۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۴۴۱۵۱۳

احضار گسترده روحانیان و مداحان از سوی آل خلیفه

جمعی از روحانیان و مداحان از سوی آل خلیفه به مرکز پلیس احضار شدند.
روحانیان شیعه بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از بحرین الیوم، مقامات امنیتی آل خلیفه، روز گذشته جمعی از روحانیان، مداحان و فعالان سیاسی را به مرکز پلیس منطقه دوار فراخواند.

 

حجج اسلام شیخ بشار العالی، علی حمیدان، علی الجفیری، شیخ صادق العافیه، شیخ علی رحمه، شسیخ جمیل العالی، شیخ علی الشغل و شیخ حسین صباح الجمری از روحانیان احضار شده هستند. همچنین سید جمیل کاظم عضو ارشد جمعیت الوفاق اسلامی، محمد جابر الدرازی و جعفر القشعمی از مداحان و سعید شمس پدر یکی از شهدای انقلاب نیز به این مرکز پلیس احضار شده اند.

 

در حالی که دلیل احضار این افراد اعلام نشده است، گفته می شود آنان به دلیل مشارکت در تحصن حمایت از شیخ عیسی قاسم که در برابر منزل وی در منطقه الدُراز برپاست، احضار شده اند.

 

تعویق محاکمه نبیل رجب

 

خبر دیگر اینکه، محاکمه نبیل رجب از فعالان حقوقی بحرین که قرار بود امروز برگزار شود به روز سه شنبه 15 شهریور موکول شد.

 

این در حالی است که وکیلان مدافع نبیل رجب، درخواست آزادی وی را به دلیل عدم اثبات جرم، وضع نامطلوب جسمانی و همچنین حبس انفرادی وی ارائه داده بود که از سوی دادگاه رد شد.

 

وی به دلیل انتقاد از جنگ عربستان علیه یمن با اتهام «توهین به عربستان» و همچنین منتشر کردن خبرهایی درباره شکنجه زندانیان در زندان جو مرکزی محاکمه می شود.

 

نبیل رجب دو هفته پیش اعلام کرد که یکی از مسؤولان وزارت کشور به همراه مدیر دفتر ولیعهد بحرین با وی دیدار داشته و از وی خواستند در قبال ابطال اتهامات، روش حقوقی خود را تغییر دهد که با این مساله به شدت مخالفت کرده است./980/ب902/د

مترجم: محمدرضا جاسم زاده

ارسال نظرات