۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۴۴۱۴۷۹
سردار سلیمانی در دیدار با خانواده فرمانده شهید فاطمیون:

پیروزی نیروهای مقاومت محدود به حفظ قداست حرم‌های مبارک نیست

حاج قاسم سلیمانی گفت: مجاهدت‌های رزمندگان فاطمیون خاک مظلومیت را از چهره افغانستانی‌ها زدود. مجاهدت‌های رزمندگان فاطمیون هم در جبهه‌های نبرد خیلی اثرگذار است هم تأثیرات فراتری داشت. فاطمیون منشأ تحول در جامعه ما هم شدند.
سردار سلمانی در دیدار خانواده شهید فاطمیون افغانستان

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از تسنیم، جنگ، سکه نیست که دو رو داشته باشد تا بگویی «روی دیگر سکه جنگ ...». جنگ به‌اندازه یک آینه شکسته، جلوه دارد و مهمترین آن این است که چهره‌ تزویر و ریا را برمی‌چیند و مرد را از نامرد تمیز می‌دهد. در روزهایی که سایه سنگین روزمرگی‌ها و جبر زندگی ماشینی، بشریت را در مطالبه آرمان از پا انداخته است، مردهایی هستند با فطرت‌هایی روشن و ضمیرهایی آگاه که برای دفاع از حقیقت و یاری دین خدا داوطلبانه آسایش چند روزه را رها می‌کنند تا «عند ربّهم یرزقون» شوند.

 

آن هنگامی که فریاد تظلم‌خواهی شنیده شد؛ درست در روزهایی که وجدان‌های خوکرده به خبرسازی عادی و تکراری رسانه‌ها از قتل و کشتار و نسل‌کشی و جنایت خود را به نشنیدن می‌زدند تا سرپوش بگذارند بر مختصر درد درونشان برای کمک به ملتی مظلوم؛ آن زمانی که «مرز» دم‌دستی‌ترین بهانه برای حمایت از زنان و کودکانی شد که با یورش سفاک‌ترین نمونه‌های شبه‌بشر از ابتدایی‌ترین حقوق حیات محروم که هیچ مثله و تکه‌تکه می‌شدند؛ دلاورانی که هرچند سال‌ها تحقیر و تبعیض خانه‌نشینشان کرده بود اما اسیر این دنیای جبار بی‌آرمان و کنایه‌ها و زخم زبان‌هایش نشده بودند، بار دیگر علم مقاومت بر سر دست گرفتند و تصویری فراگیر از «اسلام بدون مرز» خمینی شکل دادند.

 

غیورمردان فاطمیون حالا آوازه‌ای جهانی دارند؛ مردان ساده‌پوش و ساده‌زیستی که شهرت حماسه آفرینی‌شان کم از رهبران، مردان تراز اول و شماره یک جبهه مقاومت اسلامی نیست. بار دیگر افغانستانی‌های مظلوم بی‌مزد و منت، داوطلبانه راهی دفاع از مظلومی دیگر در گوشه‌ای دیگر از این دنیای سفاک شدند. حلقه چندنفره‌ای که روزی با محوریت رزمندگان جهاد افغانستان به‌صورت داوطلبانه شکل گرفت و حالا با خون شهدایی از همان حلقه کوچک اما بزرگ، به «لشگر ویژه فاطمیون» مشهور شده است، خط مقدم جبهه‌های نبرد با شقی‌ترین و وحشی‌ترین ساخته‌های دشمنان انسانیت را تشکیل می‌دهد.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، چندی پیش، خانواده فرمانده رشید و غیور فاطمیون، علیرضا توسلی با نام جهادی ابوحامد ملاقاتی با سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشتند.

 

سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ابتدای این دیدار با اشاره به سال‌ها مجاهدت این فرمانده شهید گفت: هر زمان او (ابوحامد) را می‌دیدم، تماشایش یک شعف مضاعفی درون من ایجاد می‌کرد. برای ما حیف شد. زود از میان ما رفت. زود به آرزویش رسید. به معبود فکری خودش رسید و نائل شد.

