۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۴۴۰۸۳۰
مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان:

ارتقای سطح فرهنگ جامعه در گرو تقویت حوزه های علمیه است

حجت الاسلام ابطحی با اشاره به اینکه هیچ مرکز علمی در جهان اسلام نبوده که برکاتش برای جامعه به اندازه حوزه های علمیه باشد، گفت: مسؤولان باید به توسعه فرهنگی توجه ویژه داشته باشند، حوزه های علمیه متعلق به شخص نیست و هر چه حوزه های علمیه تقویت شود برای ارتقای سطح فرهنگ جامعه مؤثرتر خواهد بود.‏
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید مهدی ابطحی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان  در نشست مجمع نمایندگان استان اصفهان، گفت:حوزه های علمیه از زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) وجود داشته و برکاتی که برای جامعه بشریت و مخصوصا برای اسلام تشیع داشته است بر هیچ کس پوشیده نیست.

 

وی با اشاره به اینکه شخصیت ها و بزرگانی مانند شیخ طوسی، سید مرتضی، سید رضی، شیخ مفید، علامه حلی، علامه مجلسی تا برسد به زمان ما حضرت امام رضوان الله علیه، مقام معظم رهبری و علما و مراجع تقلید از برکات حوزه علمیه بوده اند اظهار داشت: شاید بتوانیم به جرات بگوییم هیچ مرکز علمی در جهان اسلام نبوده است که برکاتش به اندازه حوزه های علمیه برای جامعه باشد و برکات بسیار زیادی داشته است که هیچ کس منکر آن نیست.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان اظهار داشت: در سال 75 مقام معظم رهبری در قم 40 دستورالعمل صادر فرمودند که یکی از آن ها توسعه حوزه های علمیه خواهران درسطح  کل کشور بود و خواستار توسعه مدارس علمیه خواهران برای مبارزه با تهاجم فرهنگی در کل کشور شدند.

 

حجت الاسلام ابطحی ضمن ارائه گزارش آماری از فعالیت های حوزه های علمیه خواهران گفت: برای تحصیل در حوزه های علمیه هزینه ای از طلاب دریافت نمی شود و کتب درسی با 40 درصد تخفیف به طلاب عرضه می شود.

 

وی در اهمیت حوزه های علمیه خواهران گفت: مقام معظم رهبری در قم فرمودند پدیده حوزه های علمیه خواهران پدیده بسیار مبارک و عظیمی برای انقلاب اسلامی است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ‏یادآور شد: اینکه مراجع تقلید اجازه داده اند از بخشی از سهم امام برای حوزه های علمیه استفاده شود، نشان دهنده ارزش و اهمیت حوزه های علمیه است.

 

حجت الاسلام ابطحی ‏ با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی جایگاه ویژه ای دارند، افزود: مسئولان باید به توسعه فرهنگی توجه ویژه داشته باشند، چون حوزه های علمیه متعلق به شخص نیست، مربوط به نظام اسلامی است هر چه حوزه های علمیه تقویت شود برای ارتقاء سطح فرهنگ جامعه موثرتر خواهد بود.

 

وی خطاب به نمایندگان گفت: علاوه بر تقویت و حمایت لفظی و زبانی و تبلیغ در برنامه ها باید در تصویب بودجه ها، حوزه های علمیه را یاری کنید و در جلسات بودجه اهتمام جدی داشته باشید تا بتوانیم حوزه ها را به راحتی توسعه دهیم و بدانید هر کمکی در این جهت کنید، به تقویت اسلام کمک شده است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ‏در ادامه تصویب قوانینی که در زمینه ساخت و هزینه های جاری مدارس علمیه کمک کنند را خواستار شد و گفت: برای دریافت مجوز، پروانه ساخت و انشعابات ساختمان های مدارس علمیه با مشکل رو به رو هستیم.‏

 

حجت الاسلام ابطحی در پایان ‏اظهار داشت: با توجه به اهتمام نمایندگان دوره قبل و تصویب قانون برای حذف هزینه های آب، برق و گاز مدارس علمیه، همچنان قبض برای هزینه مالیات، عوارض، ارزش افزوده و آبونمان توسط ادارات مربوطه صادر می شود./869/101/ب2

ارسال نظرات