۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۴۴۰۹۱۴
امام جمعه شهرضا:

امام صادق بزرگ‌ترین نهضت علمی جهان اسلام را ایجاد کردند

امام جمعه شهرضا گفت: حضرت امام صادق(ع) با توسعه حوزه‌های علمیه مهم‌ترین خدمت را به عالم تشیع ارائه و زمینه ایجاد بزرگ‌ترین نهضت علمی جهان اسلام را فراهم کردند، آن حضرت بستری را فراهم کردند که تعالیم اهل بیت(ع) به صورت سازمان یافته منظم منتشر شود.
حجت الاسلام یعقوبی، امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی عصر امروز در مسجد و حسینیه صدیقه طاهره در جمع مردم شهرضا عنوان کرد: امام صادق(ع) با بهره گیری از موقعیت تاریخی که برای تبلیغ احکام و شعائر اسلامی ایجاد شد مکاتب علمی و شاگردان بسیاری را پروری دادند که زمینه ترویج احکام شریعت مقدس اسلام را فراهم کرد.

 

وی ادامه داد: حضرت امام صادق(ع) با توسعه حوزه‌های علمیه بزرگ‌ترین خدمت را به جهان اسلام انجام داده‌اند، ایشان بستری را فراهم کردند که تعالیم اهل بیت(ع) به صورت سازمان یافته منظم منتشر شود.

 

امام جمعه شهرضا گفت: تغییر حکومت و خلاقت از امویان به عباسیان در دوران حیات پربرکت امام باقر(ع) و امام صادق(ع) اتفاق افتاد و فرصت مناسبی برای تبلیغ دین در اختیار این دو امام بزرگوار قرار داد.

 

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه به عنوان مهم‌ترین ارکان مذهبی جامعه وظیفه تربیت طلاب و عالمان دینی را بر عده دارند؛ این مراکز بزرگ‌ترین خدمت را به جامعه ارائه کرده و مردم باید ضمن احترام به این مراکز از آن‌ها حمایت کنند.

 

وی اضافه کرد: هر یک از ما اگر می‌خواهیم با حرکت در مسیر امام صادق(ع) برای اعتلای مذهب و دین مردم تلاش کنیم باید از حوزه‌های علمیه به عنوان کانون‌های تربیت عالما و فرهیختگان حمایت کنیم.

 

تمام جامعه از برکات نهضت علمی امام صادق برخودار شده‌اند

امام جمعه شهرضا گفت: ثمرات نهضت بزرگ علمی که در جهان اسلام به وسیله امام صادق(ع) ایجاد شد، در تمام ارکان اجتماعی قابل مشاهده است؛ امروز تمامی ادارات، وزارتخانه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی از برکات علومی که حوزه‌های علمیه مروج آن هستند، برخوردار هستند.

 

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: یکی از اقدامات امام صادق(ع) مبارزه با ریاکاری و افرادی بود که با توسل به ظواهر دین در جامعه عمل می‌کردند؛ این افراد تنها به ظاهر دین بسنده کرده و از درک معانی عمیق آن غافل بودند؛ امام صادق(ع) سال‌ها در برابر چنین تفکری ایستادگی کردند و اجازه ندادند تا طرفداران مکتب ریاکاری به ارکان دین لطمه وارد کنند، اکنون ما باید از خودمان بپرسیم که برای حفظ دین چه اقدامی انجام داده‌ایم.

 

وی تأکید کرد: همه ما امروزه در یک جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم و از این جهت باید مراقب باشیم تا قول و سخن و عملکرد ما سبب ایجاد خدشه به اعتقادات مردم نشود.

 

شهدا پیروان حقیقی مکتب امام صادق بودند

امام جمعه شهرضا تصریح کرد: مهم‌ترین عامل شناخت و اشتهار امام صادق(ع) در جهان اسلام خدمات علمی بی سابقه‌ای است که ان حضرت به اسلام، مکتب تشیع و عالمان اسلامی انجام داده‌اند؛ در زمان ما نیز باید به‌گونه‌ای عمل شود که امام صادق(ع) عمل می‌کردند، بسیاری از مردم ما به دستورات ائمه به‌خوبی عمل کردند و به فرمان ولی ‌فقیه و از جان و مال خویش گذشتند و جان خود را در راه دین فدا کردند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران زمینه احیای بسیاری از تعالیم و احکام فراموش شده اسلامی را فراهم کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به اقامه نماز جمعه در هر هفته در تمامی شهرها و مناطق کشور اشاره کرد./202/868/ب1

ارسال نظرات