۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۴۴۰۹۱۸

سومین حرم اهل بیت‌ غرق عزای شهادت امام صادق شد

سومین حرم اهل بیت(ع) غرق عزای شهادت امام صادق(ع) شد و مردم با حضور در هیأت های عزاداری و سینه زنی عزا و ماتم خود در شهادت رییس مکتب جعفری را به نمایش گذاشتند.
عزاداری مردم شیراز در شهادت امام صادق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) غرق عزای شهادت امام صادق(ع) شد و مردم با حضور در هیأت های عزاداری و سینه زنی عزا و ماتم خود در شهادت رییس مکتب جعفری را به نمایش گذاشتند.

 

بر اساس این گزارش، مردم خداجو و مذهبی شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع)، صبح امروز در قالب هیأت‌های عزاداری در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی، شاه‌چراغ(ع) یافته و پس از آن به سمت مدرسه علمیه خان به‌صورت هیأت‌های سینه‌زنی حرکت کردند.

 

مدرسه علمیه خان 50 سال است که میزبان عزاداران و سوگواران حضرت امام  جعفر صادق(ع) است و دسته‌های عزاداری پس از حرکت از سومین حرم اهل‌ۤبیت(ع) در آن تجمع کرده و به سینه‌زنی و عزاداری می‌پردازند و به‌پای سخنان علماء و بزرگان می‌نشینند.

 

امام صادق(ع) عزت، افتخار، هویت و حقیقت ما است

آیت‌الله سید‌ شرف‌الدین ملک‌حسینی، مدیر مدرسه علمیه خان شیراز، در مراسم عزاداری حضرت امام صادق(ع) گفت: حضور و تعظیم شعائر اسلامی دو عنصر جدی در حفظ و ترویج فرهنگ‌ها و دفاع از آرمان‌ها است.

 

وی با بیان اینکه در طول تاریخ مکتب اسلام و تشیع با حضور مسلمانان و مؤمنان در عرصه‌های مختلف شعائر حفظ شده است، افزود: اهل فساد هم وقتی می‌خواهند مکتب خود را حفظ کنند با راه‌اندازی کارناوال‌ها و حضور و شعار حفظ می‌کنند.

 

نماینده مردم کهگیلویه و بویر احمد در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کودتای نافرجام ترکیه خاطرنشان کرد: حضور مردم و تعظیم به عنصر دموکراسی سبب شد کودتای نظامیان در ترکیه منجر به شکست شود و مردم با حضور خود در صحنه به این کودتا پایان دادند.

 

وی یادآور شد: اعیاد اهل بیت(ع) و مراثی و عزاداری آنان یکی از طلایی‌ترین فرصت‌ها برای معرفی شخصیت‌های دینی و ابراز احساس پاک مردم نسبت به این شخصیت‌ها است.

 

آیت‌الله ملک حسینی با اشاره به‌ضرورت تکریم و شناخت حضرت امام جعفر صادق(ع)‌ بیان کرد: امام صادق(ع) در طول حیات خویش توانست وحدت و انسجام شیعه را حفظ کند و از مکتب حق و سنت واقعی اهل بیت(ع) جلوگیری کند.

 

وی تأکید کرد: امام جعفر صادق(ع)، یک عزت و افتخار برای شیعه و تشیع است و تمامی امامان اهل سنت یا مستقیم یا غیرمستقیم شاگرد امام صادق(ع) بوده‌اند، از جمله ابوحنیفه به شکل مستقیم و امثال احمد و شافعی به شکل غیرمستقیم از محضر امام صادق(ع)‌ کسب فیض کرده‌اند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویر احمد تصریح کرد: امام صادق(ع) عزت، افتخار، هویت و حقیقت ما است و این وظیفه ما است که در جای‌جای میهن و کشورمان بلکه در جای‌جای جهان اسلام این نام را فریاد بزنیم و این جایگاه را گرامی بداریم.

 

شایان ذکر است، ۷ هزار هیأت مذهبی استان فارس همراه و همگام با تمام شیعیان جهان به اجرای برنامه‌های مختلف سوگواری در رثای سالروز شهادت رئیس مکتب جعفری می‌پردازند.

 

برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مسیر حرکت دسته‌های سینه‌زنی و عزاداری به همت هیأت‌های مذهبی نشان دیگری از عشق مردم استان فارس به ساحت مقدس امام ششم شیعیان جهان است.

 

مردم ولایتمدار شهر شیراز سال‌هاست که گرامیداشت شهادت امام صادق(ع) را در مساجد، تکایا و امامزادگان به‌خوبی انجام می‌دهند و در روزهای قبل و شب شهادت دسته‌های سینه‌زنی و عزاداری به راه می‌اندازند./202/919/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
تیتر جذابی بود برایم سوال شد سومین حرم اهل بیت کجاست شیراز شهر عشاق است عشاق اهل بیت
0
0