۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۴۴۰۸۲۴
آیت الله قبلان:

دولت بحرین فتنه جدیدی آغاز کرده است

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان از دولت بحرین به دلیل ظلم و ستم علیه ملت و علما انتقاد کرد.
آيه الله قبلان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الوکاله الوطنیه، آیت الله عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه امروز بیروت که در ساختمان این مجلس برگزار شد از گسترش جنایت های تروریستی در جهان ابراز نگرانی کرد و گفت: تروریسم تکفیری ساخت استعمارگرایان برای ادامه پروژه صهیونیست ها در منطقه است و هیچ ارتباطی به اسلام ندارد. این گروه منحرف از آموزه های دینی به خود اجازه می دهد کودک فلسطینی تا کشیش کهنسال فرانسوی را ذبح کند و به انفجار تروریستی در مناطق مختلف می پردازد.

 

وی افزود: تروریست ها قتل را حرفه خود قرار داده و از دین و عقل وارزش های انسانی خارج و به دشمن دین و بشریت مبدل شده اند. مبارزه با تروریست ها وظیفه ای دینی و انسانی است و همبستگی مسلمانان و مسیحیان را می طلبد.

 

آیت الله قبلان با اشاره به پیروزی قاطع لبنان علیه تروریست های تکفیری و صهیونیستی تصریح کرد: علما نقش پررنگی در جلوگیری از بروز فتنه و شکاف میان پیروان مذاهب ایفا می کنند بدین منظور لازم است که نشست های مشورتی میان علما برگزار شود.

 

این عالم لبنانی جنایت های آل خلیفه علیه ملت بحرین را محکوم کرد و ادامه داد: دولت بحرین پروژه فتنه جدیدی را دنبال کرده و می خواهد این کشور را وارد تونلی از مشکلات و بحران سازد. مقامات بحرینی باید محاصره را از شهروندان باز کرده و به بازداشت و فشار علیه مردم و علما پایان دهد. از دولت می خواهیم در تصمیمات ظالمانه خود به سرعت تجدیدنظر کند و به ملت خود احترام بگذارد.

 

وی در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه فاجعه کشتار شهروندان روستای الصراری در یمن را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت که این اقدام هیچ ارتباطی به دین و اخلاق ندارد.

 

گفتنی است مزدوران سعودی روز سه شنبه یک مسجد را در روستای «الصراری» منفجر و با حمله به این روستا، ده‎ها نفر از اهالی آن را اسیر و اجساد اعدام شدگان را مثله کردند./980/ب902/د

ارسال نظرات