۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۴۴۱۶۰۰
امام جمعه بجنورد:

بسترسازی برای سازندگی کشور از اقدامات مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: توسعه عدالت اجتماعی و بسترسازی برای سازندگی از مهم‌ترین اقدامات این نهاد در چند دهه گذشته بوده است.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد مسکن کشور حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد مسکن کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم رسولی محلاتی، نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و رییس این بنیاد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) سنگ بنای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را گذاشت و امروز این بنیاد یکی از دستاوردها و نقاط افتخار نظام اسلامی است

 

وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به همراه نهادهایی چون جهاد سازندگی، کمیته امداد، بنیاد جانبازان و امور ایثارگران و بنیاد 15 خرداد برخی از مهم‌ترین نهادهایی هستند که با درایت و تیزبینی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی برای خدمات‌دهی و کمک‌رسانی به مردم محروم کشور تشکیل شدند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با یادآوری اینکه امام خمینی (ره) پس از تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بارها بر لزوم حمایت همه‌جانبه از این نهاد تأکید داشت، اضافه کرد: امام راحل چندین بار در سخنرانی‌های خود خدمات و فعالیتهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها و مناطق محروم را تأیید کرد.

 

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طول حدود چهار دهه گذشته از عمر انقلاب و نظام اسلامی منشأ خدمات زیادی در مناطق محروم کشور بوده است، خاطرنشان کرد: بازسازی مناطق آسیب‌دیده بر اثر سیل، زلزله و سایر حوادث طبیعی با مشارکت مردم و هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط و مسؤول برای خدمات‌دهی بهتر به روستاییان و مردم ساکن در مناطق محروم، از مهم‌ترین کارکردهای این نهاد در طول چند دهه اخیر بوده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: در حالی که اکنون بیش از 37 سال از تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می‌گذرد این نهاد روزبه‌روز بر دامنه و گستره فعالیتهای خود افزوده است.

 

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی رسیدگی به محرومان و مستضعفان روستاها و شهرهای کوچک، توسعه عدالت اجتماعی و بسترسازی برای سازندگی کشور ازجمله خدمات مهم و ماندگار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند.

 

وی در ادامه با اشاره به سفر نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و رییس این بنیاد به خراسان شمالی، اظهار امیدواری کرد که حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم رسولی محلاتی و علیرضا تابش، منشأ خیر و برکت برای استان باشد.

 

گفتنی است، نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و رییس بنیاد مسکن کشور صبح امروز برای افتتاح پنج طرح هادی در روستاهای کرف شهرستان جاجرم، پیرشهید شیروان، خرمده مانه و سملقان و روستای کلاته شهرستان بجنورد به خراسان شمالی سفر کردند.

 

استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور 865 روستا و آبادی دارای سکنه داشته و 48.5 درصد از جمعیت 930 هزارنفری این استان در مناطق روستایی سکونت دارند./202/9314/ب1

ارسال نظرات