۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۴۴۰۹۵۵
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی:

تشییع شهدای گمنام یادآوری راه و منش آن‌ها است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: تشییع شهدای گمنام در اصل یادآوری راه، روش و منش شهدای بزرگوار است که چرا این مسیر را انتخاب کرده و از جان و هستی خود گذشته اند.
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ظهر امروز در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر دو تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه، اظهار داشت: 25 شوال مصادف با ایام شهادت امام صادق(ع) رئیس مکتب تشیع است، این روز را به محضر مقدس امام عصر(عج) و تمام مسلمین عالم تسلیت گفته و از خدای متعال خواهانیم که در دنیا و آخرت با ائمه معصومین(ع) محشور شویم.

 

وی ضمن تقدیر از حضور همه مردم و مسؤولان در تشییع پیکر پاک شهدای گمنام دوران دفاع مقدس، افزود: شهدا به گردن ما حق بزرگی دارند و نباید این مسأله را فراموش کرد، تشییع شهدای گمنام در اصل یادآوری راه، روش و منش شهدای بزرگوار است که چرا این مسیر را انتخاب کرده و از جان و هستی خود گذشته اند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: اگر در پیروی از راه و روش شهدای گرانقدر اسلام و انقلاب سستی کنیم و هدفی را که شهدای بزرگوار پیموده اند فراموش کنیم، در دنیا و آخرت زیان دیده و در روز قیامت شرمنده آنان خواهیم بود.

 

وی یادآوری اهداف والای شهیدان اسلام و انقلاب را مانع از فروافتادن در ورطه غفلت و پشیمانی دانست و گفت: هر روز باید این مسأله را به خود یادآور شویم که شهدا با چه هدفی رفتند و تکلیف و وظیفه درست و دقیق ما در این مسیر چیست.

 

امام جمعه ارومیه به ایام شهادت امام صادق(ع) اشاره و اضافه کرد: هر چند که امام صادق(ع) نیز به شهادت رسیده اند، اما شیعیان در زمان شهادت حضرت جمع شده و با کمال احترام و اکرام پیکر پاک ایشان را تشییع کردند.

 

وی به تشییع باشکوه و عظمت پیکر پاک شهدای گمنام به وسیله مردم مومن و انقلابی اشاره کرد و ادامه داد: هر چند که والدین شهدا حضور ندارند و کسی هویت این عزیزان را نمی شناسد، اما امروز مردم مومن ارومیه آمده و با عزت و احترام پیکر آنان را دفن کرده و ارادت و علاقه خود را به این بزرگواران و مسیری که پیمودند نشان دادند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به مظلومیت شهدای کربلا و بی کفن و دفن رها شدن پیکرهای بی سر، عریان و پاره پاره ایشان در دشت سوزان نینوا، افزود: بعد از آنکه لشکریان یزید امام حسین(ع) و یاران مخلص ایشان را به شهادت رساندند، عمر سعد ملعون در 11 محرم پس از دفن جسد کشته های خود دستور حرکت داد و پیکرهای شهدای کربلا و اولاد پیامبر اسلام(ص) بر روی زمین ماند.

 

وی ادامه داد: در 12 محرم قبیله بنی اسد به کربلا آمده و اقدام به کفن و دفن پیکر این عزیزان کردند، اما به دلیل بی سر بودن پیکر شهدای کربلا امام سجاد(ع) به یاری آنان آمده و به معرفی شهدا پرداختند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: امام زین العابدین(ع) ابتدا به سراغ جنازه تکه تکه شده امام حسین(ع) رفتند و به تشییع پیکر ایشان مشغول شدند و به قوم بنی اسد فرمودند که شما فقط در تشییع پیکر باقی شهدا مرا یاری کنید که پیکر پدرم را به همراهی ملائک تشییع می کنم./202/936/ب1

ارسال نظرات