۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۴۴۰۹۱۵

اخبار کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

مسابقه کتابخوانی زندگانی حضرت امام جعفر صادق(ع)، بصیرت افزایی دینی بهترین راه مقابله با خطر نفاق، فعالیت ۷۰ مبلغ دینی در ایام صادقیه(ع) در شهرستان قاین و اجرای طرح‎های فراغتی «بوستان معرفت» و «هسته جوان» در گلستان از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان، به‌مناسبت ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) مسابقه کتابخوانی زندگانی آن حضرت به‌همت روحانی مستقر روستای فریازان برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام محمد حسین جلیلوند: هدف از برگزاری این مسابقه را ترویج فرهنگ کتاب خوانی و آشنایی با سیره و سبک زندگی حضرت امام جعفر صادق(ع) عنوان کرد.

 

روحانی مستقر فریازان افزود: گزیده هایی از کتاب–زندگانی امام جعفر صادق(ع)- تالیف دکترجعفر شهیدی را منبع این مسابقه کتابخوانی اعلام کرد. وی افزود:مسابقه کتابخوانی زندگانی حضرت امام جعفر صادق (ع)، ساعت ۱۶ روز شنبه، نهم تیر همزمان با روز شهادت آن امام بزرگوار در مسجد قمر بنی هاشم(ع)روستای فریازان برگزار می‌شود. همچنین به برگزیدگان جوایزی به قید قرعه تعلق می‌گیرد.

 

بصیرت افزایی دینی بهترین راه مقابله با خطر نفاق و منافقین است

 

حجت‌الاسلام حمید برازش گفت: در قرآن مجید سیره ی رفتاری و شاخصه های منافقین تشریح شده و این به خاطر تهدیدی است که ممکن است منافقین برای جامعه اسلامی ایجاد کنند لذا ضروری است مؤمنین و کارگزاران نظام اسلامی با شناخت کامل از این گروه راه را بر خطر و تهدید آنها ببندند.

 

وی افزود: در حال حاضر بخشی از دشمنی با نظام اسلامی توسط منافقین است که  منتظر فرصت هستند تا ضربه بزنند اما اگر در جامعه بصیرت افزایی شود و مردم با استمداد از کتاب الهی از روحیه و نقشه منافقین مطلع شوند نظام در امن و آسایش خواهد بود.

 

برازش اظهار داشت: هوشیاری و هوشمندی مردم و مسؤولین در زمینه تهاجم نرم، نفاق و منافقین  بسیار حائز اهمیت است و باید همه با هم با برنامه ریزی های منسجم و دقیق راه نفوذ آن ها را ببندیم و با آگاهی بخشی به نسل جوان و نوجوان با تلاشی مضاعف نقشه های شوم دشمنان و منافقان را خنثی کنیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه ریا کاری را مهم ترین ویژگی منافقان دانست و افزود: منافقان با ریاکاری به شدت در لایه های مختلف جامعه و دل مردم نفوذ می‌کنند و بهترین راه مقابله با این جریان، بصیرت افزایی دینی است و در این راستا از هر فرصتی استفاده شود.

 

 فعالیت ۷۰ مبلغ دینی در ایام صادقیه(ع) در شهرستان قاین

 

حجت‌الاسلام مهدی صحراگرد کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاین از فعالیت ۷۰ مبلغ دینی در ایام صادقیه (ع) در سطح مساجد و هیئات مذهبی این شهرستان خبر داد.

 

حجت‌الاسلام صحراگرد تصریح کرد: در راستای گرامیداشت ایام صادقیه (ع) 70 مبلغ دینی مشغول به انجام فعالیت تبلیغی خواهند شد.

 

وی خاطر نشان کرد: ۳۰ نفر از روحانیون مستقر و طرح هجرت همراه با روحانیون بومی و ائمه مساجد در ایام صادقیه (ع) در مساجد سطح شهر و روستاهای این شهرستان مشغول فعالیتهای تبلیغی خواهند بود.

 

 کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاین بیان داشت: جلسه محوری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام هاشمی از اساتید حوزه علمیه مشهد در حوزه علمیه جعفریه همزمان با روز شهادت برگزار می‌شود.

 

پیروی از سبک زندگی اهل بیت(ع) راه برون رفت از تنگناهای زندگی است

 

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی که به مناسبت دهه کرامت و سالروز شهادت حضرت امام صادق(ع) در بجنورد برگزار شد، با اشاره به برکات برچیده شدن قانون منع حدیث در زمان امامت حضرت امام جعفر صادق(ع)،افزود:در زمان امامت امام جعفر صادق(ع) شیعیان در جهان اسلام با پیشرفت های علمی و معرفتی زیادی روبرو شدند.
 

