۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۴۴۱۵۶۲
مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت شهرستان زاهدان:

ماندن در مراکز علمی سبب غفلت از مسؤولیت اجتماعی نشود

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت شهرستان زاهدان گفت: میل به ماندن در مراکز علمی و بهره‌مند شدن از محضر اساتید، امری طبیعی و مطلوب برای اهل علم است، اما این مسأله نباید منجر به عدم احساس مسؤولیتهای اجتماعی شود.
حجت‌الاسلام باهری

حجت‌الاسلام مصطفی باهری، مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت شهرستان زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان گفت: از دیرباز رسم بر این بوده که مراکز علمی که دسترسی به اساتید مجرب زیاد است، همیشه قابل توجه اهل علم و دانش بوده است، برای اینکه گمشده‌های خود را راحت‌تر پیدا کنند.

 

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت شهرستان زاهدان بیان کرد: طبیعی است که استفاده از اساتید پخته و مجرب یک مطلوب است و هر کس تشنه علم است، بطور طبیعی سعی می‌کند در مراکزی باشد که دسترسی راحت‌تری به اساتید داشته باشد.

 

وی افزود: مسأله‌ای که وجود دارد، این است که جویندگان علم پس از آنکه مدارج علمی را طی کردند و از محضر اساتید بهره بردند، کمتر به شهرستانهای خود برمی‌گردند و در نتیجه سایر بلاد از حضور علما بی‌بهره می‌مانند.

 

حجت‌الاسلام باهری اظهار کرد: بهره گرفتن از اساتید یک امر مطلوب است، اما این ماندگاری در مراکز بزرگ علمی نباید موجب شود تا جامعه اسلامی دچار آسیب شود؛ علما باید خلأهای اجتماعی را ببینند و احساس مسؤولیت داشته باشند.

 

وی ادامه داد: در تعالیم قرآنی هم آمده است که برای کسب علم سفر کنید، اما وقتی علم را فراگرفتید، به بلاد خود برگردید، خلأها را پر کنید و مساجد را آباد کنید؛ بنابراین وقتی طلبه‌ها توانایی تدریس پیدا کردند، باید به شهر خود برگشته و منشأ خیر و برکت شوند؛ توجه به علم باید همراه با توجه به فعالیت تبلیغی باشد.

 

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت شهرستان زاهدان عنوان کرد: عدم حضور علمای مجرب و پخته در حوزه‌های علمیه شهرستانها، سطح علمی حوزه را کاهش می‌دهد و به تبع آن، مردم آن جامعه هم فرصت بهره‌مندی را از دست خواهند داد./831/303/ب3

ارسال نظرات