۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۴۴۱۶۰۶

تاکید آیت‌الله ‌مکارم ‌شیرازی بر استفاده از ظرفیت مشهد در مقابله با موج اسلام هراسی

حضرت آیت الله مکارم شیرازی انتخاب مشهد به عنوان «پایتخت فرهنگ اسلامی» را فرصت بی نظیری برای مقابله با موج اسلام هراسی، شیعه ستیزی همچنین تبلیغات مسموم دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد.
آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای «پایتخت فرهنگ اسلامی «مشهد 2017»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار استاندار خراسان رضوی و هیأت همراه با تاکید بر بهره برداری از تمامی ظرفیتها در این حوزه برای نشر معارف اهل بیت (علیه السلام) و پیامبر عظبم الشان اسلام (صل الله علیه و آله)، اظهار کرد: باید از این فرصت برای تقویت همبستگی جهان اسلام استفاده کنیم.

 

حضرت آیت ‌الله ‌مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنانش، توجه به مباحث فرهنگی و مقوله عفاف و حجاب را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: این مهم در مشهد مقدس و در جوار مضجع شریف رضوی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

وی تصریح کرد: امروز موضوع حجاب از یک مبحث فرعی و شرعی به یک مساله سیاسی مهم تبدیل شده است که باید با هوشیاری کامل با آن برخورد شود.

 

این مرجع تقلید به موضوع ساخت و سازها در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی نیز اشاره کرد و بر لزوم ساماندهی این امر و رعایت معماری اسلامی و ایرانی تاکید کرد.

 

علی‌رضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مشهد 2017 گفت: این رویداد به دلیل شرایط سیاسی امروز دنیا برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای رویداد «مشهد 2017» ابراز کرد: این رویداد به دلیل شرایط سیاسی امروز دنیا، برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

وی افزود: به همین منظور با بسیج تمام امکانات، تلاش می کنیم به بهترین شکل از این 52 هفته ای که در طول سال 2017 داریم، استفاده کنیم.

 

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: دولت و شخص رییس جمهور محترم نیز نسبت به این امر عنایت ویژه ای دارند و با  طرح موضوع در هیات وزیران توانستیم مصوبه خوبی برای رویداد «مشهد 2017» بگیریم.

 

رشیدیان تصریح کرد: برنامه های این رویداد، با محوریت حب پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت (ع) برگزار خواهد شد و در آن ها تمامی قشرها اعم از دانشگاهیان، دانشجویان، کارگران، ورزشکاران و ... دیده شده اند و همچنین در این مسیر از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده می کنیم.

 

استاندار خراسان رضوی گفت: بزرگترین رسالت و وظیفه ما نهادینه کردن ارزش های اسلامی و اشاعه فرهنگ رضوی است./101/934/ب1

ارسال نظرات