۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۴۴۰۸۷۴

ھمایش سراسری «کشمیر» برگزار شد

اجلاس سراسری «کشمیر» از سوی جماعت اسلامی در پاکستان برگزار شد.
اجلاس سراسری پاکستان بعنوان «کشمیر» اجلاس سراسری پاکستان بعنوان «کشمیر»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش سراسری پاکستان با عنوان «کشمیر» به همت جماعت اسلامی پاکستان و با شرکت علما، شخصیت ھای سیاسی و مسؤولان نھادھا در یکی از ھتل ھای شھر اسلام آباد پایتخت پاکستان برگزار شد.

 

حافظ محمد سعید رییس جماعت الدعوۃ پاکستان در این همایش گفت: دولت ھند باید بداند که سرکوب نمی تواند جلوی خواسته ھای انقلابی مردم کشمیر را بگیرد، 69 سال از انقلاب مردم کشمیر می گذر و دولت ھند نتوانسته مردم را از خواسته ھایشان منصرف کند.

 

وی افزود: مسئله کشمیر فقط به کشمیری ھا مربوط نمی شود بلکه متعلق به 200 میلیون شهروند پاکستانی نیز به شمار می آید چون آب رودخانه ھای کشمیر به طرف پاکستان جاری شده و دولت ھند می تواند این آب را بسته و در این صورت فاجعه بزرگی برای پاکستان رخ خواھد داد.

 

رییس جماعت الدعوة با اشارہ به این که شھادت برھان وانی (رھبر شھید کشمیری ھا) موج تازہ در بیداری کشمیری ھا به وجود آوردہ است، تصریح کرد: قلب کشمیری ھا با پاکستان است و به ھمین سبب آنان 14 آگوست یعنی روز آزادی ھند را روز سیاہ می دانند و 15 آگوست که روز آزادی پاکستان است مراسم جشن و سرور برگزار می کنند، ھمچنین کشمیری جنازہ ھای شھدای خود را با پرچم پاکستان تشییع می کنند./988/ب902/د

مترجم : اشھد نقوی

ارسال نظرات