۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۴۴۱۵۴۴
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

فرقه سازي، ابزار جنگ نرم دشمن برای تضعیف اسلام ناب است

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بيان اين که فرقه سازي از ابزارهاي جنگ نرم دشمن برای مقابله و تضعیف اسلام ناب است، گفت: فرقه ها درصد هستند تا عقايد مردم را مورد هجمه قرار داده و آنها را نسبت به مسائل فرهنگي و ديني بدبين کنند.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مشترک دستگاه های فرهنگی استان که با موضوع بررسی راهکارهای مقابله با فرقه های ضاله به میزبانی حوزه علمیه مازندران برگزار شد، با اشاره به این که امروز دشمنان برای مقابله با گسترش اسلام ناب برخی فرق انحرافی را به وجود آوردند، گفت: متأسفانه امروز این فرقه های نوظهور هر روز با شیوه ای جدید در جامعه ظهور پیدا می کنند.

 

وی کشورهای استکباری به ویژه انگلیس را حامی اصلی فرقه های ضاله و انحرافی دانست و افزود: انگلیسی ها با به وجود آوردن فرقه هایی نظیر بهائیت و وهابیت به جنگ با وحدت امت اسلامی آمدند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مهم ترین هدف کشورهای غربی از ایجاد این گروه ها و فرقه های ضاله تأمین منافع و افزایش سلطه خود بر کشورهای اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروز غربی ها با همراهی برخی کشورهای مرتجع منطقه فرقه ضاله وهابیت را برای جنگ با مسلمانان به وجود آورده اند.

 

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: در واقع می توان گفت آمریکا و انگلیس دو عامل اصلی ايجاد و گسترش عرفان هاي نوظهور و کاذب در کشورهاي مختلف به ویژه کشورهاي اسلامي است که اين عمل بيشتر به نفع طلبي و سوء استفاده آنها از انسان ها بر مي گردد.

 

وی با بیان این که این فرقه های نوظهور هیچ گونه منشأ الهی ندارند، گفت: متأسفانه در اين فرقه های ضاله هيچ گونه حقانيتي وجود ندارد و هواداران بيشتر با وعده هاي دروغين تبليغ مي كنند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران ادامه داد: مهم ترين هدف هدايتگران فرقه های نوظهوری نظیر بهائیت بر هم زدن وحدت مسلمانان است كه به همين دليل افراد بايد ضمن تفكر صحيح دوست واقعي خود را انتخاب كنند تا بتوانند تبليغات فرقه ها و طعمه هاي آنان را تشخيص دهند.

 

حجت الاسلام صادقی بهترين راه مقاله با گسترش فرقه های نوظهور را تبیین صحیح و اثرگذار اساس و مباني اسلام به‌ صورت جذاب در سطح جامعه به ويژه براي جوانان دانست و گفت: متأسفانه در برخی مواقع تبلیغ مبانی و ارزش های دینی به شیوه ای غیراصولی انجام می شود و حتی می تواند به شیوه ای عکس عمل کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که فرقه سازي از ابزارهاي جنگ نرم دشمن برای مقابله و تضعیف اسلام ناب است، افزود: فرقه ها درصدد هستند تا عقايد مردم را مورد هجمه قرار داده و آنها را به مسائل فرهنگي و ديني بدبين کنند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران يكي از راه هاي آسيب زدن به وحدت جامعه اسلامي و خدشه دار كردن آن را گسترش فرقه های انحرافی در جامعه دانست و گفت: ترویج مبانی اسلام ناب با ابزارها و شیوه های جدید بهترین راه مقابله با این فرقه های ضاله است.

 

حجت الاسلام صادقی با بيان اين كه نياز به معنويات به صورت فطري در افراد متجلي است، ادامه داد: فرقه هاي انحرافي نيز از اين موضوع آگاهي دارند و با ترويج اين گروه ها در جوامع اسلامي در صدد از بين بردن اعتقادات مردم و ضربه زدن به باورهاي اصيل اسلامي هستند.