وی تصریح کرد:آن حضرت تا اواخر زمان امامت خود از فرصت استفاده نمود و به نشر تعالیم دینی پرداخت و شخصیت های علمی بسیاری در فنون مختلف عقلی و نقلی مانند زراره، محمد بن مسلم، هشام بن حکم، جابر بن حیان و... پرورش داد.
 

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم جهت برگزاری مراسم باشکوه سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) و دسته روی روز شهادت انجام شده است،افزود:اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد در دهه کرامت برنامه های ویژه ای اعم از برگزاری گفتمان های دینی با موضوعات اجتماعی و دینی و اعزام روحانیون به نقاط مختلف شهری و روستایی جهت برگزاری ویژه برنامه های دهه کرامت تدارک دیده است.
 

وی به اعزام اعضای هیئات مذهبی به مشهد مقدس در دهه کرامت اشاره کرد و افزود:برنامه های فرهنگی ویژه ای هم در کاروان های اعزامی به مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

 

اجرای طرح‎های فراغتی «بوستان معرفت» و «هسته جوان» در گلستان

 

حجت‌الاسلام جواد نجفی  در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: به منظور غنی‎سازی اوقات‎فراغت دانش‎آموزان طرح‎های «بوستان معرفت» و «هسته جوان» در ایام تابستان انجام می‎شود.

 

وی با بیان اینکه طرح غنی‎سازی اوقات‎فراغت باید در تمام طول سال برگزار شود، تصریح کرد: دانش‎آموزان در تابستان فراغت بیشتری نسبت به ایام سال دارند و معمولاً در تابستان این طرح از سوی دستگاه‎های متولی و دستگاه‎های فرهنگی برگزار می‎شود.

 

نجفی با اشاره به اینکه برای ارتقای سطح آگاهی و معارف دینی، مهارت‎های زندگی، بهبود ارتباطات اجتماعی، خانوادگی، انس با قرآن، کسب معارف و آموزه‎های دینی برگزار می‎شود.

 

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه در این زمینه طرح اوقات‎فراغت را با چندین برنامه در تابستان امسال در دستور کار داریم، ابراز کرد: طرح اوقات فراغت از ۲۰ تیرماه این طرح در استان آغاز شد.

 

وی افزود: این طرح و کلاس‎ها تحت عنوان «هسته فرهنگی جوان» برای جوانان گلستانی در مقطع دبیرستان و دانشجویان است که در قالب ۴۰ کلاس  تشکیل ‎شد.

 

نجفی با اشاره به اینکه در اجرای طرح «هسته فرهنگی جوان» هر کلاس به طور میانگین دارای ۲۵ دانش‎آموز است که در مجموع در این طرح یک‎هزار دانش‎آموز شرکت کردند.

 

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه در طرح «بوستان معرفت» برای مقاطع ابتدایی و راهنمایی است، ابراز کرد: در این طرح ۳۲ کلاس وجود دارد که به طور میانگین ۲۵ نفر شرکت می‎کنند که حدود ۸۰۰ نفر را تشکیل می‎دهند.

 

وی با بیان اینکه دو طرح «بوستان معرفت» و «هسته جوان» با مربی‎گری روحانیون انجام می‎شود، گفت: در حقیقت برگزاری این کلاس‎ها، روحانی‎محوری است و مباحثی که درخصوص معارف دینی، قرآنی و همچنین مباحثی که به حوزه معنویت، کسب مهارت‎های زندگی مربوط می‎شود در این کلاس‎ها مورد بحث قرار می‎گیرد.

 

نجفی با بیان اینکه مؤسسه قرآنی در سطح استان گلستان طرح برگزاری آموزش حفظ و مفاهیم سوره مبارک حجرات را بر عهده دارد، عنوان کرد: به طور میانگین ۱۰ نفر در هر کلاس شرکت می‎کنند که در مجموع ۳۴۰ نفر از دانش‎آموزان به حفظ سوره مبارک حجرات و مفاهیم قرآن می‎پردازند.

 

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: بالغ بر ۱۱۵ روحانی در طول سال در محل تبلیغ مستقر هستند به‌ویژه در ایام تابستان این روحانیون در حوزه قرآنی و معارف دینی فعالیت دارند./1325/ت303/ی

ارسال نظرات