۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۴۴۰۹۸۰
آیت الله نمازی:

گوشه نشینی و مادی گرایی مورد قبول اسلام نیست

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مادی گرایی و غفلت از معنویت در تمدن غرب، گفت: برای غربی‌ها سوختن یک کودک 6 ساله در آتش اهمیتی ندارد؛ غربی‌ها همه نیاز بشریت را در مسائل مادی و تکنولوژی می‌بینند در صورتی که انسان به معنویات هم نیازمند است.
آیت الله نمازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در افتتاحیه نخستین دوره تخصصی تمدن پژوهشی اسلامی، با اشاره به رویارویی تمدن اسلامی و غرب، گفت: تمدن غرب به زندگی انسان یک نگاه تک بعدی دارد و تنها از یک زاویه به زندگی انسان نگاه می‌کند درحالی که تمدن اسلامی نگاهی جامع و کامل و همه جانبه به زندگی انسان دارد.

 

وی در ادامه افزود: تمدن غربی انسان را موجودی صرفا مادی می‌داند از این رو بعد معنویت را برای انسان درنظر نمی‌گیرد، تمدن جاهلی و غربی تعریف درستی از خوشبختی انسان ندارد، آنها انسان خوشبخت را انسانی دارای مادیات و رفاه مادی تعریف می‌کنند و در این میان برای مسائلی نظیر محبت و انسانیت ارزشی قائل نیستند.

 

آیت الله نمازی با اشاره به جنایات غرب علیه بشریت، تصریح کرد: برای غربی‌ها سوختن یک کودک 6 ساله در آتش اهمیتی ندارد؛ غربی‌ها همه نیاز بشریت را در مسائل مادی و تکنولوژی می‌بینند در صورتی که انسان به معنویات هم نیازمند است؛ اسلام نگاهی دو چشمی به زندگی انسان دارد، یعنی هم امور معنوی و آخرتی بشر و هم امور دنیایی را در نظر می‌گیرد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به توجه اسلام به همه نیازهای مادی و معنوی انسان، خاطرنشان کرد: انسان باید هم در زمینه مسائل مادی و هم در مسائل معنوی تغذیه و تأمین شود، زهد و گوشه نشینی در اسلام مقبول نیست همانطور که تنها توجه به مادیات مورد قبول نیست؛ تمدن توحیدی نگاهی جامع به همه امور مادی و معنوی دارد.

 

وی در ادامه اظهار کرد: در جامعه ای که به دنبال رشد و ترقی و پیشرفت است باید نقاط ضعف را به نقاط قوت آن جامعه تبدیل کرد، جهل از مهم ترین مسائلی است که باید آن را از جامعه گرفت و تبدیل به علم کرد، جامعه باید مسلح به سلاح علم باشد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه تمدن موضوعی است مربوط به جامعه و یک مسأله شخصی و فردی نیست، تصریح کرد: جامعه‌ای که می‌خواهد متمدن باشد باید دارای عدالت بوده و از عدالت واقعی برخوردار باشد، اسلام مترقی ترین مکتب انسانی است و علت آن سوق دادن اهل اسلام به سمت علم و معرفت است./202/1304/ب1

ارسال نظرات