۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۴۴۱۵۵۷
کارشناس مذهبی استان مرکزی:

رشدجامعه، در گرو تربیت صحیح دختران آن است

کارشناس مذهبی و امور دینی استان مرکزی گفت: دختران هر جامعه ای در شکل گیری صحیح نسلهای بعدی آن جامعه و در تربیت درست فرزندان آن مرز و بوم نقش اساسی دارند؛ از این رو رشد هر جامعه ای در گرو تربیت صحیح دختران آن است.
حجت الاسلام سید مهدی حسینی کارشناس مذهبی و امور دینی استان مرکزی

حجت الاسلام سید مهدی حسینی کارشناس مذهبی و امور دینی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، پیرامون ویژگیهای دختر تراز جامعه اسلامی گفت: دختران هر جامعه ای در شکل گیری صحیح نسل های بعدی آن جامعه و در تربیت درست فرزندان آن مرز و بوم نقش اساسی دارند؛ لذا رشد هر جامعه ای در گرو تربیت صحیح دختران آن است.

 

وی با اشاره به اینکه دختران به عنوان مادران خانواده ها در آینده تاثیر بسزایی در پرورش فرزندانی صالح دارند، بیان داشت: جامعه اسلامی برای دختران و زنانش، همچنین برای پسران و مردانش به عنوان افرادی شایسته و تراز جامعه اسلامی تعاریفی را دارد.

 

کارشناس مذهبی استان مرکزی ادامه داد: با توجه به اهمیت نقش دختران در جامعه قبل از هر چیز ویژگی های دختران تراز جامعه اسلامی را متذکر می شوم؛ چرا که اگر در جامعه اسلامی دختران آن دارای این ویژگی ها باشند به طور حتم هم خود آنها و هم جامعه آینده از گزند بسیاری آسیب های اجتماعی و فرهنگی که امروزه بواسطه دشمنان در حال رخنه کردن در کشور است در امان خواهند ماند.

 

حجت الاسلام حسینی گفت: دختران تراز جامعه اسلامی باید با آگاهی از اهمیت شخصیت و نقش خویش در جامعه و با هوشیاری نسبت به دستوراتی که دین مبین اسلام در راستای حفاظت آنها از نامحرمان و دشمنان داشته است بتوانند به این خودباوری برسند که رشد و پیشرفت آینده جامعه در گرو تربیت صحیح و رفتار اسلامی آنها است.

 

کارشناس امور دینی استان مرکزی افزود: حفظ حجاب، رعایت عفاف، متانت و شناخت تله های دشمنان توسط دختران از جمله ویژگی هایی است که یک دختر تراز جامعه اسلامی باید دارا باشد تا بتواند به عنوان یک بانوی مسلمان در فعالیت های اجتماعی حضوری مثبت داشته باشد.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه زنان محور رشد و توسعه خانواده ها هستند، ابراز کرد: دختران تراز جامعه اسلامی باید با افزایش سطح سواد، آگاهی، ارتقای سطح سلامت جسمی و روحی، دوری از آسیبهای اجتماعی و تخلفاتی که امروزه براحتی توسط بسیاری از جوانان به عنوان روشنفکری صورت می گیرد بتوانند جامعه را در مسیر صحیح رشد و توسعه قرار دهند.

 

کارشناس امور دینی استان مرکزی عنوان کرد: اگر دختران یک جامعه تربیت صحیحی داشته باشند به طور حتم خانواده هایی که در آینده نیز در آن جامعه تشکیل خواهند شد خانواده هایی صالح خواهند بود که هرگز از مسیر دستورات دین مبین اسلام که به حق مدافع حقوق تمامی اقشار جامعه اعم از زن و مرد است دوری نخواهند کرد.

 

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان ساخت: وقتی دختران امروز با تربیت صحیح اسلامی و توسط خانواده هایی صالح پرورش یابند به طور یقین در آینده نیز این دختران به عنوان مادران و به عنوان راس هرم خانواده ها فرزندانی صالح و به دنبال آن خانواده ها و نسل هایی صالح و سالم را پرورش خواهند داد.

 

کارشناس امور دینی استان مرکزی ادامه داد: خانواده های صالح باعث کاهش آسیبهای اجتماعی، ارتقای سطح ایمان افراد، کاهش افسردگی و روزمرگی در جامعه، همچنین باعث خودباوری افراد برای رسیدن به اهداف عالی خواهند شد.

 

کارشناس مذهبی استان مرکزی با اشاره به نگاه مبانی دینی به اشتغال بانوان گفت: دین اسلام با اشتغال بانوان به هیچ عنوان مشکل و یا منافات ندارد اما آنچه در دین اسلام و از لحاظ انسانیت برای اشتغال بانوان در جامعه مهم تلقی می شود صیانت از حریم بانوان در محیط کار است.

 

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: محیط کار بانوان باید ایمن، محیطی آرام و دور از هرگونه آسیبهای اجتماعی باشد تا بانوان بتوانند با احساس امنیت و حفظ حریم خویش به فعالیتهای اجتماعی نیز بپردازند؛ در واقع اگر چنین محیطی در جامعه برای حضور بانوان فراهم باشد، همانطور که الان نیز بانوان موفق بسیاری را در رشته های مختلف در جامعه شاهد هستیم، بانوان بسیار موفق و مترقی را در جامعه خواهیم داشت که بواسطه آنها جامعه نیز پیشرفت های بسیاری را به دست خواهد آورد./842/302/ب3

ارسال نظرات