۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۴۴۰۸۹۰
همزمان با سالروز شهادت امام صادق؛

مراسم عزاداری در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

همزمان با 25 شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری در غم شهادت مظلومانه رییس مذهب شیعه به خیابان ها آمدند و بر سر و سینه زدند.
شهادت امام صادق(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز، همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع)، در قالب دسته جات سینه زنی و عزاداری، عرض ارادت خود به محضر اهل بیت(ع) را به تصویر کشیدند و در غم شهادت مظلومانه رییس مذهب شیعه اشک ماتم ریختند و بر سر و سینه زدند.

 

در جای جای استان چهارمحال و بختیاری، دسته جات عزاداری و سوگواری از صبح امروز با حضور پرشور قشرهای مختلف مردمی، مسؤولان و روحانیت معظم برگزار شد.

 

همچنین ویژه برنامه های عزاداری سالروز شهادت امام صادق(ع) نیز از دیشب در 20 بقعه متبرکه استان چهارمحال و بختیاری حول محور سخنرانی، نوحه سرایی و سینه زنی در حال برگزاری است.

 

در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری نیز مردم عزادار و ولایتمدار، از ساعت 10 صبح در قالب هیأت های منسجم عزاداری به سمت امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون حرکت کردند و به سوگواری و سینه زنی پرداختند.

 

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، استاندار، مسؤولان استانی، روحانیان و طلاب نیز از همان دقایق ابتدایی مراسم همراه با عموم مردم در این مراسم باشکوه شرکت کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در حاشیه این مراسم و در گفت و گو با خبرنگار خبرگزار رسا در شهرکرد، با تسلیت سالروز شهادت رییس مذهب شیعه، امام جعفر صادق(ع) گفت: یکی از مهم ‌ترین اقدامات و فعالیت ‌های امام صادق(ع) تشکیل یک دانشگاه عظیم تبیین گری برای اسلام در شرایطی که دشمنان با تمام وجود به جان اسلام افتاده بودند و یک اسلام مخدوش، اشرافی گری و مادی گرایانه به جامعه ارائه می ‌دادند، بود.

 

امام جمعه شهرکرد شرایط امروز جهان اسلام را مشابه با شرایط دوران امام صادق(ع) دانست و تصریح کرد: امروز هم دقیقا نظام جمهوری اسلامی و جهان اسلام با کار شیطنت آمیز بنی ‌امیه ‌ها و بنی ‌عباس‌ های عصر اعم از چهره ‌های داخلی و خارجی مواجه است که در زیر سایه استکبار دست به دست هم داده اند تا چهره اسلام را مخدوش کنتد و یک چهره اشرافی‌ گری و سازش‌ کارانه و گاهی یک چهره خشن از اسلام به جهان عرضه کنند.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که جامعه ما امروز رسالت جعفری دارد، تصریح کرد: امروز ما وظیفه داریم با پیروی از امام جعفر صادق(ع)، چهره زیبای اسلام ناب را با علم و عمل خود تبیین‌ گر باشیم و اجازه ندهیم دشمنان به مقاصد شومی که در پی آن هستند، برسند.

 

گفتنی است همزمان با ایام شهادت امام صادق(ع) بیش از یکصد مبلغ دینی به نقاط مختلف این استان اعزام شده اند که تبیین نقش امام صادق(ع) در زمینه توسعه علم و معرفت و بنیان گذاری تمدن اسلامی، برپایی مجالس عزاداری، برگزاری جلسات تفسیر قرآن با استفاده از متون معتبر و شناخته شده، ترویج سبک زندگی اسلامی و ارزش فرهنگ کار و تلاش از فعالیت این مبلغان است./202/9457/ب1

ارسال نظرات