۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۴۴۰۹۶۲
به بهانه تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در ارومیه؛

اشرافی گری با آرمان های شهدا در تضاد است

امروز نواهای حزن انگیز مداحان و مرثیه خوانان در مراسم تشییع پیکرد دو شهید گمنام در ارومیه که با سالروز شهادت امام صادق (ع) همزمان شده بود، به قلب هایی که در بهت و سرگردانی حوادث اخیر جهان و ایران به ویژه فیش های نجومی و ترویج اشرافیت به وسیله برخی از سران کشور، به سر می برند، یادآور شد مسیری که ما انتخاب کرده ایم با مسیر طاغوتی گری و اشرافیت در تضاد بوده و هست.
تشییع پیکر شهید گمنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، ارومیه از شب جمعه با ورود پیکر پاک و مطهر شهدای هشت سال دفاع مقدس حال و هوای دیگری به خود گرفت به طوری که برگزاری مراسم های وداع با شهدا در روز گذشته، قلب های مردم این شهر را برای حضور در مراسم تشییع پیکر شهدا که امروز همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق در ارومیه انجام شد، آماده تر کرد.


اما در هیاهوی حزن انگیز و ماتم زده مردم مؤمن ارومیه در سوگ شهادت رییس مکتب تشیع و همچنین تشییع پیکر شهدای گمنام بودند کسانی که فارغ از این هیاهو، مشغول کارهای روزمره خود بودند.


درحالیکه عده ای از عاشقان اهل بیت (ع) امروز زیرآفتاب با دلدادگی مشغول عزاداری بودند، عده ای حتی غافل از چرایی این عزداری های خیابانی بودند که این امر موید این مساله است عموم مردمی که از هیئات مذهبی و یا مساجد و حسینیه ها فاصله گرفته و تنها به فکر تامین معاش مادی خود هستند یا سیر در فضاهای ناسالم مجازی و تماشای سریال های پایان ناپذیر ماهواره ای آنان را از تقیدات و باورهای دینی غافل ساخته و مناسبت های خاص را از خاطر آنان زدوده است.


هر چند که برخی از افراد روشنفکرنما سخنانی از این دست " ائمه(ع) 1300 سال پیش از دنیا رفته اند و چه نیاز به تکرار مراسمات عزاداری ایام شهادت یا گرامیداشت ایام ولادت حضرات معصومین(ع) است" را مدام در فضاهای مجازی و حقیقی مخاطبین خود تکرار می کنند، درحالیکه نوع برخورد مردم با چنین مراسم هایی و گزیدن انگشت پشیمانی از سوی برخی از افرادی که در اثر نیرنگ دنیای مدرن و رسانه ای از باورهای خود فاصله گرفته و قلب و احساس خود را به دنیای ناچیز فروخته اند، نشانگر چرایی تکرار سالیانه چنین مراسمات ملی و مذهبی است.


انسان به خاطر صفت نسیان گر و انس گیرنده بودنش با هر آنچه پیرامون اش هست؛ چیزهای ارزشمندی را که از فضای زندگی خود در اثر روزمرگی یا غفلت دور کرده است، به عالم نسیان و فراموشی می سپارد.


فراموش کردن آنچه که قلب آن را باور کرده و به آن خو گرفته بود، سبب دور شدن از ارزش هایی می شود که خود روزی آن ها را تایید کرده و با کمال میل در طریق پیمودن مسیر چنین ارزش هایی قدم گذاشته بودیم.


اینکه خدای متعال تکالیفی از قبیل نمازهای یومیه و روزه سالیانه یا پرداخت خمس و زکات اموال و ... را بر انسان واجب فرموده است نه از سر وا داشتن انسان به کار عبث و بیهوده بلکه با هدف برگرداندن مکرر انسان به اصل خویش و جدا ساختن مداوم او از زنگارهای زندگی پست مادی است که تا غافل می شوی چرک و جراهت و آلودگی آن قلب انسان را تیره کرده و رحم و شفقت را از این موجود برتر هستی و خلیفه الله می گیرد.


اگر بچه های هیاتی از ایام خاص و مناسبت های ملی و مذهبی مراقبت کرده و به برگزاری مراسم های مختلف در این ایام می پردازند از سر همان تکلیف بازگشت مکرر به اصل خویش و یادآوری اهداف و ارزش ها است تا مبادا غفلت و سرگرمی به دنیا اشرف مخلوقات را از مقام حقیقی خود جدا کرده و این موجود شریف را نعوذبالله به اسفل السافلین مبدل سازد.


امروز با برپایی مراسم سوگواری رییس مکتب تشیع(ع) و یادآوری مظلومیت سالار شهیدان (ع) و همزمانی آن با تشییع پیکر دو تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس، سعی شد به یاد آریم که برای چه انقلاب کرده و در مسیر شریف ترین انسان ها گام نهاده ایم!؟


امروز نواهای حزن انگیز مداحان و مرثیه خوانان به قلب هایی که در بهت و سرگردانی حوادث اخیر جهان و ایران به ویژه فیش های نجومی و ترویج اشرافیت به وسیله برخی از سران کشور، به سر می برند، یادآور شد که مسیری که شهداء انتخاب کرده بودند با مسیر طاغوتی گری و اشرافیت در تضاد بوده و هست.


اگر غافلان به دنیا چسبیده به سمت عموم مردم مومن و انقلابی برنگردند، مردم از آن ها روی برگردانده و با چنین اشخاصی به گونه ای که مکتب تشیع و ائمه معصومین به ویژه امام باقر و صادق علیهم السلام به آن ها آموزش داده است، رفتار کرده و با حرکت های انقلابی تر خود برای آماده سازی هر چه بیشتر جهان برای پذیرش بازگشت آخرین یادگار خدا در زمین به جمع مومنان و خروج از پرده غیبت تلاش خواهند کرد./201/936/ب1

ارسال نظرات