۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۴۴۱۵۵۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری:

مثبت اندیشی در فعالیت‌های دینی یک ضرورت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری گفت: رحمت خداوند شامل حال کسی می‌شود که هر کاری به او واگذار شود را به بهترین وجه ممکن و بدون کم و کاست انجام دهد.
مرتضوی

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی، مدیر کل تبلیغات اسلامی در نشست کارکنان این اداره، با اشاره به حکمت ۴۰۷ نهج البلاغه گفت: انسان موجودی مسکین است و مسکین نه به معنای ضعف اقتصادی، بلکه به معنای ضعف اعتقادی و دینی.

 

حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی به اشاره به معنای واقعی مسکین از قول امام علی (ع)، افزود: انسان از این رو مسکین است که از آینده خود خبر ندارد و هر زمان ممکن است از این دنیا برود.

 

وی ادامه داد: دومین دلیل مسکین بودن انسان ها غافل بودن از بیماری است و نمی داند چه وقت بیمار می‌شود و یک باره مبتلا می‌شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان چهار محال و بختیاری  با بیان اینکه اگر حقیقت یکی از این سخنان امام علی (ع) برای ما به معنای واقعی روشن شود برای زندگی سعادت مند کافی است، گفت: انسان موجودی است که هر چه کند از طرف خدا بایگانی می‌شود.

 

حجت‌الاسلام مرتضوی با ذکر ادامه ی روایت امام علی (ع) بیان کرد: انسان را پشه ای ضعیف و ناتوان می آزارد، جرعه ای آب گلو گیرش می‌شود و او را عرقی می گنداند و به عذاب می اندازد.

 

وی با اشاره به روایت دیگری از امام علی (ع) در مورد اهمیت کار خیر افزود: کار خیر کمش هم زیاد است و نباید کوچک شمرده شود همانگونه که کار شر کمش هم زیاد است و باید ترک شود.

 

حجت‌الاسلام مرتضوی در ادامه، پیرامون انجام کار خیر گفت: رحمت خداوند شامل حال کسی می‌شود که هر کاری به او واگذار شد را به بهترین وجه ممکن و بدون کم و کاست انجام دهد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی، منفی اندیشی در انجام کار و فعالیت را قبیح دانست و بیان کرد: در انجام کار ها و فعالیت ها به‌ویژه فعالیت های دینی و مذهبی، باید مثبت اندیش بوده و از هم پیشی بگیریم نه اینکه کارخود را به دیگران واگذار کنیم.

 

وی  ادامه داد: هر کسی در هر جایی که باشد باید ببیند که وظیفه اش چیست و اگر وظیفه اش را به درستی انجام دهد، دنیا گلستان می‌شود.

 

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام  حسن بت شکن در این نشست با اشاره به اجرای خوب و قابل قبول فعالیت های فرهنگی در سطح استان گفت: در حال حاضر امکانات سخت افزاری که کارکنان استفاده  می‌کنند فرسوده و قدیمی هستند که ان شاء الله با تأمین اعتبار این مشکل مرتفع می‌شود.

 

معاون اداره و مالی، محمد رضا رستگار هم در این نشست تأمین نیروی انسانی در اداره کل تبلیغات اسلامی و دیکر ادارات شهرستان ها را خوب ارزیابی کرد و گفت: در زمینه ی جذب نیروی انسانی، این اداره کل نسبت به چند سال قبل شاهد جهش استخدامی بوده است که این مسئله باید در انجام بهتر فعالیت ها بروز پیدا کند./1325/د102/ی

 

 

 

 

ارسال نظرات