۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۳
کد خبر: ۴۴۰۸۴۹
با حضور علما و بزرگان برگزار شد؛

مراسم بزرگداشت شهداي مدافع حرم، علما و مادحين متوفي دارالسياده علوي کاشان

مراسم بزرگداشت شهداي مدافع حرم، علما و مادحين متوفي دارالسياده علوي کاشان با حضور علما و بزرگان در آستان مقدس حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) برگزار شد.
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي جمعه شب در مراسم بزرگداشت شهداي مدافع حرم، علما و مادحين متوفي دارالسياده علوي در آستان مقدس حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع)، با بيان اينکه مرحوم حجت الاسلام حاج سيد علي اصغر مسعودي علوي داراي اهتمام، سعي بليغ، همتي عجيب و اخلاص در هدايت مردم بود، گفت: زهد، تقوا، بي آلايشي و دوري از دنيا و رياست از ويژگي هاي فرزند وی، آيت الله مسعودي علوي است.

 

وي افزود: حاج علي اصغر مسعودي علوي را داراي اهتمام، سعي بليغ، همتي عجيب و اخلاص در هدايت مردم دانست و افزود: ايشان در مسير، شروع به اذان گفتن مي کرد تا مردم را به نماز جماعت دعوت کند.

 

حجت الاسلام سليماني اردهالي گفت: حجت الاسلام حاج سيد علي اصغر مسعودي علوي در جهت خودسازي و همت در تزکيه، اين جمله را ذکر مي کرد که تا بچه ايم که پستم، تا جوانيم که مستيم، تا پيريم که خستيم، پس کي خدا پرستيم.

 

امام جمعه مشهد اردهال با بيان اينکه حسينه روستاي بهاراردهال به همت حجت الاسلام حاج سيد علي اصغر مسعودي علوي ساخته شده است، افزود: بعد از کهولت سن حاج ايشان، حجت الاسلام حاج سيد کاظم اخوان چراغ هدايت در روستاي بهار شد.

 

استاد درس خارج حوزه علميه قم با تأکيد بر اينکه صداقت و آقايي حجت الاسلام اخوان علوي موجب رفتن من به حوزه علميه شد، گفت: اخلاص اين بزرگان سبب ماندگاري شان شده است.

 

وي با تأکيد بر اينکه دانشگاه و پايگاه علمي و فرهنگي و چراغ و مشعل هدايت منطقه اردهال در روستاي دارالسياده علوي بوده است، گفت: وجود روحانيت منطقه از برکت و آثار روح هاي مخلص و چراغ هاي هدايت علماي علوي است.

 

علماي قم به راحتي نمازشان را به آيت الله مسعودي علوي اقتدا مي کنند

حجت الاسلام سليماني با بيان اينکه علماي دارالسياده علوي بايد الگوي جوانان در حوزه هاي علميه شهرستان کاشان قرار گيرند، گفت: وجود شخصيت آيت الله سيد اسدالله مسعودي علوي مباهات و افتخار ما است.

 

امام جمعه مشهد اردهال با يادآوري اينکه آيت الله مسعودي علوي امام جماعت صبح حرم حضرت معصومه(س) و امام جماعت حسينيه صفائيه قم است، گفت: امام جماعت علما بودن در قم و راحت مورد قبول واقع شدن از سوي آنها بسيار حائز اهميت است.

 

به گفته وي، علماي قم، عِلم امام جماعت را بررسي مي کنند و اگر تقواي او را نيز کم ببينند، عِلميت مجابشان نمي کند که به او اقتدا کنند، اما با اين وجود علماي قم به راحتي به آيت الله مسعودي علوي اقتدا مي کنند.

 

وي تأکيد کرد: در حرم حضرت معصومه(س) امام جماعت بودن مستلزم زير ذره بين تيزبينان علما قرار گرفتن و امضاء شدن تقوا و علميت است.

 

حجت الاسلام سليماني با اشاره به اينکه روستاي علوي عمدتا از سادات هستند، گفت: آيت الله مسعودي از آثار خدمات خالصانه پدرشان در زمينه هدايت انسان ها است.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با بيان اينکه اخلاص، دلسوزي و دغدغه هدايت داشتن آسيد علي اصغر مسعودي علوي موجب ائمه جماعات و جمعه شدن فرزندشان، آيت الله مسعودي در حرم حضرت معصومه(س) شده است، گفت: آيت الله مسعودي داراي کتب فراواني است که بايد الگوي اهل علم قرار گيرد.

 

آيت الله مسعودي تنها کانديداي بي حرف و حديث امام جمعه کاشان بعد از آيت الله يثربي بود

استاد درس خارج حوزه علميه قم، زهد، تقوا، بي آلايشي و دوري از دنيا و دنيا نخواهي آيت الله مسعودي را مهم دانست و گفت: بعد از فوت آيت الله يثربي در کاشان، تنها کانديداي بي حرف و حديثي که طوايف مختلف علمي و غير علمي رضايت بر امام جمعه شدن او داشتند، آيت الله مسعودي علوي بود که ايشان به شدت رد کرد.

 

وي با بيان اينکه ما پيشنهاد امام جمعه منطقه اردهال را به آيت الله مسعودي داديم تا به عنوان سرباز ايشان خدمت کنيم، افزود: ايشان فرمود، امام جمعه اردهال بودن افتخار است، اما من براي اين کار پير شده ام.

 

به گفته وي، پذيرفتن مسؤوليت امام جمعه شهرستان کاشان بسيار سخت و مشکل است که آيت الله نمازي در شرايط پر از فتنه امروز با پذيرفتن آن ايثار کرد.

 

حجت الاسلام سليماني با اشاره به اينكه، دنيا نخواهي، فرار از دنيا و فرار از رياست يکي از مشخصه هاي پررنگ در زندگي آيت الله مسعودي علوي است، گفت: اگر علماي گذشته علوي بدخلق مي بودند، من تشويق به قرار گرفتن در اين مسير نمي شدم.

 

شايان ذکر است، اولين اجتماع مدافعان حرم و علما و مادحين متوفي روستاي دارالسياده علوي در جوار بارگاه حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) در دو بخش تجليل علماي گذشته اين روستا اعم از حجج الاسلام سيدعلي اصغر و سيد علي اکبر مسعودي، سيد کاظم اخوان و مادحين و در بخش ديگر با ذکر مقاله و سخنراني در وصف شهداي مدافع حرم و با حضور خانواده شهيد مهدي طهماسبي، شهيد مدافع حرم با حضور ائمه جماعات منطقه، مسؤولان نيروي انتظامي، رييس اداره تبليغات اسلامي و رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي کاشان برگزار شد./1307/202/ب2

ارسال نظرات