۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۴۴۱۴۹۱
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نهادی انقلابی و مردمی است

حجت الاسلام تقی زاده با انقلابی خواندن شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، گفت: این نهاد انقلابی با تدبیر و آینده‌نگری تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تشکیل و برخاسته از بطن انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام حسین تقی زاده

جت الاسلام حسین تقی زاده، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در 12 مردادماه سال 1359 و با فرمان حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شده، گفت: این نهاد انقلابی با تدبیر و آینده‌نگری تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تشکیل و برخاسته از بطن انقلاب اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه این نهاد انقلابی برگرفته از تفکر و اندیشه انقلابی و اسلامی امام راحل است و تاکنون برکات بسیاری را برای کشور و انقلاب داشته است، افزود: صدور فرمان تشکیل این شورا از سوی حضرت امام خمینی(ره) در 1359 نشان از تدبیر و دوراندیشی رهبر فقید انقلاب اسلامی بود.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ایجاد هماهنگی میان تشکل‌ها، احزاب و جناح‌های سیاسی، برگزاری راهپیمایی ها و تظاهرات و بسترسازی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن برنامه های ملی و مذهبی، پاسداری از دستاوردها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی و نیز اعلام مواضع نظام جمهوری اسلامی نسبت به سیاست های استکبار جهانی را از مهم ترین وظایف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

 

وی با اشاره به حضور مردم تبریز در عرصه های مختلف کشور در صیانت از انقلاب، اسلام و ولایت فقیه، افزود: برگزاری راهپیمایی 8 دی تبریز که با تدبیر آیت الله مجتهد شبستری صورت گرفت، از بزرگ ترین افتخارات این شورا در آذربایجان شرقی است که زمینه ساز خروش عظیم مردمی در 9 دی شد.

 

حجت الاسلام تقی زاده راهپیمایی بی نظیر روز جهانی قدس امسال را آخرین برگ از افتخارات بی شمار این نهاد مقدس عنوان کرد و افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نهادی انقلابی، مردمی بوده و تحت نظارت و زعامت ولی فقیه زمان در طول بیش از سی سال به وظایف محوله به خوبی عمل کرده است.

 

وی با بیان اینکه مشارکت و حضور گسترده مردم مسلمان و انقلابی ایران در صحنه‌های حساس و سرنوشت ساز انقلاب اسلامی این ادعا را تأیید می‌کند، ادامه داد: پس از گذشت بیش از سه دهه از فرمان تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، مبنی بر تأسیس این نهاد، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی توانسته در انجام وظایف خود توفیقات بزرگی را کسب کند.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: وجود با برکت آیت الله جنتی به عنوان فقیه و مجتهدی خستگی ناپذیر و قاطع در مقام نمایندگی ولی فقیه و ریاست این نهاد، ‌در ادامه عمل به وظایف مندرج در اساسنامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و همچنین اجرای مطلوب برنامه‌های مردمی، ملی و مذهبی موردنظر، عامل اساسی بوده و است.

 

وی با اشاره به لزوم همبستگی و همکاری همه نهادها و ارگان‌ها در راستای تبلیغات دینی و انقلابی و فرهنگی، تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یکی از کهن‌ترین و پرسابقه‌ترین نهاد‌های انقلابی است که براساس نیاز واقعی ایجاد شده و حق عمل را به خوبی به ‌جا آورده است./854/302/ب2

ارسال نظرات