۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۴۴۱۵۶۳
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

۷۸ کشور در جشنواره بین المللی رضوی شرکت می کنند

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات گفت: امسال 78 کشور مجری جشنواره بین المللی امام رضا هستند، دبیرخانه جشنواره به صورت دایمی مستقر شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.
ابوذر ابراهیمی ترکمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابوذر ابراهیمی ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات بعد از ظهر امروز در نشست خبری با مناسبت جشنواره بین المللی امام رضا(ع) که در سازمان فرهنگ و ارتباط اسلامی برگزار شد، با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب که امروز جهالت مدرن در دنیا حاکم شده است، گفت: امروز گروه های تکفیری با جهالت مدرن به همه مسلمانان جهان آسیب می رسانند.
 

وی با اشاره به اینکه امسال چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا(ع) برگزار می شود، افزود: چهارده سال است که شمیم معنوی دهه کرامت با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و تا ولادت امام رضا(ع) ادامه دارد.
 

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اینکه شعار جشنواره سال جاری «گفتگو و عقلانیت در سیره امام رضا(ع)» است، عنوان کرد: افتتاحیه بخش بین الملل این جشنواره پنج شنبه 21 مرداد و اختتامیه آن روز شنبه 23 مرداد در شهر مشهد برگزار خواهد شد.
 

ابراهیمی ترکمان با تشکر از همه سازمانها و نهادهای همکاری کننده با جشنواره بین المللی امام رضا(ع) افزود:  امسال 78 کشور مجری جشنواره بین المللی امام رضا هستند، دبیرخانه جشنواره به صورت دایمی مستقر شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.
 

وی با اشاره به اینکه از 8 کشور خادمان برتر انتخاب شدند، اظهار داشت: بسته های فرهنگی به 45 کشور دنیا ارسال شده است، کارگروه های علمی تعریف و ترجمه آثار رضوی آغاز به کار کرده که امیدواریم در تبیین جایگاه امام رضا (ع) در جهان اثرات خوبی داشته باشد.

 

رییس بخش بین المللی امام رضا (ع) با بیان اینکه در این دوره به پژوهشگران توجه ویژه شده است، عنوان کرد: در این دوره از جشنواره بخش نسخ خطی شناسایی شده، مقالات پیش همایش بانوان و پروژه کتاب شناسی امام رضا (ع) توسط موسسه الهدی و ارتباطات اسلامی آغاز به کار کرده تا به زبانهای مختلف به جهان ترجمه گردد.

 

ابراهیمی ترکمان افزود: فراخوان جشنواره به سایر کشورها ارسال و تلاش شده که از فضای مجازی در تبیین فرهنگ رضوی استفاده شود، امروز فرهنگ رضوی برای بسیار از از این کشورها شناخته شده است و آثار خوبی نیز از سوی آنها به جشنواره ارسال شده است.

 

وی با اشاره به تالیف و ترجمه کتاب در بخش بین الملل بیان داشت: ما در بخش بین الملل بخش تالیف و ترجمه کتاب داریم که هر کس هر اثری از امام رضا داشته باشد یا نسبت به گسترش معارف و احادیث ایشان تلاش کرده باشد در این جشنواره حضور پیدا خواهند کرد.
 

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درباره مجمع خادمان رضوی در سراسر دنیا بیان داشت: این مجمع امسال فعالیتهای خود را آغاز می کند تا به فعالیت خادمان رضوی در سراسر دنیا انسجام بخشد.

 

رییس بخش بین المللی امام رضا (ع)  ابراز کرد: مکتب اهل بیت (ع) به هویت انسانی افراد توجه دارد به همین دلیل از مرز کشورمان عبود کرده و در کشورهای مختلف به فرهنگ رضوی علاقه مند شدند و این فرهنگ از مرزهای کشور ما عبور کرده و در سایر بلاد گسترش پیدا کرده است.

 

وی در پایان گفت: امروز شعرای بزرگ درباره امام رضا (ع) شعرهایی سرودند و کتابهایی نوشتند./807/202/ب3

ارسال نظرات