۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۴۴۰۸۸۴
همزمان با سراسر کشور؛

استان مرکزی در سالروز شهادت امام صادق غرق در عزا و ماتم شد

استان مرکزی در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت و طلایه دار مذهب مقدس تشیع حضرت امام جعفر صادق(ع) غرق در اندوه و ماتم شد.
استان مرکزی در سالروز شهادت امام صادق غرق در عزا و ماتم شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، استان مرکزی امروز شنبه در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت و طلایه دار مذهب مقدس تشیع حضرت امام جعفر صادق (ع) غرق در اندوه و ماتم شد.

 

مردم عزادار استان مرکزی در این روز با حضور در بقاع متبرکه و با برپایی مرثیه سرای و قرائت دعای کمیل در عزای ششمین پیشوای دینی خود به سوگ نشستند.


اقشار مختلف مردم در نقاط شهری و روستایی استان مرکزی در سالروز شهادت امام صادق (ع) با به راه انداختن دسته های عزاداری و کاروان های غم و سیاه کردن سر در اماکن عمومی، مساجد، خانه ها و مغازه ها ارادت قلبی خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان دادند.


به همین مناسبت مردم اراک شب گذشته و روز شنبه با حضور در مساجد، حسینه ها و تکایا در سوگ رییس مذهب تشیع به سینه زنی و عزاداری پرداختند.


از ساعات اولیه امروز اقشار مختلف مردم شهر اراک با برنامه ریزی های از قبل تعیین شده در میدان اصلی شهر(میدان شهدا) تجمع کردند و با تشکیل دسته های سینه زنی و زنجیر زنی به سمت مصلی بیت المقدس به راه افتادند.


عده ای از مردم خداجو و ولایتمدار شهر اراک نیز با توزیع شربت و شیرینی از عزاداران امام صادق(ع) پذیرایی کرده و ارادت خود به اهل بیت( ع ) را ابراز کردند.


روحانیان و طلبه های حوزه های علمیه شهر اراک نیز با پیوستن به عزداران امام صادق (ع) در سوگ امام، مقتدا و استاد خود اشک ماتم ریختند.


عده ای دیگر از مردم موحد شهرستان اراک شب گذشته با برپایی مراسم تعزیه خوانی شهادت امام جعفر صادق (ع)، عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به منصه ظهور گذاشتند.


مردم مومن شهرستان خمین نیز از ساعات اولیه امروز با حضور در بیت تاریخی امام راحل به عزاداری برای طلایه دار مذهب مقدس تشیع پرداختند.


آیین عزاداری و به راه انداختن کاروان غم امام جعفر صادق(ع) در شهرستان های ساوه، زرندیه، آشتیان، کمیجان، فراهان، شازند، محلات، تفرش، دلیجان و خنداب نیز برگزار شد.


شایان ذکر است، امام صادق(ع) در 17 ربیع الاول سال 83 هجری قمری در مدینه به دنیا آمد و در 25 شوال 148 هجری در سن 65 سالگی به دست منصور دوانیقی خلیفه عباسی مسموم و به شهادت رسیدند./202/842/ب1

ارسال نظرات