۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۴۴۰۸۹۳

رییس مجلس اسلامی علمای بحرین بازداشت شد

رییس مجلس اسلامی علمای بحرین از سوی ماموران امنیتی رژیم آل خلیفه بازداشت شد.
سید مجید المشعل رییس مجلس اسلامی علمای شیعه بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، نیروهای رژیم بحرین حجت الاسلام سید مجید مشعل، رییس مجلس اسلامی علمای این کشور را پس از بازرسی منزلش، دستگیر کردند.

 

به گزارش پرس تی وی، مجلس اسلامی علمای بحرین،‌ یکی از مهمترین نهادهای مذهبی شیعیان در این کشور محسوب می‌شود که در ژوئن 2014 از سوی وزارت دادگستری بحرین غیرقانونی اعلام و منحل شد.

 

این شخصیت برجسته مذهبی بحرین در حالی بازداشت شده است که نیروهای بحرینی روز 4 مرداد سید یاسین الموسوی و شیخ جاسم الخیاط دو تن از روحانیان این کشور را به خاطر مشارکت در تحصن اعتراضی در اطراف خانه آیت‌الله عیسی قاسم، در منطقه الدراز بازداشت کردند.

 

این تجمع در اعتراض به اقدام رژیم آل خلیفه در لغو تابعیت شیخ قاسم صورت گرفته است.

 

نیروهای رژیم بحرین همچنین شیخ عزیز الخضران از دیگران علمای شیعی این کشور را به اتهام اشاعه نفرت علیه خاندان سلطنتی آل خلیفه بازداشت کردند.

 

در 31 خرداد 1395، دولت بحرین در کمتر از یک هفته پس از تعلیق فعالیت جمعیت الوفاق، انحلال انجمن‎های اسلامی «الرساله» و «التوعیه» را که به دست شیخ قاسم بنیان نهاده شده بود، اعلام کرد.

 

دادگاه موسوم به حقوق اداری بحرین سپس به انحلال جنبش الوفاق، بزرگترین جمعیت مخالف رژیم آل خلیفه، و مصادره منابع مالی آن رای داد./847/ب103/د

ارسال نظرات