه زدن به دشمن سخن می گوید، شهید محمد فقیه به تنهایی در برابر ارتش صهیونیستی می ایستد، مقاومت در لبنان به سد بزرگی برای دشمن مبدل شده است، توطئه در سوریه و عراق رو به شکست بوده، رزمندگان در یمن به پیروزی رسیده اند و تروریست ها در حال رسوایی روزافزون هستند، با همه این مسائل چرا باید به دنبال عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی باشیم؟./980/ب902/د

مترجم: محمدرضا جایروند

ارسال نظرات