۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۴۴۱۴۱۴
حجت‌الاسلام ابوترابی:

جنگ تحمیلی قدرت تشیع و فرهنگ ایثار و شهادت را به‌ خوبی نشان داد

نایب رییس مجلس نهم گفت:‌ جنگ تحمیلی قدرت شیعه و قدرت فرهنگ ایثار و شهادت را به‌خوبی به نمایش گذاشت و نشان داد این رزمندگان پرورش یافته‌های مکتب امام صادق(ع) بودند و به خوبی ایستادگی، مقاومت و وحدت را یاد گرفته بودند.
حجت الاسلام ابوترابی

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، عضو شورای عالی حل اختلاف سران قوا در دومین یادواره شهدای روحانی در شهرستان ممسنی، گفت: در زمان جنگ تحمیلی روحانیون هم دوش با دیگر اقشار جامعه به جبهه حق علیه باطل اعزام شدند و چون ستاره‌ای درخشیدند.

 

وی افزود: جنگ تحمیلی قدرت شیعه و قدرت فرهنگ ایثار و شهادت را به‌خوبی نشان داد، و نشان داد این رزمندگان پرورش یافته‌های مکتب امام صادق(ع) بودند و به خوبی ایستادگی، مقاومت  و وحدت را یاد گرفته بودند.

 

حجت الاسلام ابوترابی  در ادامه با اشاره به بدخواهی‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: پس از 2500 سال حکومت شاهنشاهی، انقلاب اسلامی رقم خورد، انقلابی که به آراء مردم احترام می‌گذاشت و از همین راه مردم سالاری، استقلال و وحدت در جامعه‌ایجاد شد.

 

وی بیان کرد: امروزه شاهد هستیم که بسیاری از نهادها و سازمان‌ها از طریق آراء مردم تشکیل شده‌اند و در واقع مدیران اصلی  همین مردم هستند، باید بدانیم که اگر این‌چنین جامعه‌ای رقم خورده و مردم نقش اصلی در جامعه دارند  نتیجه اعتماد به رهبری در جامعه است، این نوع رهبری را امام صادق(ع) تعریف کرده است.

 

نایب رییس مجلس نهم افزود: اگر برخی از دشمنان با ادعای واهی، اسلام را مورد هدف قرار می‌دهند و می‌گویند که ایران برای پیشرفت باید از دین جدا شود بدانید که آن‌ها هدفشان ابتدا جمهوریت است و می‌خواهند نقش مردم را و اصل جمهوریت را هدف قرار دهند، مکتب امام صادق(ع) به‌خوبی  رابطه دین در مسائل مختلف را نشان داده است و این کار دشمن آب در هاون کوبیدن است و همان‌گونه که امام فرمودند جمهوری اسلامی ایران نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر است.

 

حجت الاسلام حسین شاکری فر دبیر برگزاری یادواره شهدای روحانی نیز گفت: زمانی که امام خمینی (ره) فرمودند،  رفتن به جبهه واجب است، حوزه امام صادق(ع) شهر نورآباد ممسنی تعطیل شد و شاگردان، اساتید و خادمان  یکپارچه در خطوط عملیاتی حضور پیدا کردند،بیش از 34 درصد نیروهای این حوزه علمیه به شهادت رسیدند و به ترتیب 10 و 6 درصد جانباز و آزاده شدند.

 

آمار شهدای روحانی به‌ صورت میانگین 12 برابر آمار شهدای سایر اقشار است

وی افزود: آمار شهدای روحانی سراسر کشور به‌صورت میانگین 12 برابر آمار شهدای سایر اقشار است اما این میزان در ممسنی و در خصوص شهدای روحانی  به بیش از 70 برابر می‌رسد و از ویژگی‌های بی‌نظیر حوزه علمیه نورآباد است.

 

شاکری با اشاره به قدمت بسیار بالای حوزه علمیه در این شهرستان گفت: آثاری از شولستان قدیم و فهلیان وجود دارد که نشان می‌دهد حوزه علمیه در این منطقه وجود داشته است  و قدمت چند صدساله دارد.

 

وی افزود: شهید محراب آیت الله سید اسدالله مدنی شکوفا کنند این حوزه علمیه بود، که به‌تبع آن شهدای طلاب زیادی پرورش یافتند./۹۱۹/101/ب2

ارسال نظرات