۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۴۴۰۹۷۴
یوروپل:

داعش کودکان را برای تروریسم آموزش می‌دهد

یوروپل اعلام کرد گروه تروریستی داعش در مناطق تحت تصرف خود در عراق و سوریه کودکان عناصر خارجی خود را آموزش می‌دهد.
داعش

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پرس تی وی، یوروپل اعلام کرد گروه تروریستی داعش در مناطق تحت تصرف خود در عراق و سوریه کودکان عناصر خارجی خود را آموزش می‌دهد.

 

این سازمان در گزارش سالیانه خود درباره تروریسم در اتحادیه اروپا درباره کودکانی که در قلمرو داعش پرورش می‌یابند، ابراز نگرانی کرد و از احتمال افزایش پیوستن اجباری آنها به این گروه تروریستی خبر داد.

 

در این گزارش آمده است: «داعش در تبلیغات خود اغلب نشان داده که این کودکان را آموزش می‌دهد تا به نسل بعدی تروریست‌های خارجی تبدیل شوند که این مساله شاید تهدیدی امنیتی علیه کشورهای عضو (اتحادیه اروپا) در آینده باشد.»

 

یوروپل ادامه داد: برخی از اعضای داعش که به کشورهایشان بازمی‌گردند از طریق «تسهیل، جمع آوری پول، استخدام و افراطی کردن نفرات تهدیدهای تروریستی علیه اتحادیه اروپا را تدوام می‌بخشند» و ممکن است سرمشقی برای تروریست‌های آینده باشند.


بنا بر این گزارش، در حالی که پسران در کلاس‌های داعش برای جنگیدن آموزش می‌بینند، دختران به طور جداگانه وظایف خانه‌داری و حمایت از آنچه «جهاد» همسران‌شان خوانده می‌شود، مورد آموزش قرار می‌گیرند.

 

یوروپل افزود: دختران اجازه جنگیدن ندارند و برای پرورش دادن کودکان خود مطابق با ایدئولوژی‌های داعش آموزش می‌بینند و یاد می‌گیرند که با مرگ همسران و پسران خود که در جنگ‌ها و عملیات تروریستی از بین می‌روند، کنار بیایند.

 

خانواده‌هایی که از قلمرو داعش گریخته‌اند، می‌گویند کودکان‌شان در مدارس این گروه تروریستی «شست وشوی مغزی» می‌شده و نحوه ساخت بمب را یاد می‌گرفته‌اند.

 

در عین حال، گزارش مرکز مبارزه با تروریسم حاکی از آن است که دست‌کم 89 سرباز کودک که برای داعش می‌جنگیده‌اند در عراق و سوریه کشته شده‌اند. بیشتر این کودکان راننده خودروها و کامیون‌های بمب گذاری شده‌ بودند و برخی از آنان نیز در درگیری‌ها یا در عملیات انتحاری کشته شده‌اند.


یوروپل در بخش دیگری از گزارش خود خاطر نشان کرد 40 درصد از هلندی‌هایی که به مناطق تحت تصرف داعش می‌روند، زن هستند و از آنجایی که توان‌شان برای فرار کمتر است در صورت مرگ همسران‌شان دوباره ازدواج می‌کنند.

 

این سازمان افزود بیش از پنج هزار شهروند اروپایی به مناطق درگیر در سوریه و عراق رفته و بیشترشان به داعش پیوسته‌اند.

 

یوروپل همچنین متذکر شد تروریست‌ها در پوشش پناهجو و با مدارک جعلی خود را به اروپا می‌رسانند./982/ب102/د

ارسال نظرات