 

سردار سلیمانی با بیان اینکه، نقش شهید توسلی در یادگاری که به نام فاطمیون گذاشت، ماندگار است، گفت: فاطمیون یک کوثر، یک خیر ارزشمند نه‌تنها برای مسلمانان در اینجا، بلکه برای کل جهان اسلام است. این اقدام اثر فوق العاده‌ای داشت که در حال حاضر برخی تأثیر این نیرو را نمی‌فهمند اما بعداً تأثیر آن را در دفاع از جهان اسلام متوجه می‌شوند.

 

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انتخاب نام «فاطمیون» برای این لشگر را انتخابی ارزنده و مبارک خواند و گفت: مجاهدت‌های رزمندگان فاطمیون خاک مظلومیت را از چهره افغانستانی‌ها زدود. مجاهدت‌های رزمندگان فاطمیون هم در جبهه‌های نبرد خیلی اثرگذار است هم تأثیرات فراتری دارد و کار از این مجاهدت‌ها هم جلوتر رفته است. فاطمیون منشأ تحول در جامعه ما هم شدند.

 

سردار سلیمانی با ابراز اینکه مجاهدت فاطمیون، نگرش‌ها را تغییر داد، خاطرنشان کرد: امروز الحمدلله به مردم افغانستان با یک نگاه دیگر، یک احترام دیگر، توجه می‌شود. قبور شهدای افغانستانی، مانند امام‌زاده‌ها شده است و مردم توجه ویژه‌ای به آنان پیدا کرده‌اند. هیچ چیزی به‌اندازه این مجاهدت فاطمیون و این گونه دفاع از آرمان‌ها و شهادت در این مسیر نمی‌توانست این‌قدر بر نوع مواجهه بخشی از جامعه ایران با خانواده‌های افغانستانی اثر بگذارد. یک احترام فوق العاده‌ای در جامعه ایرانی به وجود آمده است.

 

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به دیدار جمعی از خانواده شهدای مدافع حرم و  فاطمیون با رهبر معظم انقلاب گفت: کلمات ارزشمندی که آقا نسبت به مسئله شهدای مدافع حرم و همه این شهدا بیان کردند و آنها را به‌نوعی متمایز و متفاوت با دیگر شهدا دانستند، خیلی مسئله بسیار ارزنده و مهمی است. الحمدلله نتیجه تلاش‌ها و مقاومت این رزمندگان هم نتیجه  بسیار ارزشمندی شده است. در حال حاضر برآوردها به‌گونه‌ای شده است که در منطقه، آدم احساس می‌کند یک پیروزی فوق العاده‌ای برای جریانات اسلام‌گرا و نیروهای مقاومت به دست آمده است که محدود به حفظ قداست حرم‌های مبارک و مطهر نیست. اینها اثر ارزنده‌ای را به‌جا گذاشته است.

 

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: از هر بعدی به رشادت‌های فاطمیون نگاه بشود باید گفت که مجاهدت‌های آنان، اثر فوق العاده ارزنده و ارزشمندی به جا گذاشته است که در این باره قبل از هر چیز باید خدا را شکر کرد و بعد هم باید این توفیق و این اثرگذاری را به شما و خانواده‌های فاطمیون تبریک گفت. الحمدلله که شهید ابوحامد خودش عزتمند است، خانواده شما را عزتمند کرده، مردم را عزتمند کرده و ان‌شاءالله که خودش هم با رسول معزز اسلام و همگی اولیای خداوند محشور باشد. یک بار دیگر عرض می‌کنم، خوش به حال شما.

 

در ادامه این دیدار همسر شهید توسلی با آرزوی سلامتی برای رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی خطاب به سردار سلیمانی گفت: ان‌شاءالله خداوند شما را حفظ کند. بحمدالله، برای فاطمیون یک پدر بودید و ان‌شاء‌الله هستید و خواهید بود.

 

در پایان این دیدار سردار قاسم سلیمانی یک انگشتر به‌رسم یادگاری به حمید توسلی فرزند شهید ابوحامد هدیه کرد./836/د102/ل

ارسال نظرات