۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۴۴۱۳۲۲
از سوی معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه؛

ویژه برنامه‌های فرهنگی دهه کرامت در قم تشریح شد

حجت الاسلام فلاحی به تشریح ویژه برنامه‌های فرهنگی دهه کرامت در حرم حضرت معصومه(س) پرداخت و گفت: 32 محصول رسانه‌ای در قالب مستند، فیلم کوتاه، کلیپ با موضوع ابعاد شخصیتی حضرت معصومه(ع) تولید و برای پخش به شبکه‌های استانی، ملی و بین‌المللی پخش ارسال شده است.
حجت الاسلام صفر فلاحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صفر فلاحی، معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت حرم حضرت معصومه (س)، ظهر امروز؛ در نشست خبری، به تشریح برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر در دهه کرامت پرداخت و گفت: دهه کرامت با میلاد حضرت معصومه(س) آغاز و با میلاد امام رضا(ع) به پایان می‌رسد و شایسته است که متناسب با شخصیت این بزرگواران جشن‌ها و برنامه‌های فرهنگی مناسبی اجرایی شود.

 

حجت الاسلام فلاحی ابراز کرد: این دو شخصیت بیشترین تأثیر را در ترویج دین الهی در کشور ایران داشته‌اند و جغرافیای فکری شیعی را در جهان گسترش داده‌اند و تا امروز از برکات وجودی آنها استفاده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) مهم‌ترین نقش را بعد از ائمه اطهار(س) برای ترویج فرهنگی در جامعه ایرانی بر عهده داشته است، گفت: وجود حوزه علمیه در قم از برکت وجود حرم حضرت معصومه(س) است و مناسب است که ابعاد وجودی این شخصیت برای بانوان و مردان کشور معرفی شود.

 

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه (س) در ادامه سخنانش به تشریح برنامه‌های فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در دهه کرامت پرداخت و گفت: ستاد مشترک رسانه‌ای برای انعکاس اخبار و برنامه دهه کرامت شکل گرفته است، همچنین پوشش، تولید و پخش 197 برنامه از آستان مقدس حضرت معصومه(س) در دهه کرامت در رسانه‌های دیداری انجام می‌شود.

 

حجت الاسلام فلاحی ابراز کرد: 32 محصول رسانه‌ای در قالب مستند، فیلم کوتاه، کلیپ از سوی روابط عمومی آستان مقدس با موضوع ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (ع) تولید شده است و این محصولات به شبکه‌های استانی ملی و بین‌المللی جهت پخش ارسال شده است و همچنین برنامه کاروان سفیران کریمه در استان‌ها مختلف و شبکه‌های ملی و بین‌المللی پوشش داده می‌شود.

 

وی برگزار محافل بزرگ انس با قرآن و عترت از دیگر برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر (س) در دهه کرامت بیان کرد و گفت: محفل انس با قرآن و عترت روز 16 مرداد بعد از نما مغرب و عشا با قرائت استاد طوسی و قرائت قاری نوجوان علیرضا سیلمی در شبستان امام خمینی حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود و همچنین محافل نورانی انس با قرآن و عترت با عنوان «هدیه‌ای از نور» در روز میلاد حضرت معصومه (س)، امام رضا (س) و روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی در حرم مطهر برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام فلاحی در ادامه سخنانش به سلسله جشن‌های مردمی دهه کرامت اشاره کرد و گفت: جشن‌ها مردمی در شب و شام ولادت حضرت معصومه (س) شب ولادت امام رضا (ع) برگزار می‌شود، همچنین جشن‌های خانوادگی با عنوان «سلام» در شب‌های دهه کرامت در صحن امام رضا (ع) اجرایی می‌شود.

 

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه (س) عنوان داشت: آیین بزرگداشت حضرت احمد بن موسی به عنوان شخصیت مورد توجه اهل بیت(ع) و مورد تأکیید رهبر معظم انقلاب در روز 18 مرداد برگزار می‌شود.

 

وی در بخش دیگر سخنانش بیان کرد: ویژه برنامه زمرم معرفت به سیره سیاسی و اجتماعی حضرت معصومه و امام رضا (ع) پرداخته می‌شود و همچنین در ویژه برنامه پیام حرم به بیان ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س)، حضرت احمد بن موسی؛ و امام رضا (ع) پرداخته می‌شود.

 

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه (س) برگزاری آیین شعر را از دیگر برنامه‌های فرهنگی دهه کرامت بیان کرد: عصر شعر فاطمی با حضور شاعران نامدار کشور روز 14 مرداد از ساعت 18:30 در شبستان امام خمینی (ره) شب شعر فاطمی یا حضور شاعران جوان استان قم روز 17 مرداد برگزار می‌شود.

 

وی به ویژه برنامه بانوان در دهه کرامت اشاره کرد و افزود: دسته شادی بانوان استان قم و گلباران ضریح مطهر حضرت معصومه (س) روز 14 مرداد از ساعت 10:30 صبح از حرم امام عسکری (ع) به سوی حرم مطهر برگزار می‌شود و همچنین همایش «در پناه تو» ویژه بانوان همان روز بعد از نماز و مغرب انجام می‌شود.

 

حجت الاسلام فلاحی در بخش دیگر از سخنانش به ویژه برنامه‌های اداره بین‌الملل حرم حضرت معصومه (س) در دهه کرامت پرداخت و گفت: ارسال پیام تبریک و بسته فرهنگی به سفرای خارجی، دیدار با خانواده معظم شهدای غیر ایرانی مدافع حرم، برگزاری نشست‌های معصومه شناسی و حلقه‌های معرفت ویژه زائران غیر ایرانی، تولید و ارائه مقالات به زبان فارسی، انگلیسی عربی و راه‌اندازی کمپین‌ها شخصیت و معرفی حضرت معصومه به زبان‌ها مختلف دنیا از جمله ویژه برنامه اداره بین‌الملل آستان حضرت معصومه(ع) در دهه کرامت است.

 

وی به برگزاری جشنواره‌ها، مسابقات، همایش‌ها و کارگاه‌های آموزش دهه کرامت اشاره و ابراز کرد: همایش خورشید کرامت با سخنرانی آیت‌الله سعیدی با همکاری هلال‌احمر انجام می‌شود و همچنین روز 16 مرداد همایش «طوبای کرامت» با هدف تقدیر از دانش‌آموختگان مرکز قرآن و حدیث با حضور تولیت آستان قدس حضرت معصومه(س) اجرا می‌شود.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) عنوان داشت: روز 17 مرداد، همایش «رسولان کریمه» به مناسبت روز خبرنگار با حضور اصحاب رسانه با ویژه برنامه‌های غبارروبی ضریح حرم مطهر و سخنرانی، نماز جماعت برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه کارگاه هنر نقش بهشت در دهه کرامت برگزار می‌شود، گفت: در این کارگاه هنرمندان برتر گرافیست کشور به خلق 30 اثر برجسته در قالب پوستر می‌پردازند و این پوسترها را اهدا به حرم حضرت معصومه می‌کنند، این کارگاه با سرپرستی استاد نجابت و با همکاری شهرداری قم اجرایی می‌شود.

 

حجت الاسلام فلاحی در بخش دیگر سخنانش اشاره کرد و افزود: رونمایی از نرم‌افزار زیارت مجازی حرم مطهر حضرت معصومه (س)، رونمایی از کتاب عکس حرم مطهر و رونمایی از نرم‌افزار اطلاعات فاطمی با عنوان آستان کرامت از جمله برنامه فرهنگی در دهه کرامت است./998/پ202/ی

ارسال نظرات