۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۴۴۱۶۶۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

برخورد قاطعانه با مفسدان اقتصادی مهم ترین خواسته مردم از مسؤولان است

استاد حوزه علمیه مازندران برخورد جدی با مفسدان اقتصادی و دریافت کنندگان حقوق های نجومی را مهم ترین خواسته عموم جامعه از مسؤولان ارشد کشور دانست و گفت: مردم ما حق دارند کسانی را که به بیت المال مسلمین دستبرد می زنند بشناسند.
مبارزه با فساد

حجت الاسلام حسین تقی پور، استاد حوزه علمیه مازندران  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با تأکید بر مبارزه با مفسدان اقتصادی و بستن راه ها و گلوگاه های فساد در جامعه، گفت: باید با انواع مختلف فساد اقتصادی و رانت ها مقابله جدی صورت گیرد، زیرا در نظام اسلامی وجود فساد حتی هر مقدار کم هم باشد، پذیرفتنی نیست.

 

وی به برخی اظهارنظرها درباره این که مقابله با فساد اقتصادی به سرمایه گزاری در کشور ضربه می زند، اظهار داشت: مبادا کسانی بگویند که مقابله با مفسدان اقتصادی موجب فروکش کردن تولید در کشور می شود، بلکه باید بدانیم اگر فساد شایع شد، افول و رکود اقفصادی به وجود می آید.

 

حجت الاسلام تقی پور اقتدار قوه قضاییه در مقابله با فساد اقتصادی راموجب امنیت اقتصادی در کشور و بستن گلوگاه های غیر قانونی عنوان و خاطرنشان کرد: قدرت و اقتدار قوه قضاییه موجب اطمینان بیشتر مردم به آن می شود و نشان داد که هر فرد متخلفی حتی در مسندهای بالای کشور باشد قوه قضاییه قدرتمندانه او را به پای مجازات می کشاند.

 

وی برخورد جدی با مفسدان اقتصادی و دریافت کنندگان حقوق های نجومی را مهم ترین خواسته عموم جامعه از مسؤولان ارشد کشور دانست و افزود: مردم ما حق دارند کسانی را که به بیت المال مسلمین دستبرد می زنند بشناسند.

 

مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که دست هایی درصدد هستند که تخلفات بسیار سنگین و گسترده برخی افراد نادیده گرفته شود، ادامه داد: انتظار این است که همه پرونده ها و چهره هایی که اتهامی متوجه آنان شده است با قوت بررسی شود تا ملت طعم عدالت را بچشد و سبب قوت قلب ملت به نظام اسلامی شود.

 

استاد  حوزه علمیه بابل، جدیت و سرعت رسیدگی به پرونده های اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: دستگاه قضایی باید بدون کمترین ملاحظه ای با افراد متخلف به خصوص در حوزه فساد اقتصادی برخورد جدی کند تا فضای سالم به اقتصاد بازگردد تا امور کشور از راه های قانونی انجام شود.

 

مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مهم اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه برخی ها در کشور به شعارهای بی پشتوانه عادت کرده اند، در حالی مردم علاقه ای به شنیدن شعار و وعده های تو خالی ندارند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به خبر بازداشت برخی مدیران اقتصادی در ارتباط با پروژه نفوذ، افزود: كشف بزرگ‏ترين محموله قاچاق كشور در یکی از بنادر کشور و برخی مدیران اقتصادی در ارتباط با موضوع نفوذ و شبكه فساد اقتصادى است، بار ديگر موضوع مقابله جدى با فساد اقتصادى و قاچاق را كه متأسفانه در بخش‏هايى از بدنه اجرايى و مديريتى كشور لانه گزيده است، به‏ عنوان ضرورتى انكارناپذير و براى اصلاح نظام اقتصادى و مديريتى كشور مورد تأكيد قرار داد.

 

حجت الاسلام تقی پور با بیان این که وجود چنین فسادهای اقتصادی در بدنه دولت با مبانی دینی و ارزشی ما در تضاد است، تصریح کرد: بايد مديران ميانى و عالى رتبه هر چه سریعتر نسبت به روشن شدن این مسأله اقدام کنند تا بی اعتمادی مردم به مسؤولان و مدیران کشور کاسته شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با برشمردن دلایل مضر بودن کالای قاچاق، خاطرنشان کرد: کالای قاچاق علاوه بر اینکه توان رقابت توليدكننده داخلى را از بین می برد، درآمدهاى دولت را كاهش می دهد، کشور را دچار ضعف اقتصادی می کند، بیکاری را افزايش می دهد، وابستگى ملی به کشورهای دیگر را افزایش می دهد و باهث كاهش توان اقدام و حركت دولت به‏ منظور توسعه كشور می شود.

 

حجت الاسلام تقی پور ادامه داد: متأسفانه قاچاقچى در ايران از حاشیه امنی برخوردار شده است و سود سرشارى می ‏برد و حتى اگر دو يا سه بار هم كالايش را توقیف كنند و جريمه شود، باز هم در دفعات ديگر سود می برد.

 

امام جمعه گتاب با تأکید بر این‌که در قوانین کاستی هایی مشاهده می شود، بیان کرد: مجازات بايد به ‏نوعى باشد كه از انجام جرم پيشگيرى كند و اگر اين اثر بازدارندگى را نداشته باشد، تأثير خودش را از دست خوهد داد و باید توجه داشت که مهم ‏تر از كاستی ‏ها، نحوه اجراى اعمال مجازات‏ ها است که در حقيقت هيچ‏گاه در كشور براى يك جرم واحد، مجازات واحد نداشته‏ ايم.

 

حجت الاسلام تقی پور افزود: مقام معظم رهبرى فرمودند در تقويت اقتصاد مقاومتى و توانمندسازى اقتصاد داخلى، يكى از راهكارها، مبارزه با قاچاق كالا است که بايد با قاچاق مبارزه‏ جدى بشود که اين‏ها به اقتصاد كشور لطمه می ‏زند و ضررش را مردم مى‏ برند.

 

وی بیان این که تحقق اقتصاد مقاومتی بستر قطع وابستگی های کشور در حوزه های مختلف به غرب را فراهم می کند، بیان داشت: باید با عزم ملی و مدیریت جهادی در جهت افزایش تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی گام برداریم تا دیگر وابسته به کشورهای دیگر نباشیم. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اقتصاد مقاومتی کشور را در برابر تحریم های یک جانبه غرب واکسینه می کند، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان نظام از همه ابزارهای خود برای تشدید تحریم ها علیه نظام اسلامی استفاده می کنند بهترین راه علاج دور زدن تحریم ها، اقتصاد مقاومتی است.

 

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به دستیابی دانشمندان جوان کشور در درنوردیدن حوزه های مختلف علوم پیشرفته و جدید در دنیا، ابراز داشت: با مدیریت عالی انجام شده در کشور دانشمندان جوان و مؤمن این مرز و بوم توانستند به اوج قله ها و قدرت علمی در حوزه های هسته ای، نانو فناوری و هوا وفضا دست یابند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید بر نقش مهم مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: مردم به عنوان مصرف کنندگان باید با خرید کالاهای ایرانی، زمینه رونق تولیدات داخلی را فراهم کنند.

 

وی گفت: اقتصاد مقاومتی موضوع بسيار مهم و اساسی براي جامعه كنوني ما است كه باید بنا به فرمایش مقام معظم رهبری با اقدام و عمل محقق شود، كه توجه به فرمايشات رهبري انسان را از گرفتاري ها نجات داده و راه سعادت را هموار مي كند./950/301/ب2

ارسال نظرات