۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۴۴۰۹۱۶
حجت الاسلام نجفي روحاني:

پيوند ميان عاشوراي سال ۶۱ و جريان امروز در زيارت صورت مي‌پذيرد

نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق با بیان این که پيوند ميان عاشوراي سال 61 و جريان امروز در زيارت صورت مي پذيرد، گفت: رسالت ما پيوند ميان ديروز و امروز تاريخ است و بايد با امام (عليه السلام) بيعت كرد.
حجت الاسلام نجفی روحانی

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، گردهمايي دانشگاهيان با حضور حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني، نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق، حجت الاسلام و المسلمين بهجتي، نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در كربلاي و جمعي از دانشجويان زائر استان هاي خراسان رضوي، گيلان و سمنان روز گذشته در سالن اجتماعات بعثه رهبري برگزار شد.

 

در اين مراسم، حجت الاسلام نجفي روحاني نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به حديثي درباره ولايت مداري و نقش مثبت و سازنده آن در جامعه، ياران امام حسين (ع) را بهترين افراد از نظر ولايتمداري برشمرد.

 

وي گفت: در جريان عاشورا مسلمانان به سه گروه تقسيم شدند؛ گروه اندكي راه درست را شناختند و از رهبر خود جدا نشدند و تا پاي ايثار جان خود، همراهي كردند و بلكه گفتند، اگر چندين بار زنده شويم باز در ركاب ولي خدا جان نثاري مي كنيم.

 

نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق درباره گروه دوم افزود: آنها ولايت ستيز بودند كه با عناد با ولي خدا جنگيدند تا جايي كه حتي پس از شهيد كردن امام (ع) و يارانش با پيكر بدون روح ايشان دشمني و جسارت كردند؛ گروه سوم كه بسيار زياد بودند بي تفاوت و به عبارتي ولايت گريز شدند و با اينكه مي دانستند ولي خدا و فرزند پيامبر(ص) به صحراي كربلا مي آيد اما همراهي نكردند، اگر چه برخي از آنها بعد از واقعه عاشورا پشيمان شده و اظهار ندامت كردند.

 

حجت الاسلام نجفي روحاني گفت: راه و مكتب امام حسين (ع) در جريان كربلا در تمام اعصار و زمانها وجود دارد و خوش به حال كساني كه دست از ولي و رهبر خود بر نمي دارند و در كشتي نجات الهي سوار شده و غرق در درياي جهل و ناداني و گمراهي نمي گردند.

 

نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق گفت: در عاشورا نيز مثل جنگ احد برخي ماندند و برخي فرار كردند و برخي با پيامبر(ص) جنگيدند؛ امروز ما بايد در عرصه جهاني در مقابل استكبار كار حسيني انجام دهيم يا رسالت پيام رساني را بر عهده بگيريم؛ در غير اين صورت به بيراهه رفته ايم.

 

بنابراين گزارش در ادامه اين مراسم درسها و عبرتهاي عاشورا از زاويه يك فيلم به نمايش درآمد، در اين فيلم صحنه هاي جنگ تحميلي و ايثارگري هاي رزمندگان اسلام در وفاداري به امام(ره) و انقلاب به تصوير درآمد.

 

حجت الاسلام و المسلمين شيرمحمدي، مسئول فرهنگي بِعثه مقام معظم رهبري با اشاره به گوشه هايي از اين فيلم گفت: در جريان جنگ تحميلي از نوجوان تا پيرمرد ما به نداي امام(ره) لبيك گفتند و هرچه دشمن تلاش مي كرد با ايجاد موانع آنها را در جبهه ها زمين گير كند، اما چنين نشد زيرا آنها از هواي نفس خود عبور كرده بودند و عبور از اين موانع ديگر كار سختي نبود.

 

وي افزود: چرا امام حسين(ع) با آنكه مي دانست مردم كوفه بي وفا هستند، اما به سمت كوفه آمد؟ در واقع حجت بر امام تمام شده بود؛ بيش از 150 نامه با امضاي 12 هزار نفر ايشان را دعوت به كوفه كردند و امام سفير خود را به سمت كوفه فرستاد، اما در نهايت امام حسين(ع) در كربلا به شهادت رسيد./1330/د102/ی

ارسال نظرات