 

وي مهم ترين دليل جذب افراد به اين فرقه ها را عدم آشنايي مردم با عرفان هاي اسلامی اعلام كرد و با بیان این که يكي ديگر از اين دلايل نيز ايجاد جاذبه هاي مختلف در فرقه ها است كه روز به روز بر تعداد اين فرقه ها افزوده مي شود، افزود: در همين راستا نيز بايد اهداف و برنامه هاي اين گروه ها را به صورت دقيق و همه جانبه براي افراد تبیين كنيم تا مردم نسبت به اين گروه ها و فرقه هاي ضداسلامي آشنايي پيدا كنند.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به اين موضوع که فرقه ها و مکاتب با ايجاد شبهات ذهن مردم را منحرف مي کنند، تصريح کرد: بهترين روش آن است که سعي داشته باشيم بنيه ديني مردم به ويژه جوانان را تقويت کنيم تا با درک و شناخت عميق و کامل از دين و خصوصيات بي بديل شيعه هرگز دچار شبهه نشده و جذب هيچ فرقه يا مکتبي نشوند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران گفت: وقتي زيبایي هاي دين مبين اسلام، ويژگي هاي شخصيتي پيامبر اسلام، ائمه اطهار(ع) و حب و ولاي آنها در جامعه عميق باشد هيچ فرقه و مکتبي نمي تواند در جامعه نفوذ کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه را یکی از راه های مهم مقابله با گسترش فرقه های ضاله دانست و افزود: آنچه بيش از همه موجب تقویت حضور تفكرات ضاله و فرقه‌هاي انحرافي مي‌شود، عدم آگاهي از مفاهيم عميق ديني و نبود دسترسي به محتواي اصيل اسلامي است.

 

وی با تأكيد بر اينكه راه مقابله با هر انحرافي شناخت كامل آن است، افزود: يكي از مهارت‌هايي كه مردم جامعه، به‌ ویژه نوجوانان و جوانان بايد به آن مجهز شوند، اين است كه اطلاعات و آگاهي‌هاي خود را نسبت به اين فرقه‌هاي انحرافي افزايش دهند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: امروزه ورود خوراک مسموم اعتقادي و فکري از سوی دشمن در قالب نحله ها و فرقه هاي انحرافي نوظهور يک موضوع غيرقابل چشم پوشي است و هم اکنون جوانان کشور از اين بستر مورد هدف جدي دشمن و نقطه اصلي تهاجم هاي آنان قرار گرفته اند.

 

وي با اشاره به اينکه پايه و اساس اين نحله ها و فرقه ها مبتني بر خرافات، بدعتها، پوچ گرايي ها و مسائلي از اين قبيل است، افزود: بيشتر ورود اين گونه فرقه ها از طريق شبکه هاي مخرب ماهواره، فضاي مجازي و گاهي اوقات از سوی ايادي و عوامل داخلي به شکل جاهلانه و مغرضانه انجام مي گيرد.

 

حجت الاسلام صادقی با تأکيد بر پيگيري جدي براي مبارزه با اين فرقه هاي ضاله و نوظهور، اظهار داشت: دشمنان ضربه به باورهاي اسلامي و از جمله هويت جوانان را نشانه گرفته اند که لازم است اقدامي جدي از سوی نهادهای دینی و فرهنگی صورت گیرد.

 

وی مقابله فرهنگي با اين بحران را امري مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: مسؤولان و دست اندرکاران فرهنگي کشور بايد بيش از گذشته بر روي اين حباب که زنگ خطري جدي در جامعه به شمار مي رود تأمل کرده و از افزايش آن جلوگيري کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: فرقه گرايي و رواج انديشه هاي خرافي در دنياي امروز از جمله دغدغه هاي جوامع اسلامي است، به ویژه آنکه دنياي غرب پس از سال ها مبارزه با حاکميت ديني، در عصر برگشت به سوي ايمان، پرچم ترويج معنويت مورد نظر خود را برافراشته و دست به توليد، صدور و تشويق گرايش جوانان به عرفان هاي کاذب و وارداتي مي زند./950/202/ب2

ارسال نظرات