۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۴۴۰۹۶۷
از ابتدای امسال تاکنون؛

۲۲ وقف جدید در خراسان شمالی به ثبت رسید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه درمجموع 22 وقف جدید در شهرستان‌های مختلف این استان از سوی واقفان ثبت شد.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد

حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: در چهار ماه نخست امسال درمجموع 22 وقف جدید در شهرستان‌های هشت‌گانه استان خراسان شمالی به ثبت رسید.

 

وی با بیان اینکه در پی انجام مشاوره وقف و هدایت و راهنمایی واقفان برای ثبت وقف با نیازهای روز جامعه، موقوفات مزبور متناسب با نیازهای جدید استان ثبت شده‌اند، اضافه کرد: ارزش این 22 موقوفه جدید ثبت‌ شده در خراسان شمالی، بیش از 16 میلیارد ریال برآورد شده است.

 

به گفته حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد در چهارماهه نخست سال جاری شهرستان شیروان با هفت وقف و اسفراین با پنج وقف جدید، بیشترین شمار موقوفات جدید را در بین شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی به ثبت رسانده‌اند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه هدایت موقوفات به سمت نیازهای روز جامعه یکی از رویکردها و اولویت‌های نهاد اوقاف و امور خیریه استان است، ادامه داد: در این راستا در همه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی این نهاد مشاوره وقف به‌عنوان یکی از بخش‌های اصلی مدنظر قرار دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: در چهارماهه نخست سال جاری نیز بر اساس همین رویکرد موقوفات جدید در زمینه‌های ساخت درمانگاه، تأمین هزینه‌های درمان بیماران خاص، تأمین هزینه کودکان بی‌سرپرست، ترویج فرهنگ قرآنی، ساخت مساجد و غیره ثبت شده‌اند.

 

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با بیان اینکه اکنون محورهایی نظیر آموزش و علم‌آموزی، بهداشت و سلامت و امور مربوط به جوانان جزء اولویت‌های خراسان شمالی برای ثبت وقف است، اظهار کرد: همه متولیان فرهنگی و مذهبی و رسانه‌ها باید تلاش کنند واقفان و خیران را به سمت ثبت وقف در این زمینه‌ها هدایت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه اکنون در استان خراسان شمالی هزار و 400 موقوفه با بیش از 10 هزار رقبه وجود دارد، ادامه داد: این در حالی است که بیش از 60 درصد مجموع موقوفات این استان با نیت روضه سید‌الشهدا (ع) و برگزاری مراسم ماه‌های محرم و صفر ثبت شده‌ و در این زمینه خراسان شمالی اشباع شده است.

 

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با یادآوری اینکه پارسال درمجموع 166 وقف جدید در شهرستان‌های هشت‌گانه این استان از سوی واقفان نیک‌اندیش به ثبت رسید، اضافه کرد: در سال گذشته شهرستان شیروان در بین شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی بیشترین موقوفات ثبت شده را به خود اختصاص داد به‌گونه‌ای که از مجموع 166 وقف جدید ثبت شده در خراسان شمالی طی سال گذشته، در شهرستان شیروان به‌تنهایی 41 وقف جدید به ثبت رسید.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در مورد سند‌دار کردن موقوفات استان نیز اظهار کرد: تاکنون برای بیش از 52 درصد مجموع موقوفات خراسان شمالی سند رسمی اخذ شده و تلاش می‌شود اسناد سایر موقوفات نیز به مرور دریافت شود./302/9314/ب1

ارسال نظرات