۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۴۴۱۵۰۹
امام جمعه اهر:

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مروج تفکر انقلابی و اسلامی است

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مروج تفکر انقلابی اسلامی است، گفت: شورای هماهنگی ضامن عدم فراموشی آرمان‌های انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام ناصر حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، که همزمان با ساروز تاسیس نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در 12 مرداد سال 1359 به فرمان حضرت امام خمینی(ره) ترتیب یافت، اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مروج تفکر انقلابی و اسلامی است.


وی با بیان این‌که شورای هماهنگی ضامن عدم فراموشی آرمان‌های انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: وقوع انقلاب اسلامي در عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات موجب شد كه به منظور مديريت و هدايت افكار عمومي و تبليغات مورد نياز انقلاب اسلامي، سازمان‌ها و نهادهايي برخاسته از تفكر انقلابي و اسلامي تأسيس شود تا در عرصه‌هاي مختلف تبليغاتي وارد عمل شوند.


حجت الاسلام حاجی‌زاده ادامه داد: تعدد دستگاه‌ها و مراكز تبليغي و تنوع نقش هر يك در مواجهه با چالش‌ها و رخدادهاي پيش روي هر انقلاب نوپا، لزوم ايجاد هماهنگي و حفظ انسجام منطقي بين اين دستگاه‌ها را بيش از پيش بر همگان روشن مي‌ساخت تا اين‌كه با تدبير حكيمانه امام خميني(ره) در 12 مرداد 1359 نهادي با عنوان شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي تشكيل شد.


امام جمعه اهر خاطرنشان كرد: اين نهاد با هدف سياستگذاري، برنامه‌ريزي، سازماندهي، نظارت، مديريت، هماهنگي و اجراي مراسم رسمي و عمومي كشور و نيز فراهم ساختن هماهنگي بيشتر در تمام نهادهاي مسؤول و پيشگيري از تداخل فعاليت‌ها و اقدامات، زير نظر نماينده ولي فقيه و حضور جمعي از دستگاه‌ها و نهادهاي مختلف فعاليت مي‌كند. 


وی تصريح كرد: نقشي كه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در تنوير افكار عمومي، ترغيب، تهييج، فراخوان و بسيج عمومي مردم براي حضور در صحنه‌هاي مختلف و هماهنگي بين نهادها و دستگاه‌هاي مربوطه در برگزاري مراسم و نكوداشت مناسبت‌ها از خود نشان داده بر هيچ كس پوشيده نيست.


حجت‌الاسلام حاجی زاده با تأکید بر این‌که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید نوآوري و خلاقيت‌هاي متعدد در برگزاري مراسم‌ها را باید جزء اولويت كاري خود قرار دهد، اظهار داشت: شورای هماهنگی كارنامه ای درخشان در طول سال‌های فعالیت خود به جای گذاشته است.


وی با بیان این‌كه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نهایت تلاش خود را برای برپایی مراسم مختلف ملی و عمومی به كار می گیرد، افزود: اکنون در شرایطی قرار گرفته‌ایم که تنها راه نجات از فتنه‌ها در گرو تبعیت از رهنمودهای رهبر انقلاب بوده و هر‌گونه تند‌روی در تصمیم گیری‌ها به ضرر جامعه خواهد بود./935/302/ب2

 

ارسال نظرات