۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۴۴۱۴۹۸
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان:

شورای هماهنگی تبلیغات شجره طیبه فرهنگی و تبلیغی کشور است

حجت الاسلام سپهر با اشاره به اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همزمان با تأسیس انقلاب اسلامی فعالیت­های خود را آغاز کرد، گفت: این شورا امروزه به شجره طیبه فرهنگی و تبلیغی در سطح کشور تبدیل شده است.
حجت الاسلام سپهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، با اشاره به 12 مردادماه سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات به فرمان امام راحل(ره) و 17 مردادماه به عنوان روز خبرنگار ابراز داشت: این دو نهاد نیاز اساسی حاکمیت اسلامی، دینی و مردمی هستند و کار این دو نهاد در بسیاری از مسائل و مأموریت­ها با یکدیگر همسویی دارد.

 

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه اطلاع رسانی، روشنگری، انتقال خواسته‌­های مردم به حاکمیت و انتقال دیدگاه­ها و نظرات حاکمیت به ملت را این دو نهاده عهده دار هستند، افزود: شورای هماهنگی تبلیغات نهادی متعلق به مردم است و خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز زبان صریح، صادق و اثرگذار ملت و حاکمیت که بدون منت خدمتگذار هستند.

 

این مقام مسؤول با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل و استمرار فعالیت­های آن با تنفیذ و عنایت رهبر معظم انقلاب است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دهه سوم و چهارم انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای این شورا پیشینه، مأموریت­ها و نیاز آن را برای حکومت نظام اسلامی و نهضت ملت ایران تأیید کردند.

 

حجت الاسلام سپهر، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را از کهن ترین و با سابقه ترین نهادهای اولیه انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: این نهاد همزمان با تأسیس انقلاب اسلامی و برای ساماندهی، برنامه ریزی، هماهنگی، تأمین محتوا و رفراندوم­های سیاسی ملت ایران در راهپیمایی­ها بصورت کشوری فعالیت خود را آغاز کرد.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه خروجی­های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای مناسبت­های انقلاب اسلامی ارزشمند و ضروری بوده است، تصریح کرد: این شورا به عنوان یک سازمان فرهنگی ـ تبلیغی و هماهنگی در دوران امام امت و نیز تا اکنون این فعالیت­ها را کیفیت و سازمان­دهی نموده و امروزه به شجره طیبه فرهنگی و تبلیغی در سطح کشور تبدیل شده است.

 

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: در بیش از 600 شهرستان و شهر در کشور، دفاتر شورای هماهنگی تبلیغات و رابطان، ساماندهی سیاست­های نظام اسلامی در میان دستگاه­های حکومتی در جهت برگزاری مناسبت­های انقلابی را عهده­دار هستند.

 

این مقام مسؤول با بیان اینکه این شورا متعلق به تمام اقشار و نژادهای جامعه است، اذعان کرد: بر این اساس سیاست های ابلاغی این شورا همواره پرهیز از ورود در گروه­ها و دسته­های سیاسی و جناحی است که از جمله دلایل استمرار فعالیت­ها و محبوبیت آن در میان مردم به دلیل خدمت به نظام ولایی و برقراری ارتباط تشکیلاتی میان مردم و  نهادها برای برگزاری و گرامی داشت مناسبت­های انقلابی است.

 

حجت الاسلام سپهر به مشخص بودن فعالیت­های این شورا اشاره و ابراز داشت: بزرگداشت مناسبت­های انقلاب اسلامی همچون دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی، روز جهانی قدس، ارتحال امام، 15 خرداد و ... از جمله فعالیت های این شورا است.

 

وی با اشاره به اینکه شورای هماهنگی تبلیغات بیشتر نقش ارتباطی دارد، اظهار داشت: تشکیل و تأمین خوراک فکری جلسات، تهیه و اخذ کمک های فکری، فرهنگی و تبیلغاتی کشور و توزیع در میان شهرستان ­و بخش­های استان، ساماندهی فعالیت دستگاه های دولتی، پیگیری مصوبات این شورا در شهرستان و بخش­ها برای اجرا، ساماندهی حضور و مشارکت مردم در مناسبت های انقلاب اسلامی از دیگر اقدامات محول شده به این شورا است.

 

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه بسیاری از فعالیت­های این شورا با روحیه ایثارگری و انقلابی مردم انجام می شود، افزود: عمده مأموریت­های این شورا بر دوش علاقه مندان انقلاب اسلامی در جامعه صورت می گیرد و در این میان اصحاب رسانه یکی از بهترین نیازهای این شورا برای ارتباط با مردم و در جهت تبیین دیدگاه­های نظام اسلامی و نیز معرفی مناسبت­های انقلابی به جامعه است.

 

این مقام مسؤول تصریح کرد: ارتباط شورای هماهنگی تبلیغات با اصحاب رسانه باید تشکیلاتی، علاقه مندانه و با روحیه انقلابی باشد که این ارتباط در میان شورا و اصحاب رسانه استان وجود دارد.

 

حجت الاسلام سپهر با اشاره به اینکه شورای هماهنگی تبلیغات در استان خوزستان بیش از 54 دفتر و رابط دارد، اذعان کرد: استان خوزستان چه بسا بیشترین راهپیمایی و بزرگداشت مناسبت­های انقلابی را نسبت به جمعیت کشور داشته باشد که برگزاری این مناسبت­ها در سراسر استان با هماهنگی ائمه جمعه، فرمانداران، شهرداران و دستگاه­های فرهنگی و اجرایی صورت می گیرد.

 

وی با اشاره با بیان اینکه استاندار خوزستان برای حل مشکلات این شورا به ویژه نواقص صوتی قول مساعد دادند، خاطرنشان کرد: در استان خوزستان برای برگزاری مناسبت­های انقلابی تعامل و تفاهم خوبی میان مدیریت اجرایی و مدیریت دینی و انقلابی استان وجود دارد و به مرور زمان علاقه مندی مردم استان به مناسبت­های انقلابی، لبیک گویی به ندای رهبری و حفظ انقلاب اسلامی با حضور پرشور در راهپیمایی­ها روبه افزایش است./9456/202/ب3

ارسال نظرات